Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når pakker dere bort julen?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-20, 10:16   #61
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Juletreet kom seg ut på nyttårsaften, og er nå pyntet på nytt med klementiner, meiseboller, epler, frø, kokosnøtter og annen fuglemat.

Resten pakkes ned i dag, med unntak av noe belysning som får være litt til nå i den mørkeste tiden.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 11:04   #62
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Det varierer litt, men som regel en gang mellom 1. og 6. januar. I år blir det nok i løpet av helga. Egentlig burde jeg latt det stå enda lenger, for vi bor i nyoppussa hus uten særlig belysning og julelysa hjelper definitivt på.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 11:21   #63
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Me pyntar med diverse lys ute og inne til 1.desember. Resten av pynten kjem opp veka før jul. Ingen fast dato. No plukkar eg litt her og der. Juletre skal få stå ei veke til. Julelys ute og inne skal få lyse fint i januarmørket ei stund til. Til glede for nokon, og garantert til irritasjon for nokon.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 11:42   #64
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Vi pynter til jul 22.desember. Juletreet ryker ut 1.januar hvert år, og resten får være noen dager til. Denne gangen kommer jeg til å rydde vekk jula i helga.Det er fort gjort, vi har ikke så mye pynt. Jeg synes det er godt å få jula vekk før skolen begynner igjen.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 12:49   #65
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Skole og jobb her også i dag. Skjønner meg ikke på dem som synes det er så godt å få hverdag igjen. Skulle også gjerne hatt jul et par uker til!

Jeg skjønner meg heller ikke på dem. Her er det heldigvis fri for hele familien til mandag 6. januar, så vi skal kose oss noen dager til.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 14:54   #66
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Skole og jobb her også i dag. Skjønner meg ikke på dem som synes det er så godt å få hverdag igjen. Skulle også gjerne hatt jul et par uker til!

For vår del har det handlet mye om at jul med små barn og da særlig et som ikke har taklet brudd i rutiner spesielt godt ikke nødvendigvis er så fryktelig koselig. Sånn tror jeg det kan være for mange som har et eller annet i tilværelsen som gjør at jul og mange dager tett på familie kan være anstrengende. Men for all del, jeg kunne godt hatt et par dager ferie til uten unger. Det skal sies at vår jul har vært den fredeligste på mange år, men jeg har den knugende lengselen etter hverdag friskt i minne.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 16:35   #67
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Det blir vel lettere ettersom barna blir eldre også, selv om man har litt ekstra utfordringer? Jeg har alltid foretrukket ferie framfor hverdag, selv med små barn som krever sitt, men merker likevel at det er enda bedre nå som barna f.eks. står opp selv om morgenen og jeg og mannen kan sove så lenge vi vil. Bare det høyner jo feriefølelsen med ganske mange hakk.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 16:42   #68
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Ikke nødvendigvis, Myria. Mitt barn har like mye autisme neste år som denne julen, og da er lange perioder uten rutiner potensielt kompliserte. Sånn er det for mange. Det er fint for dere at det hjelper med større barn, men sånn er det altså ikke for alle. Og som sagt kan det være andre faktorer som gjør at jul ikke nødvendigvis er så koselig for alle, og at hverdag er en slags befrielse.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 16:43   #69
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Ja, jeg skjønner det, jeg tenkte bare at det kanskje blir en forandring til det positive likevel, med tanke på generell modenhet selv om akkurat behovene i forbindelse med autismen vil forbli de samme.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 16:47   #70
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Det er jo ganske mange som har barn som aldri vil stå opp selv om morgenen f.eks. For ganske mange blir utfordringene større jo eldre barna blir også. Naivt å tro at det at det blir lettere jo eldre barna blir er en universal sannhet. Jeg kan også tenke meg at det å ha utfordringer som for de fleste er knyttet til det å ha små barn kan føles desto tyngre når barna er kommet i den alderen at dette er noe alle andre tar for gitt at barna klarer selv, som f.eks. det å stå opp alene.

