Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-08, 22:50   #21
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Strull?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 22:51   #22
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Strull er stas! Men det var vanskeligere enn jeg trodde å lage det.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 22:51   #23
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

@Monsoon: nei, men jeg tror du er den eneste som syns pepperkaker smaker vondt og som likevel spiser en hel del pepperkaker i desember. Bare fordi det er julete.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 22:51   #24
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Og hva betyr det ordet? Jo, nettopp, det er mye enklere å kjøpe ferdig masse enn å lage selv.

Mandelkvernen vår er tilbehør til kjøkkenmaskinen. 1/2 kg mandler kvernes på 1 minutt.

Hvordan skal man ellers få kvalitetsmarsipan? Vi lager marsipan med 70% mandler. Marsipanen i butikken går under begrepet kvalitetsmarsipan hvis de klarer å komme opp i 50% marsipan. Rimeligere marsipan starter på 22% mandler. 22%!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 22:52   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Strull er et morsomt ord!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 22:52   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Mitt problem med hjemmelaget pepperkakedeig er at jeg må vite dagen i forveien om jeg er i form til pepperkakebaking dagen etter.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 22:53   #27
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Eh ja. Det krever noe jeg er elendig på : PLANLEGGING.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 22:54   #28
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Strull

Jeg lagde alltid strull sammen med mormoren min. :dreven strullruller: Og det smaker godt hele året, så nå var det på tide med et eget krumkakejern, sånn at jeg kan lage min egen og ikke snylte på tantes. På sommeren er det genialt sammen med is og bær.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 22:54   #29
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Pepperkakebaking er da ikke noe man driver med på alene. Det må gjøres sammen med andre, ellers er det bare kjedelig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 22:56   #30
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Strull

Det der må da være det samme som krumkaker?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 22:57   #31
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Krumkaker er basert på eggedosis, mens strull lages av fløte eller rømme, sukker og mel. Smaker ganske forskjellig.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 23:01   #32
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

God strull er sprø på utsiden og litt myk på innsiden. Smaker kjempegodt. Krumkaker er bare kjedelig og æsj.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 01:20   #33
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

God strull er sprø på utsiden og litt myk på innsiden. Smaker kjempegodt. Krumkaker er bare kjedelig og æsj.

Jeg har aldri verken hørt om, eller sett strull. Hvor i landet kommer det fra?

Kom på at jeg fikk krumkakejern i julegave for et par år siden. Tror faktisk det er ubrukt.
Jeg synes krumkaker er godt da, men de må være uten krem og multer og sånt tull.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 02:05   #34
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Og hva betyr det ordet? Jo, nettopp, det er mye enklere å kjøpe ferdig masse enn å lage selv.

Er jeg forresten den eneste som synes pepperkaker smaker vondt?

Kanskje du burde prøve en annen deig enn kjøpedeig?

Det er kjempelett å lage gode pepperkaker. Man må bare sørge for å ha nok kanel, ingefær, kardemomme og nellik i.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 02:30   #35
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det er ikke mulig å lage pepperkaker uten ferdig deig.

Jeg har aldri i mitt liv brukt ferdig deig.

Storesøster bakte pepperkaker av ferdig deig hos ei venninne av ferdig deig forrige helg. De smakte greit nok helt til vi sammenliknet dem i dag med våre egne hjemmelagede. Da spyttet storebror ut ferdigpepperkaken. Hvis noen går rundt og tror at skikkelige pepperkaker smaker som dem man lager av kjøpedeig synes jeg nesten litt synd på dem.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 08:08   #36
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Kanskje du burde prøve en annen deig enn kjøpedeig?

Jeg har aldri i hele mitt liv laget pepperkaker, verken fra ferdigdeig eller selvlaget. Jeg sitter bare her og kritiserer hva andre serverer meg.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 08:39   #37
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Er det noen som har en vettug oppskrift på pepperkakedeig da?
Vi snakker ENKEL, siden det går rykter her om at det lissom er enkelt å lage pepperkakedeig .
Nå har jeg forøvrig allerede tre bokser IKEA deig i skapet (Gemalen er svært glad i pepperkaker), men kan jeg sikkert overlevere til barnehagen eller noe hvis jeg klarer å lage min egen deig.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 08:57   #38
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

@Knerten: har du sett oppskriften jeg la inn tidligere i tråden? Den er typisk veldig enkel.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 09:27   #39
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Og hva betyr det ordet? Jo, nettopp, det er mye enklere å kjøpe ferdig masse enn å lage selv.

Er jeg forresten den eneste som synes pepperkaker smaker vondt?

Det skulle vært meg som ikke liker pepperkaker! Da hadde jeg spart meg for noen bokser og muligens et par kilo i desember.

Vi skal bake pepperkaker idag, med kjøpt deig. Jeg lager alt mulig annet selv, bl.a krumkaker og lefser. Pepperkakedeig har jeg aldri lagd selv, ligger nok noe der.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-08, 09:48   #40
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg

Jeg har akkurat satt mannen i sving med å lage deig til sirupsnipper - her må helge gjengen i arbeid mens mor surfer

Snart blir det skitur og etterpå kakebaking. Sirupsnipper, havremakroner, brune pinner og kransekakepinner. Kransekakepinnene blir nok lagd av ferdigdeig

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no