Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-09, 22:54   #1
Guffen
Hvor er hengekøyen!?
 
Guffen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 144
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Har planer om å bytte til 4x4 snart, og var i utgangspunktet veldig rettet mot Subaru Impreza, eller Forester.

Men de siste dagene har jeg fått øynene litt opp for Nissan X-trail.
Noen som har noe kjennskap til denne? Eller kanskje kjører rundt i en sånn en?

Er jo mest opptatt av å bli kjent med eventuelle svakheter..
01-02 modell er mest aktuelt, og vurderer både bensin og diesel.

__________________
Guffen og gutta (05 og 06)
"I will rather be an optimist and a fool, than a pessimist and right." A.Einstein
Guffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 22:56   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha 4x4 ...

Jeg vil veldig gjerne ha Nissan X-trail.

Mannen sier at man bør kjøpe manuell da det har vært litt trøbbel med automatkassa på disse, om det er bensin eller diesel har visst ikke så mye å si på denne.

Sikler på 2005-2006modeller til rundt 225.000. Men jeg må visst vente til jeg begynner å jobbe sier mannen. Kan ikke skjønne hvorfor?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 23:31   #3
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil ha 4x4 ...

Vi har en 2004-modell x-trail, manuell/ diesel. Har kjøpt den ganske nylig, men er fornøyd så langt.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-09, 23:39   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Nissan X-trail klarte seg forresten best "utenfor løypa".

http://www.noblad.no/apps/pbcs.dll/a...TUELL_HISTORIE

Nissan X-Trail

X-Trails styrke ligger nettopp i terrengegenskapene. Utenfor asfalten er den testens klart beste bil. Med mest effektivt firehjulstrekk, som kan kobles ut, kjørte X-Trail uproblematisk gjennom alle øvelsene i offroadløypa. Det virket som om den koste seg, og det gjorde alle som kjørte bilen også. Med litt mindre preg av å være på ekspedisjon, samt bedre seter, ville X-Trail vunnet testen. Bilen rommer mye bagasje, har mange smarte oppbevaringsrom, størst motor i testen (173 hk), men koster og drikker mye.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 00:17   #5
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Vi har en. Beste bilen vi har hatt. Den "kjører seg selv". God å sitte i, driftssikker, kommer seg frem overalt. Eneste minus er at jeg med mine 164 på strømpelesten synes jeg får litt dårlig utsyn bak når jeg skal rygge, men det er en bagatell.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 00:31   #6
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Vi vurderte X-Trail, men slo den fra oss.

For en tid siden så var jeg med min far på en dagstur Trondheim-Hønefoss-Trondheim. Han skulle ned og bytte bil; X-trail mot en Pajero.

Det ble til at jeg kjørte størsteparten av tiden, så jeg fikk bli godt kjent med begge bilene, og jeg var ikke i tvil da vi kom hjem...Pajeroen slo X-trailen langt ned i støvlene.

Det som slo meg var først og fremst kontakten med veien, og følelsen av å samarbeide med bilen. Pajeroen lå dønn fast på veien, og fortalte meg hele tiden hvordan vei og føre var. det gjorde ikke X-trailen. Den virket løsere på veien, og ga en mindre veifølelse.

Nå er vel Pajeroen en god del større, men jeg sitter igjen med samme konklusjon når jeg sammenligner med andre SUVer jeg har kjørt. BMW X5 og X3, WV Tiguan, blant annet.

Men dette er jo alt hva man er vant til fra før da.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 09:22   #7
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Vi har hatt Nissan x-trail i noen år nå og er kjempefornøyd. Stødig på veien og vi kommer oss frem overalt. Men vi blir alikevel å skifte til et annet merke når vi om en stund skal ha ny bil. Ikke pga kjøreegenskapene men pga div ting innvendig.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 09:31   #8
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Vi har hatt X-Trail i noen år og er veldig fornøyd med den.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 11:19   #9
Guffen
Hvor er hengekøyen!?
 
Guffen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 144
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Vi har hatt Nissan x-trail i noen år nå og er kjempefornøyd. Stødig på veien og vi kommer oss frem overalt. Men vi blir alikevel å skifte til et annet merke når vi om en stund skal ha ny bil. Ikke pga kjøreegenskapene men pga div ting innvendig.

Hva er det innvendig som er plagsomt??

__________________
Guffen og gutta (05 og 06)
"I will rather be an optimist and a fool, than a pessimist and right." A.Einstein
Guffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 11:59   #10
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Guffen, her.

Hva er det innvendig som er plagsomt??

Brukte ikke ordet plagsomt.
Bilen innvendig er funksjonell og en sitter godt i setene. Men jeg liker rett og slett ikke bilen innvendig. Dashbordet er rillete og plastikkaktig slik at støvet legger seg. Nå mener jeg å ha hørt at det er forandret på interiøret på de nyere modelllene.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 17:01   #11
Guffen
Hvor er hengekøyen!?
 
