Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Terroren på New Zealand

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-19, 10:51   #1
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Terroren på New Zealand

Jeg er kvalm og sint og fortvilet. Høyreekstrem ideologi har nok en gang inspirert til massedrap, og det trigger vonde minner fra 22. juli.

Hva er det som kan nytte mot dette? Tie i hjel er nytteløst, og hatefulle ytringer får alt for mye plass i media under dekke av ytringsfrihet. Er det noe vi ikke trenger er det flere plattformer der disse rottene kan rotte seg sammen.

Jeg tror at Trump som president har gjort muslimhat mer legitimt, og mannen i det hvite hus som er kjapt ute med å hyle om terrorisme så snart en brun mann begår en forbrytelse har ikke tvitret et eneste tweet om dette forferdelige angrepet. Helsike!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-19, 10:59   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terroren på New Zealand

Jeg skrev noe på facebook i natt om at saken mot Tor Mikkel Waras samboer er mer enn en «personlig tragedie» om det skulle vise seg at hun er skyldig. Saken og uttalelsene hennes har vært som bensin på bålet for de som står langt til høyre, og jeg tror den største trusselen mot samfunnet og demokratiet er den økte polariseringen. Å bidra til et sterkere inntrykk av «oss og dem» radikaliserer folk på begge sider. Jeg holdt faktisk på å nevne Breivik i den sammenheng, men lot være.

Det var spesielt å våkne opp til disse nyhetene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-19, 11:05   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terroren på New Zealand

Den økte polariseringen skremmer meg.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-19, 11:09   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terroren på New Zealand

Det siste nyhetsdøgnet har vært særs skremmende ja og jeg får litt følelsen av at vi mangler konkrete tiltak. Disse miljøene vokser og hauser opp hverandre, uten at noen mottiltak ser ut til å ha særlig effekt. Skremmende.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-19, 11:17   #5
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Terroren på New Zealand

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Den økte polariseringen skremmer meg.

Ikke minst hvordan forholdene er i USA.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-19, 11:38   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Terroren på New Zealand

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Ikke minst hvordan forholdene er i USA.

Men argumentasjonen blir jo tatt hit også. Tybring-Gjedde bruker Fox News-retorikk når han påstår at kompaniet som satte opp Ways of Seeing "hater Norge". Det er slik ytterste høyre driver på i USA. De man er uenige med "hater USA". Jeg har snakket masse med min amerikanske venninne om dette som skal på ferie til Europa. Hun gruer seg, for hun tror at alle i Europa "hater oss".

Det siste nyhetsdøgnet har vært helt skrekkelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-19, 11:46   #7
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Terroren på New Zealand

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men argumentasjonen blir jo tatt hit også. Tybring-Gjedde bruker Fox News-retorikk når han påstår at kompaniet som satte opp Ways of Seeing "hater Norge". Det er slik ytterste høyre driver på i USA. De man er uenige med "hater USA". Jeg har snakket masse med min amerikanske venninne om dette som skal på ferie til Europa. Hun gruer seg, for hun tror at alle i Europa "hater oss".

Ja, for all del. Så vidt jeg har skjønt er det dette teaterstykket prøver å "vri" litt på? Å bruke den måten ytre høyre argumenterer på mot ytre høyre?

Hadde vært veldig interessant og sett stykket.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no