Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når pakkes gavene inn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-08, 11:37   #41
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg reiser på Panduro,kjøper masse alt for dyrt papir og pyntestæsj.Setter på julemusikken og storkoser meg med og pakke inn.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 12:01   #42
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg foretrekker at andre pakker inn for meg. Noe må jeg jo pakke inn selv også, men det er ikke noe jeg koser meg med akkurat.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 13:54   #43
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg pakker inn selv. Jeg mister oversikten om jeg får de pakket inn i butikken. I tillegg ønsker jeg å bruke miljøvennlig innpakningspapir, så da er det best å gjøre det selv.

Noen pakker, de som må sendes tidlig, pakker jeg inn i begynnelsen av desember. Resten tas litt nærmere julaften.

Jeg bruker gråpapir, og bånd i rød hamp. Jeg pynter pakken med klistremerker, og fester båndet til pakken med med lakksegl. Merkelappene lager barna av rød tykk papp som de limer fint dekorapir på.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 14:42   #44
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg pakker inn selv. Liker ikke glorete butikkpapir som dessuten ikke kan resirkuleres.
Det å pakke inn gaven er en koselig førjulsgreie jeg koser meg med når ungene er i seng. Bruker gammeldags gråpapir, rødt bredt hampbånd og hjemmelagede "til og fra lapper".

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 14:44   #45
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

INGEN butikker får pakke inn mine gaver, det gjør jeg gladelig selv. Jeg har et rituale hver natt til julaften. Da setter jeg meg ned på gulvet omringet av papir, bånd, teip, saks, snop og julemusikk og pakker i vei. Det er så koooselig.

Jeg irriterer meg forresten dødsens av de som på død og liv skal ha gavene innpakket i butikken når det er milelange køer bak. Kan ikke de ansatte heller bare si at de ikke har tid, men kunden kan få med seg papir, når kundene er for treige til å skjønne det selv?? Er det ikke kø er det jo noe helt annet.

Jeg gjorde det også alene før, men nå har jeg fått med mannen og det er virkelig 10 ganger hyggeligere!

Uansett - gir en god følelse å pakke inn pakker natt til julaften...

  Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 14:48   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Mannen pakker inn som ei ræv, så han får ikke lov. Uansett er han lite interessert i det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 13:19   #47
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg pakker inn gavene litt etter hvert.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 22:54   #48
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

I butikk eller hjemme. Helst i butikk, men...

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:24   #49
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg prøver jo lissom å strukturere meg godt nok til å pakke inn de tusen og førti gavene etterhvert som jeg kjøper dem. Dog kommer det stort sett noe annet i veien som; manglende julepapir (sikkert sjarmerende med store sommerblomster på noen av julegavene, men kanskje ikke alle?), manglende tid (jeg ønsker meg mer tid i julegave), våkne barn som helst ikke skal se hva de fåt i gave på forhånd, Alzheimers Light (jeg glemmer at det faktisk ligger et utall pakker i kjelleren og venter på papir) og sikkert mange andre grunner.
Jeg har alltid amisjoner om at jeg skal få pakket alle gavene så nydelig inn i år, så ingen blir pakket inn i butikken.

Resultatet er at de heseblesende pakkes inn i all hast før de skal overleveres mottakeren.
I år satt jeg meg faktisk ned og fikk pakket inn et titalls pakker for noen uker siden. Det må være rekord. Kanskje jeg kan få blitt ferdig med noen flere i løpet av helgen.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:48   #50
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Dette er ris til egen bak. Det er ikke alle jeg pakker inn slik til...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 006.jpg (196,0 KB, 13 visninger)
Filtype: jpg 008.jpg (188,9 KB, 11 visninger)
Filtype: jpg 007.jpg (183,0 KB, 11 visninger)
Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:54   #51
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.838
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

De fleste pakkes i butikken, resten pakkes inn en kveld før julaften.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:00   #52
Guffen
Hvor er hengekøyen!?
 
Guffen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 144
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Pakkes oftest inn med en gang de kjøpes... Enten på pakkedisk, eller av de som jobber der..

Greit å slippe å gjøre det hjemme

__________________
Guffen og gutta (05 og 06)
"I will rather be an optimist and a fool, than a pessimist and right." A.Einstein
Guffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:08   #53
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Pakker inn litt av gangen.. det er så kjedelig, så greit at det ikke hoper seg opp. Syntes det er unødvendig å bruke masssse resursser på noe som blir så lite satt pris på. Det kastes jo etterpå.

Har pakket inn i gråpapir i mange år jeg. Kjøper bånd og noen klistremerker. Så lager vi kortene selv av ark, eller vi skriver rett på pakken med tusj. Blir så fint at.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:09   #54
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg vil helst ha de pakket inn eller pakke inn på pakkedisk. Noen pakker jeg/vi helst selv, mannen er egentlig mer fingernem enn meg. Noen ganger har det vært kos før jul, og noen ganger har det bare vært stress. Vi kjøper alle gavene i desember.
Vi har mange vi skal pakke inn til, kjøre og dele ut, avtale overlevering.
Jeg synes butikkene generelt (på kjøpesentre) har pakke inn-nekt i desember og mange har selvbetjente pakkedisker eller ekstrahjelper til å gjøre det.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no