Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Denne luen

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-16, 10:05   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Denne luen

Vi arvet en flott lue til Lillebror i høst, som har vært flittig i bruk. Nå er den borte.

Er det noen som kjenner den igjen, og kan peke meg i retning av oppskrift/garn, slik at jeg kan spørre en strikkekyndig om hjelp til å lage en ny?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_9103.JPG (172,1 KB, 202 visninger)
__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 10:06   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Denne luen

http://trikoter.blogspot.no/2009/05/...-med-hals.html

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 11:06   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne luen

Det stemmer. Det er den. Eg trur den der er strikka i Falk frå Dale, men alt i den tjukkelsen funker.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 16:22   #4
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne luen

Tusen takk, zinatra og nokon!

Ut fra bildene, ser det ut til at Lillebrors lue var litt snau. Men noe av det vi likte med den, var at den aldri kom ned i øynene, så jeg tror vi går for en liten str neste gang også. Jeg får henvende meg til min strikkekyndige venn.

Det var så fin naturfarge også, nokon, på luen vi hadde!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 16:26   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne luen

Pixie luen er fantastisk. Vi har hatt den i flere størrelser. Arvet videre den minste og fikk spørsmål hvilken lue det var for de trengte neste størrelse og.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 17:49   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne luen

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Tusen takk, zinatra og nokon!

Ut fra bildene, ser det ut til at Lillebrors lue var litt snau. Men noe av det vi likte med den, var at den aldri kom ned i øynene, så jeg tror vi går for en liten str neste gang også. Jeg får henvende meg til min strikkekyndige venn.

Det var så fin naturfarge også, nokon, på luen vi hadde!

Eg har strikka den i mange størrelsar, den er heilt genial. Den har så god passform. Det er lett å justere størrelse med garntype og den kan regulerast med kor langt ein strikker.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-16, 20:30   #7
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Denne luen

Ja! Beste luen vi har hatt! Kanskje jeg må strikke julegave...

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 07:05   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Denne luen

Det er en veldig god lue. Og så var den morsom å strikke.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-16, 07:22   #9
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne luen

Jeg likte også å strikke pixielue og har sikkert noen liggende fortsatt. De har dog ett veldig klart minus og det er mangelen på vindtetthet. Det blåser jo tvers gjennom en strikkelue med mindre man tover den. Slik sett blir den fort veldig kald og er egentlig ikke så godt egnet til utebruk annet enn på korte turer. Det er iallefall min erfaring fra egne barn og de jeg har strikket til.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no