Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-08, 00:54   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

En liten av sporing fra tråden om hva man kan kjøpe til de ansatte.

Jeg har aldri gjort dette, altså kjøpt julegaver til de ansatte eller avdelingen i barnehagen.
Er det bare jeg som bør skjerpe meg,eller er vi flere i samme båt?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 00:56   #2
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Det er visst vanlig. Her spleiser vi.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 01:00   #3
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Vanlig i vår barnehage også. Vi spleiser alle mann.

  Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 01:00   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen


Aldri noen som har spurt oss om å spleise og har ikke lagt merke til at de ansatte har fått gaver heller. Hvem er det som evt. organiserer gaven(e) når dere spleiser da?
Uff, jeg bør komme meg ut av boblen min, og tenke på at jula handler om andre enn meg selv.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 01:15   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Alle du kjenner som kan tenkes å kunne fortjene en julegave, bør få det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 01:44   #6
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Alle du kjenner som kan tenkes å kunne fortjene en julegave, bør få det.

Slik tenker jeg også og hvis det er noen som fortjener det mer en de fleste andre så er det nettopp de som passer så godt på barnet mitt 7 timer hver eneste dag.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 05:55   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Vi har alltid gjort det, det samme gjelder SFO-ansatte. Vi kjøper til primærkontaktene i hvert fall.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 06:55   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

I den forrige barnehagen ga vi en oppmerksomhet til primærkontakten til Poden. Vi hadde mye medd henne og gjøre og likte henne godt.
I nybarnehagen føler jeg at vi har utrolig lite/dårlig kontakt med de voksne, og primærkontakten er borte hele tiden, så det føles unaturlig å gi gave i år. Kanskje neste år?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 06:57   #9
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Det har vært noen år med mange vikarer og slikt hos oss. Da synes jeg det er vanskelig å vite hvem jeg skal kjøpe til. Vi har derfor hatt med konfekt el til personalrommet. I år har Mazungen lagt ned veto. Det er URETTFERDIG at de voksne får og ikke barna. Hun foreslo gave til avdelingen isteden.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 07:39   #10
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

I år tror jeg det blir en samlet gave på personalrommet, med to barn i barnehagen og mange faste vikarer blir det en del styr og ganske dyrt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 07:53   #11
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Du spør om det er vanlig, og til det vil jeg svare at noen gjør det, mange gjør det ikke. Jeg har jobbet 16-17 år i barnehage, i forskjellige barnehager og det har variert veldig om vi har fått noe eller ikke. Noen foreldre vil gjerne gi en liten oppmerksomhet og gjør det, mens andre ikke gjør det.

Vi som jobber i barnehage forventer ikke å få noe som helst, men setter jo pris på det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 08:03   #12
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Kjøper til selve avdelingen og ikke til primærkontaktene. Har to barnehager + en SFO. Har kjøpt et hjerte til hver fra Unisef. Et hjerte til å henge i vinduet, kjempefine!
Blir ikke snop fra meg i år, det er i grunnen nok digg på pauserommene. :erfart:

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 08:19   #13
Røsslyng
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
Innlegg: 52
Røsslyng har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Jeg jobber i barnehage. Vi forventer ikke å få noe men hvert år dukker det opp noen koselige julehilsener fra barn og foreldre. Det er ofte en konfekteske el. lignende til pauserommet. Jeg tror det er ca 1/5 som kommer med gaver, altså ikke på langt nær alle. Personlig synes jeg det koseligste er julekortene vi får med bilder av barna.

Røsslyng er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 08:27   #14
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Vi kjøper felles gave til ansatte i barnehagen. Når min elste datter gikk i barnehagen kjøpte vi egen gave til assistenten hennes, hun hadde egen på seg 6 timer per dag og hun fortjente litt ekstra ved siden av for all jobb hun gjorde med min datter.
Ellers kjøper vi fellesgave til gruppa min datter går i er 3 lærere/assistenter, og en gave til barnehagen til sønnen.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 08:30   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Jeg har alltid kjøpt til dem i bhg, vin, sjokolade, en blomst eller noe. De har væt så fine emd storesøster og fortjente virkelig en oppmerksomhet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 08:35   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

SU organiserer dette i barnehagen vår. Det setter jeg pris på ellers hadde jeg sikkert kjøpt en liten gave på egenhånd.

De er utrolig flinke med barna, så da synes jeg de fortjener en oppmerksomhet.

Jeg fikk faktisk en del pengegaver rundt juletider da jeg var avisbud. Så det er mange som er generøse i jula.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 08:39   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Jeg tenker også litt på dette.
Barnehagen er basebarnehage, så det er jo endel voksne å forholde seg til. Skal alle få? Primærkontakten få? De som man har mest med å gjøre få?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 08:45   #18
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg tenker også litt på dette.
Barnehagen er basebarnehage, så det er jo endel voksne å forholde seg til. Skal alle få? Primærkontakten få? De som man har mest med å gjøre få?

Jeg gir ikke til alle siden jeg har to barnehager + en SFO og forholde meg til. Det blir for dyrt og tidkrevende.
Så jeg kjøper til selve barnehagen. Tenkte en stund på et spill til avdelingen.

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 08:52   #19
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Ja, vi har gitt en liten oppmerksomhet til barnehagepersonalet til jul. Synes det er en koselig ting å gjøre - de passer jo tross alt på det mest dyrbare vi har mange timer hver dag. Vet ikke helt hva det blir til i år, men kanskje en fellesgave til pauserommet av et eller annet slag.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 09:03   #20
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det vanlig å kjøpe gaver til de ansatte i barnehagen

Jeg har aldri kjøpt noe selv, men vært med på spleiselag med andre foreldre.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no