Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er klesmerket viktig?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-10, 21:19   #41
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er klesmerket viktig?

Ikke på "vanlig tøy", men hverdagssko er jeg bevist på merket og kjøper helst ecco,viking, geox.
Yttertøy er også viktig, men kjøper like gjerne Reflex vårdress som feks Reima. Synes Reflex holder like bra faktisk. Men jeg unngår dresser fra europris feks, det er viktig at dressene er lette og beveglige.. Finjakker/vanlige hverdags-jakker er jeg ikke like nøye på, kan liksågodt kjøpe en fin fra HM eller Cubus.. Allværsjakker/regntøy kjøper jeg fra feks Norheim, Skogstad, HHtec eller Reflex.

Følger også med på priser. Yttertøy og sko blir somregel kjøpt på salg; alt fra 30%-50%. Når jeg tenker meg om så kjøper jeg det meste av klær på salg eller ett eller annet tilbud... Sjelden det blir kjøpt til ord.pris her i huset. Da må det vere veldig behov for det der og da i såfall.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 09:08   #42
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er klesmerket viktig?

For meg er klesmerket viktig, jeg hater å gjøre bomkjøp og gidder ikke lete etter noe som kanskje bare fungerer nesten like godt som det jeg allerede bruker å kjøpe, jeg kjøper uansett nesten alt på salg. Jeg er altså bevisst på merker, men vil ikke betale så mye for det.
Jeg kjøper det jeg vet er bra. Og som holder vask etter vask og som kan arves av søsken, selges på Finn eller gis bort. Jeg kjøper ikke for mye klær, er blitt veldig bevisst på dette etterhvert. Vi har 4 barn og jeg føler jeg til tider drukner i tøy.
Kjøper yttertøy jeg vet funker for oss, dvs Ticket og ReimaTec. Og goretex-støvler fra Ecco og Viking. De to små har nesten bare bukser fra Nova Star pga fantastisk passform og knall kvalitet (2-åringen arver alle buksene fra 3-åringen), kjøper gode bomullstrøyer fra Småfolk, Levis, Katvig, Molo og Lindex. Levis, Polo og Gap kjøpes på utenlandsreiser til en god pris. Pentøy kjøpes enten billig fra kjedebutikkene eller e-bay, litt dyrere fra pomp de lux, Benetton, Nordli eller MeMini. Dyrere pentøy selger jeg alltid videre.
Hadde vi hatt trangere økonomi så ville jeg også handlet oftere på HM. Gjorde det tidligere da de to eldste var små, og det funket jo helt greit det også, barna hadde det like gøy i en genser fra HM som i en genser fra Katvig.
Vi har ok økonomi og kan velge å kjøpe det vi ønsker, men jeg er veldig pris- og kvalitetsbevisst og vil ha mest mulig ut av pengene. Jeg handler mye på salg, handler for flere tusen på f.eks januarsalget hvert år, dermed har barna gode plagg til en ok pris. I tillegg arver Lillebror en del kjønnsnøytrale plagg fra Lillesøster, og noe tøy blir solgt videre på Finn.

Jeg betaler opptil ca 800 kroner for en Reimatec-dress på salg, den blir brukt av 2 barn og solgt videre på Finn til 350 kroner. Dermed koster altså ett barn en sesong i Reimatec-dress den nette sum av 225 kroner.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 09:18   #43
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er klesmerket viktig?

Både og tror jeg. Det behøver ikke å være dyrt og fint hvis det funker. Det er det viktigste.
Vinterdresser skal være vann- og vindtette, samt puste slik at man slipper å bli klam, så de må gjerne koste litt- Det samme med vintersko. Joggesko behøver ikke nødvendigvis være så dyre, hvis de funker i forhold til støtte og såle.

Klær ellers kjøper jeg helt vilkårlig der de har noe jeg synes er fint. Merke er underordnet.

  Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:43   #44
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er klesmerket viktig?

