Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når pakkes gavene inn

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-08, 09:16   #21
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg elsker å pakke inn julegaver, og gjøre meg veldig flid med å finne det rette papiret, det rette gavebåndet osv. Det tar gjerne en halvtime minst pr. pakke, så jeg tar ikke alt natten før julaften, men sprer det litt utover den siste uka før jul.

  Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:21   #22
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Det varierer, de fleste pakker jeg selv, men noen blir pakket i butikken. MEn jeg legger ikke sjela mi i innpakkingen nei.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:24   #23
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg pakker sjøl, men det er ikke akkurat ei høytidsstund. Jeg liker å kunne velge papir og merkelapper sjøl, er vel mest derfor jeg gjør det. Jeg har også stått noen år i bokhandel, og er en racer på å pakke firkantede pakker.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:36   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

For oss er service viktig, så om en kunde vil ha gavene pakket inn gjør vi det selv om det er kø. Sjelden det blir sure miner av den grunn.

Service er jo viktig for alle butikker, men nettopp derfor synes jeg man skal henvise til en pakkedisk eller gi med papir om det er kø. For meg (og andre jeg har snakket med) er det mer service å la være å lage milelang kø enn å på død og liv måtte pakke inn gaver når det er køer. Jeg har sett folk forlate butikken pga. lang kø grunnet pakking. Det er jo ikke alltid man SER de sure minene heller. Jeg gir sjelden uttrykk for at jeg er irritert, men jeg tenker mitt i det stille.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:43   #25
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg elsker å pakke inn julegaver, og gjøre meg veldig flid med å finne det rette papiret, det rette gavebåndet osv. Det tar gjerne en halvtime minst pr. pakke, så jeg tar ikke alt natten før julaften, men sprer det litt utover den siste uka før jul.

(Jeg må gi andre brukere først prikk først. Den ble grønn)

Får vi se litt bilder av lekre pakker her eller?

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:44   #26
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg pakker inn selv.
Det er koselig. Da får jeg julestemning. Setter på litt julemusikk, tar frem litt pepperkaker og koser meg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:46   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Service er jo viktig for alle butikker, men nettopp derfor synes jeg man skal henvise til en pakkedisk eller gi med papir om det er kø. For meg (og andre jeg har snakket med) er det mer service å la være å lage milelang kø enn å på død og liv måtte pakke inn gaver når det er køer. Jeg har sett folk forlate butikken pga. lang kø grunnet pakking. Det er jo ikke alltid man SER de sure minene heller. Jeg gir sjelden uttrykk for at jeg er irritert, men jeg tenker mitt i det stille.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:46   #28
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Panduro har en del papirer som er fine.
Jeg har brukt de hvite med nisser på tidligere. Men fant de ikke i år.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:49   #29
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg bruker mye gråpapir med forskjellig farge på fra Panduro. Og bånd fra samme butikk, disse som ikke går og krølle.
I fjor scrappet jeg samtlige julegaver, jeg går for en litt enklere variant i år.
Jeg hater tynt innpakningspapir, som ryker før man har fått satt på tapen. Og som er gjennomsiktig så man må ha "hundre" lag papir rundt pakka.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:51   #30
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Litt opp og ned, men stort sett pakker jeg inn selv. Det gjøres vel en dag nær julaften

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:53   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Gråpapir er knall! Med flotte klistremerker og bånd. Vesla liker å ta lim på og drysse på glitter. Det blir jo glitter overalt, men det er bare koselig.
IKEA har mange kule papir nå. Jeg kjøpte en stor pakke med 6 ruller, rosetter og hjertelapper nylig, papiret var i oransje, grønt, hvitt og rødt. Litt sånn retro-preg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:54   #32
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

I år har jeg kjøpt en sånn pakke med flere typer:




Og så har jeg kjøpt røde lapper, som jeg skal klistre på ulike motiver på:




__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 09:57   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg har ensfarget Ikea-papir, hvitt, hvitt med mønster og sølv med mønster. Og brede bånd i forskjellige farger.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 10:10   #34
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

INGEN butikker får pakke inn mine gaver, det gjør jeg gladelig selv. Jeg har et rituale hver natt til julaften. Da setter jeg meg ned på gulvet omringet av papir, bånd, teip, saks, snop og julemusikk og pakker i vei. Det er så koooselig.

