Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Parkeringskultur

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-08, 16:48   #21
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkeringskultur

Jeg rygger ikke inn på parkeringsplasser av den enkle grunn at da kommer jeg ikke inn i bagasjen. Vi har stor bil (som jeg rygger uten problem) med en luke som går oppover. Veldig upraktisk å rygge inn. Dessuten er det helt umulig å få større ting som feks barnevogn i bagasjen hvis en rygger inn. Det hender at jeg rygger inn på parkeringsplasser hvis jeg ikke skal handle mat eller ikke har behov for å komme inn i bagasjen.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 16:49   #22
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av indie, her.

Når skal man lære da? Jeg har brukt lang tid på å lære rygging godt, er enda ikke helt stø på det. Men jeg prøver allikevel, selv om en bil eller to kanskje må vente en liten stund.

Det går ann å velge andre steder å øve en travle parkeringsplasser.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 16:57   #23
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Parkeringskultur

Jeg har som regel vogn bak i bilen,og kjører rett på plass.Og jeg kommer meg mye fortere ut da jeg skal rygge,enn og rygge meg på plass.

Og ja jeg tar hensyn da jeg parkerer.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 17:02   #24
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkeringskultur

Nå kom jeg på han stakkaren på togstasjonen her i høst, som kjørte inn og ut av parkeringsplassen utallige ganger før han var fornøyd, vi snakker om at han skulle parkere på millimeteren nøyaktig. Da en dame prøvde å få fyren til å slippe andre forbi, for han lagde kø, ble han sur, fordi han var midt i en parkeringsprosess. Det ble sagt i ramme alvor, og jeg skal love dere at vi var en bra fnisete gjeng som snakket om det mens vi ventet på toget. Han driver fortsatt med parkeringsprosessen sin, men han har nå i det minste vett til å slippe andre forbi mens han driver med det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 17:31   #25
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Parkeringskultur

Her i byen får man bot om man betaler for en parkeringsplass og bruker to. Kjempekjekt, er drittlei idioter som ikke parkerer riktig.

Selv kan jeg ikke lukeparkere. Er en racer på å rygge, men den der lukegreia mista jeg i den perioden jeg kjørte 5 m lang bil.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 17:47   #26
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det er sikkert meg du er sur på Sjugger, for jeg er elendig til å parkere. Gjør mitt beste, men akkurat der har jeg ikke nok øving ennå til at det blir bra. Men hvis jeg skal ta bussen hver dag kommer jeg aldri til å bli noe flinkere, så da får jeg bare leve med en gretten Plomme.

  Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 18:12   #27
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er nazi på dette. Jeg synes faktisk at om man skal rundt og kjøre bil så skal man kunne rygge..



Som mannen sa da et kvinnemenneske ikke klarte å passere ham der han sto halveis oppå fortauet med nødblinken på: "Hvis du ikke klarer å kjøre forbi, så foreslår jeg at du leverer inn førerkortet ditt!"

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 18:52   #28
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det er sikkert meg du er sur på Sjugger, for jeg er elendig til å parkere. Gjør mitt beste, men akkurat der har jeg ikke nok øving ennå til at det blir bra. Men hvis jeg skal ta bussen hver dag kommer jeg aldri til å bli noe flinkere, så da får jeg bare leve med en gretten Plomme.

Du klarer å sette fra deg bilen mellom de to hvite stripene vettu gajamor.

  Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 18:59   #29
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er nazi på dette. Jeg synes faktisk at om man skal rundt og kjøre bil så skal man kunne rygge.

Jeg ble så forbannet på en dame i sommer, vi har en lang og smal vei til hytta og jeg møtte en bil som kom kjørende, hun var klart nærmest den større veien, men kunne ikke rygge hun da, sånn at jeg måtte rygge hele veien tilbake til der vi kunne kjøre forbi hverandre. Da mener jeg for alvor at hun bør ikke kjøre rundt, om hun ikke behersker så elementære kunnskaper, så får hun la bilen stå.

