Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spin off: Hvordan reagerer du?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hva gjør du?
Ingenting. Jeg holder den opprinnelige avtalen og dropper festen. 39 50,65%
Jeg ringer vertinnen/verten og hinter. 3 3,90%
Jeg ringer vertinnen/verten og spør direkte. 30 38,96%
Jeg tar meg den frihet å invitere de andre også. Ittno knussel! 0 0%
Annet - spesifiser gjerne. 5 6,49%
Deltakere: 77. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-08, 23:06   #21
Ullvott
Plutselig tilbake
 
Ullvott sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 582
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Men hvordan ville dere reagert som vertinne/vert av festen - på en direkte forespørsel om flere gjester?

Helt greit det. Er lov å spørre, men man kan ikke alltid regne med å få ja. Om det hadde vært greit kom vel an på anledningen, om det var noe formelt eller ikke.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 23:07   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror ikke jeg hadde engang giddet å gå på en fest der vertsskapet hadde blitt fornærmet om jeg spurte om jeg kunne ta med et par.

Det kommer jo an på hvilken fest det er. Om jeg har stelt i stand en fest av typen som Maximillia skisserer og har prioritert hardt hvem jeg har mulighet til å invitere etc, så hadde jeg syntes at det var et problem om noen tok noen med. Om festen er mer løs av typen kom når det passer utover kvelden og ingen spesiell servering hadde det vært ok.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 23:25   #23
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Det er ikke fest, det er middag.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 23:27   #24
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

For meg kan en fest like gjerne starte med middag som med shots.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 23:28   #25
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Har man sagt ja til noe så har man sagt ja til noe er mitt standpunkt. Så for meg ville det være den opprinnelige planen som gjaldt.

Litt avhengig av type fest ville jeg kunne spurt om det var mulig å be med to til, men kun om det var en setting jeg følte det ville være naturlig i.

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Men hvordan ville dere reagert som vertinne/vert av festen - på en direkte forespørsel om flere gjester?

Det har skjedd flere ganger og er bare koselig. I vår omgangskrets er de fleste såpass oppegående at de skjønner i hvilke sammenhenger det er greit å spørre.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 23:33   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.140
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg ville meldt avbud til festen med den begrunnelsen av jeg fikk besøk. Da ville det vært helt frivillig for vertinnen å invitere dem også.

Her også. Jeg ville ikke hintet noe.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 23:47   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ville ikke hintet noe.

Nei, det skulle tatt seg ut. :På rommet sitt med seg:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 23:51   #28
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Jeg har som regel at jeg alltid forholder meg til den første innbydelsen jeg takker ja til.

Hadde det derimot kommet noen venner jeg ikke hadde sett på lenge eller ser veldig ofte og hadde velig lyst til å være sammen med, hadde jeg glatt skippa festen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 23:57   #29
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Hadde holdt den avtalen jeg lagde først.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 07:09   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Jeg hadde selvsagt holdt den opprinnelige avtalen.

Om jeg var vertinnen så hadde ekstra gjester vært hjertelig velkomne. De gangene vi arrangerer noe som kan gå inn under kategorien "fest", så har det vært åpent hus. Det kommer som regel noen ekstra.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 07:19   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Jeg ville holdt avtalen og droppet festen. Jeg ville ringt vertskapet for festen jeg var invitert til og forklart hvorfor, men uten å hinte.

Om jeg var vertinne ville jeg ha ønsket ekstra gjester hjertelig velkommen. Jo flere jo bedre.

  Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 07:47   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Skulle vært flervalgspoll, for det kommer jo an på så mye. Hvor godt kjenner jeg disse venneparene, feks? Hadde det vært snakk om krystallklart og Fibi, hadde jeg jo spurt en av dem direkte om den andre kunne bli med. Men ellers holder man seg selvsagt til den avtalen man har i utgangspunktet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 08:15   #33
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg holder meg til den opprinnelige avtalen, og dropper festen uten å spørre om jeg evt kan ta med flere. Får jeg spørsmål om hvorfor jeg ikke kan komme, så sier jeg det, og så får resten være opp til vertinnen.

Signerer!

Hvis jeg var vertinne, ville jeg da sporenstreks foreslått at de andre kunne være med!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 08:32   #34
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Jeg ser an invitasjonen litt. Er det et sitt-ned-middagsselskap må jeg nok bare takke nei, men er det en helt uformell greie ringer jeg nok og forklarer situasjonen og ser hvor samtalen går hen. Hvis det i utgangspunktet hadde vært en mulighet for at dette andre venneparet ville ha vært der slik HI skriver, må de jo kjenne hverandre fra før og da visste kanskje ikke vertskapet at disse andre vennene ville være i byen på det tidspunktet?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 08:34   #35
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Men hvordan ville dere reagert som vertinne/vert av festen - på en direkte forespørsel om flere gjester?

Det kommer helt an på settingen. Er det en uformell greie og felles venner jeg ikke visste var i byen, blir jeg jo bare glad for å få vite at de også er å treffe og inviterer tvert.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 19:16   #36
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Første avtale teller alltid for meg.
Jeg ville ikke spurt om å dra med meg ekstra gjester, men kunne fint sagt at vi måtte takke nei fordi vi hadde avtalt med et annet par.
Hadde vertinnen da sagt at "de er hjertelig velkommen de og" ja da kunne jeg spurt paret om det var noe de hadde hatt lyst til og gått, men kun hvis det var et ønske fra dem.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 19:28   #37
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Det kommer helt an på situasjonen og hvor nære de enkelte vennene er. Hvis vertinnen hadde vært en av mine venninner hadde jeg garantert drøftet situasjonen med henne før jeg tok en beslutning.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 21:10   #38
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Hvis dette paret var venner av de andre også, så hadde det vel bare vært gøy om alle møttes der. Da hadde jeg ringt vertinne og spurt. Kom også litt an på hva slags fest det var. Høres forøvrig ut som et svært usannsynlig scanario i mitt liv.

Hvis det var en fest av typen vi liker, så hadde flere folk bare vært hyggelig - så lenge de drakk og var hyggelige.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-08, 21:11   #39
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Enig med både Teo og Polyanna og Nennemor.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 09:05   #40
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin off: Hvordan reagerer du?

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.


Hvis det var en fest av typen vi liker, så hadde flere folk bare vært hyggelig - så lenge de drakk og var hyggelige.

Avholdsfolk ikke like velkomne, altså?

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no