Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når pakker dere bort julen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-20, 19:28   #101
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.735
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Jeg er en av dem som liker hverdager best, da treffer jeg hvertfall andre mennesker.

Resten av jula ble fjernet i dag og nå synes jeg at jeg har en så ryddig og fin stue. Små gleder.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-20, 13:46   #102
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

I dag er alt borte. Deilig å få stua tilbake igjen.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-20, 13:54   #103
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Det ser ut til at det meste blir ryddet vekk denne helga, for neste helg blir det litt travelt. Så jeg har sagt at ungene kan invitere venner til å knuse pepperkakehuset og spise opp alle de andre julekakene kl 15 i morgen (smalt vindu mellom treninger for to av barna), det bruker å markere slutten på julefeiringa for oss.

Alltid litt vemodig når jula er slutt og all pynten ryddes vekk synes jeg. Det går så alt for fort, og nå er det et helt år til neste gang.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-20, 14:23   #104
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Opprinnelig lagt inn av My, her.


Alltid litt vemodig når jula er slutt og all pynten ryddes vekk synes jeg. Det går så alt for fort, og nå er det et helt år til neste gang.

Det er jeg SÅ enig i! Jeg syns det er helt fælt å rydde vekk alt. Guttene her ville helst at vi skulle hatt alt til over bursdagen deres (i slutten av januar) men vi har ikke størst plass, så mesteparten MÅ ryddes vekk nå.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-20, 14:26   #105
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Nå. Jeg synes det er deilig å få få det gjort.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-20, 17:18   #106
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Vanligvis helgen mellom 13.og 20.dag jul, men i år er planen å ta det i morgen.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-20, 17:36   #107
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.823
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Ryddet bort idag her også. En glede hvert år. Jeg liker meg best uten så mye dill og pjonk.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-20, 17:58   #108
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Treet røyk i dag, så da er det fint lite jul igjen. Jeg synes egentlig det er helt fint, og så god plass på stuen plutselig! Det trenger vi, bursdagsfest neste helg. Jeg savner lysene litt da, men mannen hadde plutselig tatt alt, så det får gå.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-20, 10:22   #109
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Jeg syns det er veldig få som tar juletreet stå til 13. dag jul, og jeg føler meg nærmest helt julegal som skal ha treet oppe en uke til.

Men så leste jeg alle de snurte menneskene som hadde kommentert på renovasjonsetatens tilbud om å samle inn juletre, siden de i noen deler henter det allerede 4. januar, så var jeg visst ikke alene om å ville ha treet litt til. Plutselig var det veldig viktig for mange å påpeke at man skulle ha treet til 20. dag jul. Men å sutre over at renovasjonsetaten gjør oss en kjempetjeneste ved å faktisk samle inn trærne, det gjør jeg ikke altså.

I fjor syns jeg det var vanskelig å rydde vekk jula, og lot julehusene stå et godt stykke lenger. Men i år er jeg nok mer mentalt "ferdig" innen neste helg, så da pakker vi nok bort alt. Kanskje fordi vi har fått opp noen fine lamper siden sist, slik at det ikke er så mørkt og flatt lys i stua lengre?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-20, 10:40   #110
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Vi pakker vanligvis ned en gang mellom 13. og 20.dag jul.

Lurte på å begynne i går, men jentene reiser tilbake til skole/studiested i dag, og de ville gjerne ha jul til de reiser, så da tenker jeg at jeg begynner så smått i morgen

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-20, 10:54   #111
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Jula forsvant i går. Det eneste som ikke er tatt ned enda, av latskap, er en juleliftgardin, en stjerne i et vindu, og kransen ved inngangen. Det går i dag samtidig som den siste esken med greier settes bort.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-20, 11:24   #112
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Ja, så plutselig på Oslo kommune sine sider at det er satt opp henting av juletrærne her til onsdag allerede.
En jeg har som venn på FB skrev at der ble trærne hentet i går. 4.januar. Det er tidlig.

Husker at i fjor så ble det kastet trær på oppsamlingsplassen etter at kommunen hentet så da lå det en haug med trær i gata her da. De lå lenge men mulig kommunen måtte ut og hente en omgang til for plutselig var de borte.

Vi rekker ikke å pakke ned noe i dag heller så da blir det stående til neste helg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-20, 11:37   #113
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Kommunen henter selvsagt søppel som ligger på kommunal grunn, men syns allikevel folk kan forholde seg til tidene som er satt opp, eller ta ansvar for å kvitte seg med treet på egenhand. Som de skriver til de spurte på Facebook,

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-20, 12:07   #114
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Her hentes juletrærne fra uke 2 og utover, for folk med vanlige avfallsbeholdere. Det hentes sammen med restavfallet, så treet settes ved søppeldunken. Så da er det bare å sette det ut når man føler for det, egentlig. For de med containere hentes trærne i uke 3, og skal settes ut senest 12. januar.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-20, 12:13   #115
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Her hentes ikke trær av kommunen. Speiderne samler inn i morgen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-20, 12:16   #116
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Vanligvis helgen mellom 13.og 20.dag jul, men i år er planen å ta det i morgen.

Her også - altså i dag. Det er noe herk! Synes det er koselig med pynten framme, og hater å rydde.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-20, 12:41   #117
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Vi rydder vekk jula nå. Så NRK side om side julespesial i går og det føltes helt feil. jula er definitivt år.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-20, 12:46   #118
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Her ryddes julen vekk i dag. I morgen begynner skolen og hverdagen igjen og da er det virkelig null julestemning igjen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-20, 21:50   #119
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Jula gikk i dag. Helt greit. Føler med ett at jeg har så god plass.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-20, 21:54   #120
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Bymiljøetaten bestemte at jula skulle ut i dag - trærne blir plukket opp i gata i morgen.

Vanligvis fjerner vi jula en gang mellom 13. og 20. dag.

Vi pynter lille julaften. Vi er ofte borte romjul/nyttår (hytta eller svigers), så jeg liker å vente noen dager med å ta bort jula, jeg like å nyte den litt til.

Her begynte hverdagen brått torsdag morgen for ungene, mor tok noen ekstra dager husmorferie på hytta... (trengte ferie etter ferien etter svigersturen...)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no