Guffen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 144
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Brukte ikke ordet plagsomt.

Min tolkning. Sorry.

Takk for utdyping.

__________________
Guffen og gutta (05 og 06)
"I will rather be an optimist and a fool, than a pessimist and right." A.Einstein
Guffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 19:03   #12
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Tanta mi byttet til X-trail i sommer (etter 10 år med Grand Voyager), og hun synes ikke den er god å kjøre i det hele tatt.

Vi byttet fra Grand Voyager til X-trail, (etter 5-6 år med Chrysler,) og har ingenting å klage på når det gjelder kjøreegenskaper. Bagasjeplassen er noe helt annet da.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 19:49   #13
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Har dere den nyeste modellen kanskje? Tante kjøpte en pent brukt importbil fra Tyskland, type forrige utgave.
Bagasjeplass ja... Har hatt to Grand Voyagere selv, og det er rart hvor bortskjemt man blir når man har stort bagasjerom.

Som jeg skriver lengre opp her, så har vi en 2004-modell. Men kanskje det er det at smaken er som baken... ?
Kunne merke at det var mindre baggasjeplass under julehandelen ja. Ganske så bortskjemt.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 19:52   #14
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Vi har Touran og lånte en X-trail i sommer. Jeg synes comforten var mye dårligere enn touranen, mer motorstøy blant annet. Jeg synes den virker å koste mer enn den smaker, men det er selvsagt smak og behag. Så vidt jeg husker sitter man lavt også, det liker jeg dårlig. Men det gjør man med de fleste biler da.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:31   #15
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Fram til 2006 hadde vel X-Trail også slikt irriterende midtstilt instrumentpanel :-\

OP: Er det ny eller brukt bil det er snakk om å kjøpe? Budsjett?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:51   #16
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Fram til 2006 hadde vel X-Trail også slikt irriterende midtstilt instrumentpanel :-\

Stemmer, men det er nok en vansesak.

De første milene jeg kjørte bilen, så irriterte det meg noe vanvittig, men etterhvert så så jeg automatisk dit de var. Men helt klart bedre å ha det der det normalt skal være ja.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:13   #17
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Vi har prøvekjørt x-trail, rav4, crv og foresteren.
Hadde vi hatt råd hadde vi kjøpt crv`en. mye bedre bil en nissan og toyotaen. Har ikke noe med at det er Honda , men den har den kjøreegenskapen vi liker best, comforten, bråker minst og god bagasjeroms plass.
Uheldigvis hadde vi ikke rå til den i sommer pga pris på innbytte så endte opp med den neste beste en Subaru Forhøster
God å kjøre. permanent 4*4 noe crv ikke har men har ikke bruk for permanent. Forestern bruker mere drivstoff en crv`en
Den har mindre plass i baksetet og i bagasjerommet en crv`en.
Vi har en 99 mod. Vet de nyere er litt større inni.Når vi får 2 inntekter blir vi å bytte subaruen inn i 2 honda. en ny hybrid og en crv

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:13   #18
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Jeg synes baksetet på den bilen er litt lite. Det har hendt at vi har lånt svigers sin bil i påsken, og det blir trangt med barneseter.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 12:26   #19
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Den er veldig lav til SUV å være, det har jeg også bitt meg merke i.
Liker bedre biler som må "klatres" inn i.

Jeg tenkte mer på at setet er lavt i forhold til pedalene. (Jeg vet at setene kan stilles inn i høyden, det blir allikevel ikke det samme.) At man på sett og vis må sette seg på gulvet og ha beina rett fram, sammenlignet med biler a la Touran og Yaris hvor man setter seg rett inn og har bena mer i 90-gradersvinkel fordi setet er høyt - og resten av bilen er tilpasset dette. Vi fikk en leiebil forrige uke (Volvo V50) og det var et mareritt syntes jeg. Jeg er 1,65 høy og følte at jeg nesten satt oppi taket, og at jeg måtte se nedover for å se ut av vinduet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 13:52   #20
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vil ha 4x4 … Nissan X-trail, erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg tenkte mer på at setet er lavt i forhold til pedalene. (Jeg vet at setene kan stilles inn i høyden, det blir allikevel ikke det samme.) At man på sett og vis må sette seg på gulvet og ha beina rett fram, sammenlignet med biler a la Touran og Yaris hvor man setter seg rett inn og har bena mer i 90-gradersvinkel fordi setet er høyt - og resten av bilen er tilpasset dette. Vi fikk en leiebil forrige uke (Volvo V50) og det var et mareritt syntes jeg. Jeg er 1,65 høy og følte at jeg nesten satt oppi taket, og at jeg måtte se nedover for å se ut av vinduet.

Og ikke høydejustering på setene?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no