Jeg irriterer meg forresten dødsens av de som på død og liv skal ha gavene innpakket i butikken når det er milelange køer bak. Kan ikke de ansatte heller bare si at de ikke har tid, men kunden kan få med seg papir, når kundene er for treige til å skjønne det selv?? Er det ikke kø er det jo noe helt annet.

Jeg er virkelig udugelig til å pakke inn pakker, så jeg synes det er helt topp i de butikkene jeg får gavene fint innpakket

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 10:16   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Ja, det synes sikkert de fleste men jeg skjønner ikke at noen har samvittighet til å be om å få varene innpakket når det er lange køer bak, om det da ikke er en liten filleting som det tar 1 minutt å pakke inn. Det kunne ikke falt meg inn å gjøre det.

(Nå er jeg nok litt farget av at jeg for noen dager siden måtte stå i kø i nesten 30 minutter for å kjøpe en liten lekebil, fordi 5-6 folk foran meg skulle ha pakket inn hundre gaver hver ...)

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 10:17   #36
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.561
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg pakker inn gavene selv. Kjøper fint papir (har brukt gråpapir til nå + perlebånd til pynt, men i år har jeg kjøpt fint papir og fint bånd i stedetfor) og gir det allerhelst bort i en pen papirpose.
Synes liksom overleveringa er litt av kosen, jeg.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 10:20   #37
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Litt så der. Om butikken har stygt innpakningspapir, kan det hende jeg pakker inn om igjen. Jeg koser meg med å pakke inn selv også, jeg kjøpte sånn samlepakke på Ikea jeg også i år og koser meg med å pakke inn gavene jeg ikke har fått pakket inn i butikken. Jeg pakker gjerne inn hver dag om nødvendig, og så samler jeg pakkene i et skap.

I år er jeg ekstra tidlig ute heldigvis, hadde bare mamma og pappa sagt hva de ønsker seg så kunne jeg blitt helt ferdig.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 10:25   #38
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Pakker inn alle gavene selv og har både tape, bånd og papir som matcher. Tapen er det nisser, stjerner, på kjøpt i Sverige

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 10:55   #39
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Jeg pakker som oftest inn selv, litt nå og da. Pakket inn alle gavene som skulle til Vestlandet i går (er en bursdag der i neste uke og, så greit å sende alt i ett), og alt er klart til å leveres på posten.

I fjor hadde ungene pakket inn gaver de hadde laget på skolen/SFO i avispapir, og med røde bånd på (og slik pakkelakk eller hva det nå heter). Jeg syntes det var egentlig veldig fint, og ikke minst veldig miljøvennlig i forhold til all innpakkingspapiret med masse fargestoffer i. Så i år hadde jeg tenkt å pakke inn gaver til oss (altså de som skal feire her hjemme med oss) på den måten. Håper dermed å ha en del mindre papir som må i restavfallet. Tror ikke jeg gjør det til andre utenfor familien, både fordi jeg ikke vet hva andre synes om slike pakker og fordi jeg har masse julepapir igjen fra i fjor (måtte ha vært på tilbud...)

Da jeg var liten sparte vi også på mye av julepapiret, og brukte det igjen året etterpå. Tror ikke det var så vanlig å få gavene pakket inn fra butikken der (i USA).

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-08, 11:16   #40
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pakkes gavene inn

Da jeg jobba i butikk pleide jeg å spørre om det var greit at de fikk med papir, og så pakka jeg til de som ikke syntes det var greit. Eldre menn syntes merkelig nok aldri at det var greit.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no