Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2022 (07)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-21, 11:44   #101
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Her er ingenting i boks. Ateist-ungen vurderer kirkelig konfirmasjon, som var litt av en overraskelse etter at broren valgte borgerlig og søsteren valgte bort hele greia. Da får jeg prøve en av hver.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-21, 14:45   #102
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Borgerlig er vel snart vanligere enn kirkelig? I Oslo er det vel vanligst.

Jeg og mannen er begge vokst opp i en tid og i familier og omgivelser som var ganske "mainstream" på at det var kirkelig konfirmasjon som var "ekte" konfirmasjon, og at borgerlig var "bare for pengene".

Men bortsett fra min brors barn, som for 15 år siden valgte kirkelig, så har alle barnebarn på begge sider, så langt valgt borgerlig (eller, vent litt, er det en kirkelig på gang, tro?), og mine og mannens foreldre har ikke leet et øyenbryn. Eller, om de har det, så har de gjort det på rommet sitt.

Jeg trodde ikke det stod så sterkt her, som jo er ganske nærme deg. En forskjell er jo at om man velger kirken, så kommer men med skolevenner. velger man borgerlig er det på tvers av hele kommunen. Så sånn sett er kirken "tryggest" hvis man ønsker å gå sammen med noen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 12:54   #103
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

:hei: Titter inn her. 07-frøken her. Det blir HumanEtisk i mai neste år.

Bunad er under planlegging, noen som kan anbefale en "bunadsyer" i Oslo (gjerne vest eller sentrum)?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 13:07   #104
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Borgerlig er vel snart vanligere enn kirkelig? I Oslo er det vel vanligst.

Jeg og mannen er begge vokst opp i en tid og i familier og omgivelser som var ganske "mainstream" på at det var kirkelig konfirmasjon som var "ekte" konfirmasjon, og at borgerlig var "bare for pengene".

Men bortsett fra min brors barn, som for 15 år siden valgte kirkelig, så har alle barnebarn på begge sider, så langt valgt borgerlig (eller, vent litt, er det en kirkelig på gang, tro?), og mine og mannens foreldre har ikke leet et øyenbryn. Eller, om de har det, så har de gjort det på rommet sitt.

Her vi bor er kirkelig mest vanlig ennå, men antallet som velger borgerlig har økt de siste årene og de startet også opp et kurs på stedet vi bor slik at ungdommene ikke lenger må kjøres 3 mil for å delta. Så det har nok også gjort at flere syns det er et godt valg.

Men jeg ser at mange fortsatt bare regner med at ungene skal konfirmeres i kirka og gjerne bestiller lokale mange år i forveien. Litt ironisk når vi et par ganger har blitt anklaget for å ikke gi barna våre et valg siden de ikke ble døpt som babyer.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 13:45   #105
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Borgerlig konfirmasjon krever totalt 3 timars køyring for kvar einaste samling, så eg er litt letta for at vår har landa på å konfirmere seg i kyrkja.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-21, 13:45   #106
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Borgerlig konfirmasjon krever totalt 3 timars køyring for kvar einaste samling, så eg er litt letta for at vår har landa på å konfirmere seg i kyrkja.

Høres enklere ut, ja!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-21, 21:29   #107
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nei jøss, da har 07-ern min også bestemt seg for å droppe konfirmasjon.

Det er lov å ombestemme seg, ja? Hun har ombestemt seg så jeg har meldt henne på i dag.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-21, 22:08   #108
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Her fikk vi ikke plass på noen av de alternativene som passet, hverken i kirka eller borgerlig, på tross av iherdig innsats for å sitte klar til «rett tid» som foreskrevet..

Så Junior er påmeldt humanetisk konfirmasjon kl 15 søndag 8. mai sammen med kompisen sin. Helt håpløs tid for oss som har kun tilreisende gjester, men vi får prøve å holde selskapet på lørdag også blir det vel heller rimelig tynt i rekkene som stiller på seremonien.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-21, 22:13   #109
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg skal sitte klar kl. 9 i morgen. Håper på samme kurs som bestekompisen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-21, 22:41   #110
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Her fikk vi ikke plass på noen av de alternativene som passet, hverken i kirka eller borgerlig, på tross av iherdig innsats for å sitte klar til «rett tid» som foreskrevet..

