Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-08, 09:16   #21
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Det tror jeg kommer litt an på hvor godt fornøyd man er tror jeg. Jeg ville i hvert fall ikke kjøpt julegave til en avdeling jeg var bare sånn passe fornøyd med. Men hadde jeg følt at de virkelig tok godt vare på barna mine, så kunne jeg nok godt funnet på å kjøpe en liten ting, bare for å vise at jeg satte pris på hva de gjorde for oss.
I år skal jeg gjøre nettopp det tror jeg. Skal kjøpe en kurv med litt godt i til hver avdeling, eller forresten - jeg skal kjøpe litt turutstyr til hver avdeling. De er veldig mye ute på tur.

  Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 09:20   #22
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Vi er kjempefornøyd med barnehagen og de som jobber der, og det sier vi både til dem og andre. Å skulle kjøpe julegaver til dem blir litt rart for meg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 09:20   #23
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Jeg har kjøpt. De får hver sin kopp fra Unicef samt julekort med bilde av poden.
Jeg har kjøpt til alle de voksne på avdelingen, samt til lederen i barnehagen da hun har veldig mye med poden og gjøre ute om morgenen. (han vil aldri være inne når vi kommer og hun er ute med de ungene som vil være der)

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 09:30   #24
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg har alltid kjøpt til dem i bhg, vin, sjokolade, en blomst eller noe. De har væt så fine emd storesøster og fortjente virkelig en oppmerksomhet.

Jeg har også som regel kjøpt noe slikt. Men jeg har fått kommentarer på å kjøpe vin til noen man ikke kjenner. Er litt usikker på dette. "Kan" man gjøre dette?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 09:54   #25
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Jeg kjøpte gave da jenta mi sluttet i den forrige barnehagen.

Lurer på å kjøpe en fellesgave til avdelingene nå. (har barn i to avdelinger).

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 09:59   #26
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men vi har følt for å gjøre det, så da har vi gjort det. Vet ikke hva de andre foreldrene gjør.

Vi kjøper forøvrig julekule fra Unicef. Mulig vi endrer når Poden har gått et par år på samme avdeling. Vi får se....

Opprinnelig lagt inn av Røsslyng, her.

Personlig synes jeg det koseligste er julekortene vi får med bilder av barna.

Og sammen med gaven, så følger årets julekort med en liten personlig hilsen og takk for året som har gått.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 10:10   #27
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Jeg kjøpte ikke noe til de ansatte i barnehagene til de tre eldste til jul.
Til de ansatte i minstens barnehagen har jeg imidlertid gjort det, men bare en liten greie til hver. Sånn rundt 40,-/50,- til hver.
Ikke kjøpt til avdelingen samlet.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 10:29   #28
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Har aldri kjøpt noko til den barnehagen som ungane gjekk i. Trur ikkje så mangen andre gjorde det heller. Såg eller hørte aldri noko i alle fall.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 10:57   #29
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg kjøpte ikke noe til de ansatte i barnehagene til de tre eldste til jul.

uhh: egentlig litt godt å høre,kanskje det er noe nymotens greier? Prøver å forsvare meg selv.

Har snakket litt med kollegaer, og det er egentlig ikke vanlig rundt her,iallefall ingen her som hadde gjort det når de hadde barn i barnehagen. Nææ, jeg tror ikke jeg starter en ny tradisjon, så jeg står over i år også.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 11:22   #30
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Hos oss er det FAU som organiserer, sånn at det skal bli likt for alle avdelingene. Det gis da en fellesgave fra alle foreldrene på avdelingen til de ansatte som er tilknyttet avdelingen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 11:30   #31
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Foreldrene kjøper fellesgave som vi gir på luciafesten. Vi gir 50,- i året til felleskassa og trivselskontaktene ordner resten.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:17   #32
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

HAr alltid gitt til de voksne på avd da ungene gikk i barnehagen.
Nå gir vi en liten ting til lærerene.
SFO får ikke noe.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:22   #33
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

HAr alltid gitt til de voksne på avd da ungene gikk i barnehagen.
Nå gir vi en liten ting til lærerene.
SFO får ikke noe.

Men hva gir du som en liten ting til lærerene, og hva ga du til hver og en på avdelingene i barnehagen? Det er der jeg sliter litt. Tidligere har vi bare gitt noe godt til pauserommet til alle, men nå har jeg bare barn på to avdelinger i barnehagen, og kunne tenke meg en liten ting til hver voksen. Samt læreren til største tulla.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:25   #34
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Men hva gir du som en liten ting til lærerene, og hva ga du til hver og en på avdelingene i barnehagen? Det er der jeg sliter litt. Tidligere har vi bare gitt noe godt til pauserommet til alle, men nå har jeg bare barn på to avdelinger i barnehagen, og kunne tenke meg en liten ting til hver voksen. Samt læreren til største tulla.

Vi har gitt en vinflaske, hjemmelaget likør og blomst til de i barnehagen ( 3 faste på avdelingen)
Til lærerene har jeg som oftest gitt noe hjemmelaget, som vin i tovet vinflaskeveske, konfekt og i år får de hjemmelaget scrubbesåpe.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 12:26   #35
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Som tidligere barnehage-/SFO-ansatt/ lærer har jeg bare lyst til å skyte inn at jeg synes det var mest koselig å få oppmerksomhet fra barn og foreldre i form av et kort med noen varmende ord.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 18:40   #36
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Som lærer setter jeg pris på ALT! Aller best er kortene. Nå har jeg så store elever at de skriver selv, og jeg tar dem fram og leser dem om igjen når jeg er sliten ellers i året... Emosjonell lønn kalles det

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10

Sist redigert av oslo78 : 11-12-08 kl 23:42.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 19:20   #37
Maia
Fullverdig medlem
 
Maia sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 63
Maia er litt kul
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Vi r ganske ferske i barnehagen og har ikke hørt noe om felles gave. Men, jeg har allerede tenkt å gi dem julekort av poden på sin første barnehagedag samt en liten smakfull oppmerksomhet som kan stå på pauserommet.

Maia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no