Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

OK, juleservise. Yay or nay?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-21, 12:37   #341
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er rosa støvletter. Ansiktsfargen er helt annerledes. Er enig i at det er tidstypisk, men ikke i de eksemplene. Heldresser har kids brukt siden 40-tallet og strømpebukser er jo heller ikke akkurat en nyvinning.

Sikkert fargene på min pc. Det har du rett i. I bakhodet hadde jeg egentlig mer at det er skandinavisk, sånn påkledning av barn er ikke så vanlig ellers i Europa. (De er inne i dårlig vær og blir vasket og skiftet til de skal hentes av foreldrene, ofte.)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-21, 12:43   #342
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Lyspære

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Sikkert fargene på min pc. Det har du rett i. I bakhodet hadde jeg egentlig mer at det er skandinavisk, sånn påkledning av barn er ikke så vanlig ellers i Europa. (De er inne i dårlig vær og blir vasket og skiftet til de skal hentes av foreldrene, ofte.)

Ja, enig. Skandinavisk vinteridyll er veldig populært, og sikkert derfor de har henvendt seg til et norsk designbyrå. Da jeg først så det syns jeg det hadde noe fransk over seg også, men det kan være at jeg bare projiserte merkevareopprinnelsen over på designet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-21, 14:11   #343
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

De skriver at de med vilje gar utelatt juleelemenbter for å forlenge bruksområdet. Med fransk opprinnelse på serviset er det ikke rart om det er en fransk vir med også. Vissevasse forresten er dansk.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-21, 14:20   #344
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, leste litt om det og de har med vilje fokusert på vinter slik at det kan brukes lenger.

Så smart! Likte det godt. Hvor selges det?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-21, 18:38   #345
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

De skriver at de med vilje gar utelatt juleelemenbter for å forlenge bruksområdet. Med fransk opprinnelse på serviset er det ikke rart om det er en fransk vir med også. Vissevasse forresten er dansk.

Ah, dansk! Det burde jeg skjønt med det navnet.

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Så smart! Likte det godt. Hvor selges det?

Ganske mange steder, ser det ut til. Søk på pilliuyt winter så dukker det opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-21, 19:02   #346
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Veldig fint!

Fikk lyst å bytte ut vårt, men jeg får visst ikke bestemme alt her i huset.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 08:47   #347
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Nydelig!!
Men tidstypisk; barnet har jo SKJERF! :skingrestemme: Djevelens verk de siste minst 16 år!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 09:12   #348
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Vi får skylde på danskene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-21, 14:02   #349
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 11:03   #350
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Så jeg var ute og tuslet i Porto i Portugal nylig (langhelg ifm jobbreise, samboer var med) og vi gadd slett ikke stå i den lange køen for Harry Potter - biblioteket. 75 meter nedi gata kom vi over en sann lykke av en vindusutstilling! Jeg hadde jo nettopp fått trådstarter Tallulah som hemmelig julegavevenn! Men kunne ikke skrive noe her før du hadde åpnet gaven
Den oransje julekuletallerknen i vinduet der er faktisk, fysisk din
Og SE da! (pluss neste innlegg)

Jeg tror de har nettbutikk, hvis ikke: 75 meter nedenfor Livraria Lello, Porto
(jeg har fiklet litt med bildestørrelsen- håper bildene synes nå)









Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_2590 (3).jpg (20,2 KB, 16 visninger)
Filtype: jpg IMG_2589 (3).jpg (20,0 KB, 10 visninger)
Filtype: jpg IMG_2588 (3).jpg (19,9 KB, 16 visninger)
Filtype: jpg IMG_2587 (3).jpg (10,7 KB, 18 visninger)
Filtype: jpg IMG_2586 (3).jpg (12,9 KB, 16 visninger)

Sist redigert av m^2 : 21-12-21 kl 11:29.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 11:06   #351
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

de hadde litt inne og men fikk bare dette ene bildet i farta

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_2595.jpg (19,7 KB, 19 visninger)

Sist redigert av m^2 : 21-12-21 kl 11:27.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 11:11   #352
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?



Jeg elsker julekuleasjetten! Du kunne jo ikke truffet bedre. Jeg lurte veldig på om det var tilfeldig, eller om du hadde planlagt det siden i sommer, haha!

Jeg måtte jo inn og titte, og liker faktisk dette et par av juleservisene de har veldig godt. Jeg ser også at Backe i Grensen fører merket, så om jeg bestemmer meg for noe dette, så vil det være mulig å få dem til å bestille tenker jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 11:37   #353
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Så bra! Jeg falt pladask for det julekuleserviset, i sin helhet egentlig. Sambo not so much, så det ble ikke med hjem til oss... (denne gangen, vi får ta tida til hjelp...)
Flott at Backe har merket, det er nyttig info for jeg skal nok ikke tilbake til Porto i nær framtid.

Og sjekk google da

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 11:45   #354
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Ja, det der var virkelig juleservise som var så over the top som jul skal være. Helt motsatt av det fra Pillivuyt, men jeg elsker begge. Vi får se på nyåret.

Jeg har sett på flere ting fra Bordallo Pinheiro i vinduet på Backe tidligere, faktisk. Jeg syns kålserviset deres er veldig gøy, samt frukt- og dyr-muggene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 11:49   #355
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

De var fine og litt annerledes. Tally: Tror neste tur du tar må bli til Portugal.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 11:50   #356
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Enig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 12:34   #357
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Oi, det Pillivuyt winter serviset var jo helt nydelig.
Halv pris på det hos glassmagasinet nå. https://www.cg.no/juleservise

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 12:34   #358
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Nå har jeg sett Pillivuyt IRL også (Illums), og det er virkelig fint.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 14:36   #359
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Haha, jeg bare ELSKER julekuletallerknene! :

Synd vi planlegger nedskalering.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-21, 18:22   #360
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: OK, juleservise. Yay or nay?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Halv pris på det hos glassmagasinet nå. https://www.cg.no/juleservise

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no