Så Junior er påmeldt humanetisk konfirmasjon kl 15 søndag 8. mai sammen med kompisen sin. Helt håpløs tid for oss som har kun tilreisende gjester, men vi får prøve å holde selskapet på lørdag også blir det vel heller rimelig tynt i rekkene som stiller på seremonien.

Vi skal i konfirmasjonsselskap lørdag 7.mai neste år, der seremonien blir kl 12 søndag den 8. Det er ungenes søskenbarn, og de gjorde det slik med storebrødrene hennes også. Da er det vi som er tilreisende, med lang vei hjem, og det har fungert helt fint. God tid på lørdag før selskapet, til å pynte kaker, pynte oss selv, snakke med de andre gjestene m.m., så stod vi opp neste dag, tok på oss finstasen igjen, og reiste på seremonien som fant sted en times kjøring unna. Etter seremonien byttet vi fra bunader til andre klær inne på toalettet på kulturhuset, og kjørte direkte derfra hjem. Det fungerte helt fint, og veldig praktisk å gjøre det slik der, hvor seremonien er såpass langt unna der de bor. Så gikk det ikke bort så mye av dagen til kjøring mellom seremoni og selskap.

Uansett er det jo selskapet som er det viktigste for gjestene. Det er etter mitt inntrykk en ganske smal del av slekta som dør etter å få være med på seremonien. Det begrenser seg stort sett til besteforeldrene, og enkelte av de andre voksne tanter eller onkler (men slett ikke alle). Her får vi ikke nødvendigvis ha med så mange inn som vi ønsker heller.

Godt gjort å få han på samme kurs som kompisen da! Jeg greide ikke engang å få mine egne tvillinger inn på samme kurs. Men de har heldigvis samme seremoni.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-21, 22:42   #111
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Min 07-er klarer ikke bestemme seg. Usikker på hvor mye jeg skal mase om det.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-21, 01:54   #112
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Da er yngste påmeldt humanistisk, med seremoni 7.mai klokka 12.00

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-21, 07:45   #113
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Godt gjort å få han på samme kurs som kompisen da! Jeg greide ikke engang å få mine egne tvillinger inn på samme kurs. Men de har heldigvis samme seremoni.

Vi meldte på Junior på søndag. Da hadde vel medlemmene fått «ta» de populære tidene og ikke-medlemmene ikke sluppet til ennå så det var sikkert ikke noe press på plassene. Jeg planla ikke å melde meg inn, men faren til Juniors kompis mente det ble lønte seg økonomisk og ved kontakt med Human-Etisk forbund sa de jeg kunne melde meg inn selv om jeg er medlem i kirken. Føles litt feil, men siden det eneste viktige for Junior med hvilket kurs var å slippe rollespill og få gå på kurset sammen med kompisen, så lot jeg det stå til.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-21, 07:47   #114
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Ville fikk plass på samme kurs som to av venninnene. Det tok litt flaks og en epost til HEF, men det lot seg gjøre.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-21, 09:36   #115
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg skal sitte klar kl. 9 i morgen. Håper på samme kurs som bestekompisen.

Da var det i boks.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-21, 17:53   #116
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Har visst hivd meg rundt angående lokale også. Har spurt der vi hadde storebror sin. De har ledig, men vet ikke om de fortsatt leier ut.

Og sendt ut sms til alle om å sette av datoen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-21, 21:15   #117
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Jeg foreslo for mannen at han kunne booke lokale på jobben sin, så slipper vi å tenke på det. Det hastet absolutt ikke i hans øyne, så jeg får ha en plan B på lur.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-21, 21:52   #118
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Lokale i boks. De hadde ikke åpnet 2022 boka enda.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-21, 23:05   #119
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Ikke vet vi når det blir og ikke vet jeg hvor vi i så fall skulle hatt det. Og ikke har vi plass hjemme.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-21, 22:12   #120
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2022 (07)

Vi må prøve å finne et sted å ha selskapet. Jeg har prøvd der vi hadde det for Frøkna, men det var fullbooket. Prøvde så der fetteren hadde sitt selskap, men det var en så vill pris at jeg fikk bakoversveis. Kunne tenke meg en litt hyggelig ramme og noe annet enn et hotell eller en vanlig restaurant, men er sikkert altfor seint ute. Noen her som kjenner Trondheim og omg. som har forslag?

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no