Jeg er helt enig. Det er helt elementært å kunne rygge. Det er vel ingen som er helt racer på å ryggeparkere med en gang man har fått lappen, men det går faktisk an å øve litt på det når det ikke er midt i lørdagsrushet.
Rygger også alltid inn på parkeringsplass, for det er bedre å kjøre ut igjen. Rygge ut av parkeringsplass liker jeg ikke, for synes jeg har litt lite oversikt da. Dessuten er det mye enklere å plassere bilen riktig når man rygger etter speilene inn.

  Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 19:05   #30
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Parkeringskultur

Jeg er veldig liten, pluss med begrensningen fibromyalgi og stiv nakke, så jeg sliter med ryggingen. Men har bestemt meg for at rygge inn på parkeringslommen skal jeg, og jeg har absolutt blitt mye flinkere. Så får heller en og annen vente et halvt minutt. Fordi, hvis jeg ryggeparkerer har jeg oversikt mens jeg parkerer, samt at når jeg skal ut igjen har jeg enda bedre oversikt over det som da er foran meg. For ikke snakke om hvis man parkerer ute, gjerne med en varm og is/snøfri bil så er det lettere å se, enn når man kommer ut igjen og kanskje bilen er neddugget, påiset, nedsnødd og sikten er blitt dårligere. Hvorfor jeg absolutt skal bruke litt ekstra tid på å rygge inn, jo fordi da er jeg sikrere på at jeg ikke kjører på noens barn, som kan være vanskelig å se når man rygger ut. Hvor ofte blir ikke barn påkjørt av ryggende biler.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 19:10   #31
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Parkeringskultur

Det er ikke noe som irriterer meg mer en egositer i trafikken. Jeg tar alltid hensyn.
Jeg ryggeparkerer nesten alltid fordi det er letter å komme seg ut, bortsett fra hvis jeg vet jeg da skaper kø.

  Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 19:16   #32
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parkeringskultur

Både og. Jeg tenker nok mer på at jeg selv skal komme meg ut og inn senere med 3 barn, og at jeg ikke skal parkere slik at noen må dunke borti bilen vår. Som regel blir dette ok parkering.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 19:19   #33
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkeringskultur

Nå lærte jeg noe nytt i dag også. Ryggeparkere? Det har jeg virkelig, virkelig, virkelig aldri sett poenget i. Jeg kjører med nesa først (og jada, alltid innenfor linjene), og rygger ut. Er det for å unngå å kjøre på barn at man skal rygge inn, fordi man da kjører ut med fronten først? Andre ting? (Dere må jobbe for å overbevise meg om denne altså.)

Jeg synes jeg ser meg på CCVest på lørdag, hvor jeg okkuperer 50 meter i et minutt fordi jeg skal rygge inn på de skråstilte plassene. Nå har jeg normalt ingen problemer med å parkere, hverken lukeparkering eller lommeparkering, men akkurat de skråstilte lommene CC kan da virkelig ikke være grei å ryggeparkere i.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 19:47   #34
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Når du parkerer bilen din, tenker du da på at andre også trenger parkeringsplass? Altså i den forstand at du ser til at du kommer nært nok bilen/e ved siden av deg?

Ja jeg er faktisk ekstremt flisespikkete på akkurat dette.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 19:49   #35
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er nazi på dette. Jeg synes faktisk at om man skal rundt og kjøre bil så skal man kunne rygge.

Jeg ble så forbannet på en dame i sommer, vi har en lang og smal vei til hytta og jeg møtte en bil som kom kjørende, hun var klart nærmest den større veien, men kunne ikke rygge hun da, sånn at jeg måtte rygge hele veien tilbake til der vi kunne kjøre forbi hverandre. Da mener jeg for alvor at hun bør ikke kjøre rundt, om hun ikke behersker så elementære kunnskaper, så får hun la bilen stå.

