Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Logisk rekkefølge oppussing

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-24, 14:29   #21
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Glassplate under ovnen? Det kan jeg virkelig ikke tenke meg å ha.

Du må ha noe?

Jeg sender deg et bilde av vår på SMS straks - så ser du.

Edit: det ble messenger.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 14:30   #22
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Du må ha noe?

Jeg sender deg et bilde av vår på SMS straks - så ser du.

Men jeg må vel ikke ha glass?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 14:34   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men jeg må vel ikke ha glass?

Neida, du kan ha metall, flis, stein og annet ikke-brennbart.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 14:40   #24
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg får lyst til å gråte bare av å lese dette. Så. Mye. Styr.

: hater oppussing :

All sympati, Divine! Fy flate, det er nesten som man flytter ut i skogen i stedet for sånt. Bortsett fra at jeg hater telt også, da.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 15:04   #25
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men jeg må vel ikke ha glass?

Nei, du bør ikke ha glass engang.

Mur, fliser, metallplate, ett eller annet som tåler varme og langt nok ut til at det kan fange opp gnister eller glo som hopper ut av ovnen.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 15:04   #26
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

All sympati, Divine! Fy flate, det er nesten som man flytter ut i skogen i stedet for sånt. Bortsett fra at jeg hater telt også, da.

I skogen må man fort ha et hus, og da er det enda mer å pusse opp.

Og divine!

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 15:23   #27
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Glassplate under ovn fungerer da helt fint? Den må bare monteres skikkelig så det ikke kommer støv under platen. Vi har glassplate under begge vedovnene våre og har hatt det i 20 år uten problemer.

Jeg ville latt håndverkerne bestemme rekkefølgen. Skulle jeg gjort det sjøl, hadde jeg gjort det på sommerstid når ovnen ikke var i bruk (vi fyrer nesten bare med ved). Jeg hadde da startet med å fjerne gammel ovn, deretter malt veggene og så lagt nytt gulv og til slutt installert ny ovn.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 15:26   #28
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Glassplate under ovn fungerer da helt fint? Den må bare monteres skikkelig så det ikke kommer støv under platen. Vi har glassplate under begge vedovnene våre og har hatt det i 20 år uten problemer.

Det var godt å høre.

Vår er profesjonelt montert, men vi bor i et gammelt hus, så ingenting er så rett som det burde vært. Tipper det er problemet. Det er enklere å velge en plate som ikke er gjennomsiktig enn å fikse det etterpå hvis det først kommer rusk under.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 17:16   #29
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Jeg ville i tillegg fått taket malt når derre først er i gang med et sånt prosjekt og rommet er tømt

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 20:28   #30
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Ville også malt takene når dere først går så grundig til verks.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-24, 22:46   #31
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Glassplate under ovn fungerer da helt fint? Den må bare monteres skikkelig så det ikke kommer støv under platen. Vi har glassplate under begge vedovnene våre og har hatt det i 20 år uten problemer.

+1 her

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-24, 09:36   #32
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Glassplate under ovn fungerer da helt fint? Den må bare monteres skikkelig så det ikke kommer støv under platen. Vi har glassplate under begge vedovnene våre og har hatt det i 20 år uten problemer.

Vi har hatt glassplate nå i nesten fire år og det går helt fint. Vår er løs og kan flyttes for rengjøring om nødvendig. Det eneste ankepunktet jeg har er at den nok burde vært større.

Den er uansett mye bedre enn den massive steinhella vi hadde før under den gamle ovnen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-24, 10:26   #33
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Jeg syns også det er penere med glass enn stein eller metall. Men hos oss kom det masse støv og rusk under glassplata, det var ikke pent! Vi måtte demontere ovnen, ta opp plata, fjerne støvet, og så la vi tilbake glassplata med silikon rundt kanten så det ble tett, ser pent ut nå.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-24, 10:27   #34
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Skal man ha ulike fagfolk for å gjøre en jobb ville jeg bedt den håndverkeren som skal gjøre den største jobben om å gi meg en felles pris og være prosjektleder for jobben. Det har flere fordeler.