Mitt helt funksjonsfriske barn måtte bli 9 før jeg ikke synes det var pyton med lang ferie, og hadde jeg ikke fått en partner som er så dedikert, involvert og engasjert steforelder hadde jeg garantert synes feriene var pyton fremdeles.

Også er det veldig sant det ingeling sier om andre faktorer. Jula er den høytiden der jeg kjenner mest sorg over familien jeg ikke har og i realiteten aldri har hatt (selv om min nåværende svigerfamilie er en bedre erstatning enn jeg noengang kunne håpet).

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 16:50   #71
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er jo ganske mange som har barn som aldri vil stå opp selv om morgenen f.eks. For ganske mange blir utfordringene større jo eldre barna blir også. Naivt å tro at det at det blir lettere jo eldre barna blir er en universal sannhet. Jeg kan også tenke meg at det å ha utfordringer som for de fleste er knyttet til det å ha små barn kan føles desto tyngre når barna er kommet i den alderen at dette er noe alle andre tar for gitt at barna klarer selv, som f.eks. det å stå opp alene.
.

Før klarte jeg jul sånn tålig, nå er det forferdelig og enda verre fordi andre forventer mer

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 17:01   #72
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Jeg liker å ha fri, men jeg er dårlig på å holde på rutiner når det ikke er nødvendig så jeg synes det er godt når hverdagen kommer. Mine barn har mye selskap i hverandre, krangler lite og er ganske selvhjulpne. Men jeg synes allikevel det er slitsomt med lange ferier. Jeg savner også å ha en annen voksen tilstede. Det kan bli litt ensomt rett og slett.

Her begynte forøvrig hverdagen i dag for barnas del. Jeg hadde fri. Om det blir jobbing i morgen gjenstår å se, men jeg håper ikke det. Men neste uke skal jeg jobbe hver dag så da blir det hverdag for meg og.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 17:16   #73
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er jo ganske mange som har barn som aldri vil stå opp selv om morgenen f.eks. For ganske mange blir utfordringene større jo eldre barna blir også. Naivt å tro at det at det blir lettere jo eldre barna blir er en universal sannhet. Jeg kan også tenke meg at det å ha utfordringer som for de fleste er knyttet til det å ha små barn kan føles desto tyngre når barna er kommet i den alderen at dette er noe alle andre tar for gitt at barna klarer selv, som f.eks. det å stå opp alene.

Mitt helt funksjonsfriske barn måtte bli 9 før jeg ikke synes det var pyton med lang ferie, og hadde jeg ikke fått en partner som er så dedikert, involvert og engasjert steforelder hadde jeg garantert synes feriene var pyton fremdeles.

Også er det veldig sant det ingeling sier om andre faktorer. Jula er den høytiden der jeg kjenner mest sorg over familien jeg ikke har og i realiteten aldri har hatt (selv om min nåværende svigerfamilie er en bedre erstatning enn jeg noengang kunne håpet).

Takk, du skjønte hva jeg mente. Og ja, poenget mitt var ikke vår spesifikke situasjon, det var et eksempel. Det er mange grunner til at folk kan synes lange perioder med fri og forventninger om idyll og familie ikke er så lett.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 17:31   #74
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Ja, jeg skjønner jo at det ikke er slik for alle sånn egentlig, så litt flåsete sagt fra meg. Litt på samme nivå som at noen synes de som hater vinter og snø er tullinger. Det er selvsagt mange grunner til at mange hater vinter, og har store, reelle utfordringer når det er mye snø. Hvis man ønsker å argumentere saklig for eller imot. Det er bare slik man sier, ikke særlig seriøst ment.

Uansett, for min del elsker jeg alt med jul, juletre, julepynt og hele faderullan, og ikke minst ferie, og vil nyte det leeenge, så jeg skulle gjerne fortsatt en god stund til. Derfor sier jeg, litt sånn fjasete og useriøst, at jeg ikke skjønner meg på de som gleder seg til hverdag. Da handler det selvsagt ikke om at jeg ikke er klar over at det finnes ensomme, fattige, nyskilte, folk som har mistet noen eller har barn med utfordringer, så jeg trenger ikke lange forklaringer og mange eksempler på dette. Jeg mener bare de som er drittlei julepynt tredje juledag og synes det er superdeilig å få det ut av huset, helst før nyttårsaften, og de folka på jobb som påpeker at joda, "det er jo godt å komme tilbake til hverdagen også".