Åh! Nå fikk jeg lyst til å se den Fleksnes-episoden igjen!

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 19:54   #36
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er nazi på dette. Jeg synes faktisk at om man skal rundt og kjøre bil så skal man kunne rygge.

Jeg ble så forbannet på en dame i sommer, vi har en lang og smal vei til hytta og jeg møtte en bil som kom kjørende, hun var klart nærmest den større veien, men kunne ikke rygge hun da, sånn at jeg måtte rygge hele veien tilbake til der vi kunne kjøre forbi hverandre. Da mener jeg for alvor at hun bør ikke kjøre rundt, om hun ikke behersker så elementære kunnskaper, så får hun la bilen stå.

Kom på en morsom episode, som hendte da vi var på Samos for noen år siden.
En bitteliten og søt Fiat 127 kommer kjørende, og møter en gammel, diger buss, og det går selvsagt ikke an å passere hverandre akkurat der.
Sjåføren av Fiaten legger seg på hornet, og nekter å rikke seg en cm. De sto vel der og tutet i 5 minutter tror jeg.
Enden på visa var at den digre bussen måtte rygge

  Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 19:59   #37
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Folk som skaper kø fordi de på død og liv skal rygge inn, får jeg flass av ja.

Og folk som rygger ut av parkeringsplasser får jeg flass av. Ser du en femåring som kommer bak bilen din når du rygger? Hadde det ikke vært bedre å tatt rygginga først da, for når du skal inn på en parkeringsplass har du stort sett bedre sikt bakover enn når du skal ut av den.

Joda, foreldrene har ansvar for femåringen, men det er mange som bare går og satser på at ungen kommer etter.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:06   #38
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkeringskultur

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Folk som skaper kø fordi de på død og liv skal rygge inn, får jeg flass av ja.

Det er mye tryggere å rygge inn enn å rygge ut.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Til gjengjeld skal du passe på trafikk som kan komme fort. Og det er den ryggende som har skylden om det smeller, uansett.

Alltid rygge inn. Det er påvist sikrest. En del oljeselskaper (de er temmelig nazi på sikkerhet) pålegger alle ansatte å alltid ryggeparkere.



Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er nazi på dette. Jeg synes faktisk at om man skal rundt og kjøre bil så skal man kunne rygge.

Enig!

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Og folk som rygger ut av parkeringsplasser får jeg flass av. Ser du en femåring som kommer bak bilen din når du rygger? Hadde det ikke vært bedre å tatt rygginga først da, for når du skal inn på en parkeringsplass har du stort sett bedre sikt bakover enn når du skal ut av den.

Joda, foreldrene har ansvar for femåringen, men det er mange som bare går og satser på at ungen kommer etter.

Og enig igjen!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:26   #39
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Parkeringskultur

Dette er noe jeg er veldig obs på. Parkerer forskjellige steder flere ganger om dagen, og selvsagt vil jeg ikke ta opp mer enn en plass. Irriterer vettet av meg når jeg ser noen som breier seg ut over to plasser, og det er tomt for andre plasser.
En annen greie er at parkeringsvaktene er blitt veldig observante på dette, og flere steder har jeg sett at de har gitt bøter til folk som har tatt opp mer enn en plass . (dette er i Oslo). Synes det er bra.
Jeg ryggeparkerer stort sett også, synes det er lettere og det er etterpå superenkelt å sette seg inn i bilen og dra igjen. En annen ting som irriterer meg grenseløst, er alle "nautene" som MÅ gå rett bak en ryggende bil .
Ikke det at jeg er feilfri, men ser jeg en ryggende bil, passer jeg iallefall på å stoppe slik at bilfører ser meg eller jeg går en annen vei.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 20:35   #40
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parkeringskultur

Vi har litt motsatt problem. Vi har handicapbil med klistermerke på sida, hvor det bes pent om at folk parkerer minst to meter unna. Men det er åpenbart ganske mange analfabeter i trafikken, gitt.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no