Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Jeg ønsker tips: cøliaki og barn

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-15, 19:00   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsker tips: cøliaki og barn

Jeg fikk idag tlf fra fastelgen min, om at Snuppa på 9,5 år har cøliaki. Hun var der i går (snakk om kjapp respons) og tok blodprøver, mest fordi vi bare ville utelukke at hun var allergisk mot melk, som var min mistanke. Men så var det ganske så tydelige utslag på cøliaki, og vi er henvist videre til sykehuset.

Jeg vet at det går fint å leve greit på glutenfri kost i dag, men jeg antar det er en del å sette seg inn i helt i starten.

Kan noen her gi meg litt tips? Jeg er jo dronning av å bake gjærbakst.. men skjønner jo nå at jeg vil få en utfordring med min «vanlige» gjærbakst.

Er det godt brød å få kjøpt i (de fleste) butikker? Jeg skal nok klare å bake brød også, etter hvert iallefall. Men det er veldig greit med et alternativ å kjøpe.
Samt at vi må finne knekkebrød som duger, for det liker hun godt.

Vi har ikke sagt noe til henne enda, hun er typen som bekymrer seg veldig. Så vi skal ta en prat når jeg får brev fra sykehuset. Legen sa at det nok ikke tok så lang tid, så jeg håper det stemmer.

Jeg har vært litt inne på hjemmesiden til cøliakiforeningen, og ser det er en del tips der. Ser også at de har bakekurs! Det kunne jo vært litt kjekt å teste ut, for min bakeglade sjel.

Men jeg vet det er mange kloke hoder her, så tar gjerne i mot råd og tips!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
 

Emneord
barnecøliaki, cøliaki, glutenfritt


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no