Så beklager hvis jeg såret noen, jeg har all mulig sympati med de som har trasige juler altså.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 02-01-20 kl 18:34.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 17:55   #75
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, jeg skjønner jo at det ikke er slik for alle sånn egentlig, så litt flåsete sagt fra meg. Litt på samme nivå som at noen synes de som hater vinter og snø er tullinger. Det er selvsagt mange grunner til at mange hater vinter, og har store, reelle utfordringer når det er mye snø. Hvis man ønsker å argumentere saklig for eller imot. Det er bare slik man sier, ikke særlig seriøst ment.

Uansett, for min del elsker jeg alt med jul, juletre, julepynt og hele faderullan, og ikke minst ferie, så jeg skulle gjerne fortsatt en god stund til. Derfor sier jeg, litt sånn fjasete og useriøst, at jeg ikke skjønner meg på de som gleder seg til hverdag. Da mener jeg ikke de som er ensomme, fattige eller har barn med utfordringer, eller at jeg ikke er klar over at slike finnes, men bare de som er drittlei julepynt tredje juledag og synes det er deilig å få det ryddet vekk fortest mulig, og de folka på jobb som påpeker at joda, "det er jo godt å komme tilbake til hverdagen også".

Så beklager hvis jeg såret noen, jeg har all mulig sympati med de som har trasige juler altså.

Enig med deg, jeg også elsker alt som har med jul å gjøre. Lange ferier er noe av det beste, vi har nevø med spesielle behov og klart det er annerledes for de ,hvertfall nå som han er liten, det kan jo bli bedre når han er Større.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 17:56   #76
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Her var hverdagen tilbake i dag, så i dag ble det litt rart å komme hjem til julepyntet hus, synes jeg. Det får vel stå frem til helga, men tok vekk et par fremtredende elementer i stad.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 17:58   #77
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Har fjernet mesteparten men må pakke ned treet. Har kjøpt sånne gigasvære poser til å putte de oppi. Har noen duker liggende enda men begynte å vaske ned kjøkkenet i går så da ble jeg litt opptatt kan man si.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 18:19   #78
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Nå er jula ute, og det er utrolig deilig! Må bare få kassene ned i kjelleren.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 18:20   #79
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Der går nok i helga. Greit å ha første arbeidsdag på torsdag, kjenner jeg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-20, 18:34   #80
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når pakker dere bort julen?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, jeg skjønner jo at det ikke er slik for alle sånn egentlig, så litt flåsete sagt fra meg. Litt på samme nivå som at noen synes de som hater vinter og snø er tullinger. Det er selvsagt mange grunner til at mange hater vinter, og har store, reelle utfordringer når det er mye snø. Hvis man ønsker å argumentere saklig for eller imot. Det er bare slik man sier, ikke særlig seriøst ment.

Uansett, for min del elsker jeg alt med jul, juletre, julepynt og hele faderullan, og ikke minst ferie, så jeg skulle gjerne fortsatt en god stund til. Derfor sier jeg, litt sånn fjasete og useriøst, at jeg ikke skjønner meg på de som gleder seg til hverdag. Da handler det selvsagt ikke om at jeg ikke er klar over at det finnes ensomme, fattige, nyskilte, folk som har mistet noen eller har barn med utfordringer, så jeg trenger ikke lange forklaringer og mange eksempler på dette. Jeg mener bare de som er drittlei julepynt tredje juledag og helst vil ha det vekk før nyttårsaften, og de folka på jobb som påpeker at joda, "det er jo godt å komme tilbake til hverdagen også".

Så beklager hvis jeg såret noen, jeg har all mulig sympati med de som har trasige juler altså.

Neida, jeg hadde sikkert litt såre tær på vegne av mange, altså. Og så var det ikke bare deg heller. Jeg skjønner hva du mener egentlig. :kumbayah:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no