Jeg er nok litt opptatt av klesmerket ja. Både til LilleVenn og meg selv. Jeg er opptatt av at plaggene skal være funksjonelle, av god kvalitet, se fine ut og ha en god passform. Jeg finner sjelden plagg som oppfyller disse kravene på H&M. Liker også godt at ikke 'alle andre' har samme klær. Kjøper en del i utlandet og da er det faktisk gjerne billigklær som Zara og GAP.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 13:48   #45
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er klesmerket viktig?

Jeg tror at de fleste som skriver mye om hva de kjøper av klær til barna på ulike nettforum syns merke er viktig iallefall. Jeg syns ikke det selv om jeg har hatt merkeklær til begge mine. Men jeg er ikke opptatt av det og kjøper like gjerne noe rimeligere hvis det passer like godt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 14:08   #46
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er klesmerket viktig?

Jeg er litt både og kjenner jeg.
Av utetøy og sko så har de kjente merker. Av inneklær så har de mest H&M klær fordi prisen er grei. De har litt klær fra danske merker også, men jeg syns det blir for dyrt å bare ha det. Men ser jo at de klærne holder seg jo myyye bedre enn fra H&M. Så hadde ikke prisen vært en issue så ville det nok blitt mye av det ja.
Av ull så har de en salig blanding av dyrt og billig

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 15:31   #47
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merke viktig?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, det er viktig. Ikke for merkets skyld, men fordi det er holdbart, fint, spesielt og noe ikke alle barna i gata har.

Jepp.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 15:50   #48
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merke viktig?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, det er viktig. Ikke for merkets skyld, men fordi det er holdbart, fint, spesielt og noe ikke alle barna i gata har.

Det er helt uviktig for meg. Hvorfor er det viktig?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 17:07   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merke viktig?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er helt uviktig for meg. Hvorfor er det viktig?

For meg så er det viktig fordi jeg syns det er kjedelig når alle er like. Samme med meg selv, jeg liker ikke å se ut som dusinvare.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 17:11   #50
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er klesmerket viktig?

Jeg er ikke opptatt av merker, hverken til meg selv eller ungene. Unntaket er sko og dresser. For det meste har ungene klær fra kjedebutikker og en del som jeg har sydd selv.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 18:08   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er klesmerket viktig?

Jeg må innrømme at det er mye latskap. Jeg orker ikke lete rundt og teste og ende med bomkjøp og så måtte lete og kjøpe nytt igjen. Det er mye enklere å kjøpe noe jeg vet er bra i første omgang, om jeg nå betaler et par hundrelapper mer enn jeg måtte.

Så dermed er det stort sett Reima/T2H/Troll i dresser, og Ecco/Viking/whatnot i sko. I ull har jeg mer slack, med alt fra Nøstebarn og krinkelull til PR.

Ellers gir jeg blaffen i merke. Mer og mer, kjenner jeg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 19:49   #52
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merke viktig?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er helt uviktig for meg. Hvorfor er det viktig?

Tja, sammenlignet med sult og krig og sånn er det ikke viktig.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 19:51   #53
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er klesmerket viktig?

Merket er ikke viktig, men kvalitet og hvordan klærne ser ut er viktig.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-10, 19:55   #54
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er klesmerket viktig?

Har nok mest merkeklær til ungene, men ikke fordi det er merkeklær. Jeg liker å kjøpe klær som ikke alle har, samt at jeg liker kvalitet. Og når man har to av samme kjønn, så er det greit at klærne tåler og arves.

Jeg er veldig glad i Moonkids, Molo, Osh Kosh og en del dansk design.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 20:39   #55
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Er klesmerket viktig?

Når det gjelder yttertøy holder jeg meg til enkelte merker fordi jeg har gode erfaringer med de aktuelle merkene. På vanlig innetøy bryr jeg meg overhodet ikke om merker, men om passform, kvalitet og selvsagt utseende.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 20:49   #56
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er klesmerket viktig?

Nei, kun på yttertøy, sko og ull/superundertøy.
Ellers har de alt mulig. Kjøper jeg merkeklær er det fordi jeg synes noe er spesielt fint eller kult, og ikke pga. selve merket.
Jeg synes f.eks. ikke dansk merketøy er noe bedre i kvalitet enn annet tøy. En del har mistet farge i vask og blitt famlet som en del andre merker.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no