Du har en kontaktperson som har oversikten.
De bestemmer rekkefølgen og de har grunnlag for å si i hvilken rekkefølge ting skal gjøres.
Det går mye fortere. Hvis tømrer Bernt har en avtale om at elektriker Bente skal legge stikk på en jobb har Bernt mye mer grunnlag for å si når Bente burde komme (du kan komme på tirsdag, for da er Arne-Belinda ferdig) enn du har (tipper også at om Bente har knapt med tid er det viktigere for henne å prioritere Bernt enn privatperson Kåre). Har jeg ansvaret for det selv, så sier tømrer Bernt "nå er jeg ferdig, nå kan du ringe Bente", og så ringer jeg Bente og hun sier "vi kan ta det neste uke" og det går vinter og votter før det er ferdig.

Den aller viktigste fordelen kommer etterpå. Hvis det dukker opp problemer, kan du bare ringe Bernt, og slipper at Bernt sier "det er maleren", og maleren sier "det er varmefag-dama du skal snakke med". Bernt har ansvaret. For alt.

Den som har prosjektlederansvaret tar ofte et påslag for å gjøre den jobben. Lurer på om tømreren min tar 10 % påslag på regninga til andre håndverkere han styrer? Av den jobben de er leid inn for? Men synes det er verdt det. Særlig ref. siste punkt over. Jeg kaller det "forsikring".

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-24, 10:36   #35
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Det er akkurat en slik ordning jeg ønsker meg, men funker dette i praksis, altså? Jeg sitter igjen med skrekken etter at vi hadde Montera som totalleverandør da vi byttet kjøkkenet, men den overordnede styringen de lovde å ha, smuldret helt bort.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-24, 11:10   #36
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Den som har prosjektlederansvaret tar ofte et påslag for å gjøre den jobben. Lurer på om tømreren min tar 10 % påslag på regninga til andre håndverkere han styrer? Av den jobben de er leid inn for? Men synes det er verdt det. Særlig ref. siste punkt over. Jeg kaller det "forsikring".

Det har fungert veldig fint hos oss de gangene vi har gjort det. Vår snekker har tatt 15 %, men vi har jo fått hans rabatter på materialer når han har bestilt for oss, og det gjør han jo når han har hele ansvaret, så det har jo betalt seg selv.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-24, 13:48   #37
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det er akkurat en slik ordning jeg ønsker meg, men funker dette i praksis, altså? Jeg sitter igjen med skrekken etter at vi hadde Montera som totalleverandør da vi byttet kjøkkenet, men den overordnede styringen de lovde å ha, smuldret helt bort.

Har en lokal tømrer som jeg "alltid" bruker. Bruker heller dem enn slike konsepter som IKEA/ Elkjøp osv. tilbyr. De har montert IKEA-kjøkken for meg sist vi kjøpte kjøkken også. Vi måtte ta imot kjøkkenet og sette det i garasjen, da. Til vårt firma hadde satt av tid til oss. Men det gikk fint. Når vi skal ha noe fra et byggvarehus ordner de alt, henter materialer og sånn.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-24, 14:48   #38
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Ja, jeg skal aldri, aldri, aldri bruke Monter mer, i alle fall. Jeg måtte til psykiater pga. påkjenningen. Det er derfor jeg vegrer meg noe innmari for å starte på nye oppussingsprosjekter.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-24, 23:37   #39
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Vi malte først, så fjernet vi peisen, la gulv, satt inn ny ovn (med glassplate under ). Eller ikke vi da. Folk som kan det.

Vi hadde en gjeng som malte og la gulv, og peisen ble installert av de vi kjøpte den av. Varmefag eller noe, husker ikke helt. Hjalp at vi gjorde det på sommeren, så vi kunne vente til alt var ferdig før vi bestilte montering av peis.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-24, 13:26   #40
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Logisk rekkefølge oppussing

Skal du ha frittstående peisovn kan du måle avstand fra gulv til piperør og kjøpe oven som passer eller enkelt kan tilpasses. Så slipper du store inngripen. Det skal være noe ikke brennbart under, vi har glass, det kommer rusk under, mulig fordi gulvene her er skjeve. Null problem å rengjøre.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no