Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Saksbehandlingstid fra ulykke til oppgjør?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-11, 10:15   #1
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Saksbehandlingstid fra ulykke til oppgjør?

Jeg lurer på hva som er normal saksbehandlingstid etter en trafikk ulykke
Vår ene bil ble påkjørt av en annen bil og siden bilen er gammel er prisen for å reparere høyere enn bilens verdi. Vi har dermed tatt i mot selskapets tilbud om kontantoppgjør mot at de overtar bilen inkl dekk og takstativ.

Det har tatt 4 uker før vi endelig fikk skriftlig tilbud om dette. Etter ulykken tok det 2 uker før bilen ble taksert. Jeg syns de er trege. Er dette vanlig tidsforbruk ?

Nå har vi fått opplyst at motparten har et avvikende hendelseforløp. Personlig tror jeg skadens art er slik at vår hendelseforløp er det eneste mulige, teknisk sett. Jeg regner med at ting kommer til å trekke ut før man kan få en konklusjon.

Siden brevet med tilbudet med returnert signert av oss på fredag, lurer jeg på hvor lenge det kommer til å ta før vi får pengene utbetalt ? Noen som har erfaring med lignende saker ?

Heldigvis har vi økonomi til å kjøpe oss ny bil uten forsikringsoppgjøret, men likevel. Hva om så ikke var tilfelle, å ikke ha bil tilgjengelig i fire uker (eller lengre) syns jeg er lenge sett i lys at vi har hatt kasko på bilen.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no