Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

2000,- for å frakte piano 4 mil?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-08, 19:36   #1
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

2000,- for å frakte piano 4 mil?

Ja, jeg driver og lurer på om det er veldig mye eller om det er helt normalt

Det er en pianoforhandler/-stemmer som har påtatt seg å frakte min oldemors piano hjem til meg. Jeg synes jo det er trygt at fagfolk som bryr seg om instrumentet gjør det, men hva synes dere om prisen?

Han skal stemme pianoet når det er framme, men prisen på det kommer jo i tillegg.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 19:44   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 2000,- for å frakte piano 4 mil?

Det er helt normalt.

Da jeg flyttet for 15 år ( er det så lenge?) siden skulle de ha 1500 for å flytte pianoet mitt, og det var vel ikke mer enn 1 mil. Men det var minsteprisen deres; det koster så mye å møte opp med det antall mann man må ha for å flytte et piano. Jeg fikk dem til å flytte endel andre tunge ting samtidig, og da kostet ikke det noe ekstra.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 23:23   #3
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: 2000,- for å frakte piano 4 mil?

Veldig billig, synes jeg. Vi betalte 3000 for å få flyttet pianoet vårt tre kilometer, men siden flyttefolka ikke klarte å få det opp trappa inne måtte vi leie kranbil i tillegg for å få det inn verandadøra (det ble vel 2000 ekstra, omtrent).

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-08, 23:34   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 2000,- for å frakte piano 4 mil?

:noterer at jeg ikke skal kjøpe piano:

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 00:28   #5
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 2000,- for å frakte piano 4 mil?

Høres greit ut, vi betalte det dobbelte for å flytte vårt 1 mil (da tok de riktignok med seg noe annet småtteri i tillegg).

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 07:44   #6
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 2000,- for å frakte piano 4 mil?

Nå leste jeg at de skulle ta 2000,- for å frakte et piano til 4 mill. Jeg synes det var kjempebillig med tanke på hvor mye forsikringer ville kostet. Jeg reagerte ikke på at det var et forferdelig dyrt piano. Ikke reagerte jeg på hvorfor noen som har råd til et så dyrt piano klager over brøkdelen i fraktkostnader heller.

:fremdeles litt trøtt:

  Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 08:53   #7
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 2000,- for å frakte piano 4 mil?

Det er vel egentlig ikke så stor forskjell på om pianoet skal flyttes en kilometer eller fire mil, jobben består jo i å få pianoet ut av hus og inn i bil, ut av bil og inn i hus. Og man må være minst to personer, trolig flere, for å få det til. 2000 kroner fortjener de absolutt.


Opprinnelig lagt inn av DM, her.

:noterer at jeg ikke skal kjøpe piano:



Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Nå leste jeg at de skulle ta 2000,- for å frakte et piano til 4 mill. Jeg synes det var kjempebillig med tanke på hvor mye forsikringer ville kostet. Jeg reagerte ikke på at det var et forferdelig dyrt piano. Ikke reagerte jeg på hvorfor noen som har råd til et så dyrt piano klager over brøkdelen i fraktkostnader heller.

:fremdeles litt trøtt:

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-08, 09:47   #8
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 2000,- for å frakte piano 4 mil?

Godt å høre!
Jeg bare turde ikke si til mannen hva det kom til å koste før jeg visste om det var normalt eller ikke

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 11:29   #9
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: 2000,- for å frakte piano 4 mil?

Synes i grunn det var ganske billig

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no