Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage]Syrinen min er full av nye skudd (bladknopper)

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-11, 22:09   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

[Hage]Syrinen min er full av nye skudd (bladknopper)

Jeg plantet to nye syriner på forsommeren. Nå ser jeg at den ene har tett-i-tett med knopper hvor blader er i ferd med å springe ut. Den har jo nesten nettopp felt bladene for høsten, hva skjer? Det skal ikke skje nå, ikke sant?

Og det jeg lurer aller mest på er om den kommer til å overleve? (For vinteren kommer vel før eller senere...)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 22:11   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd bladknopper.

Ja, det ble jo en fornuftig overskrift. Når man finner et bedre egnet ord kunne det kanskje vært en idé å fjerne det gamle.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 22:12   #3
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd bladknopper.

Jeg er virkelig ikke noe hagemenneske. Men syriner regner jeg som ugress. De har tildels tatt over hagen min, og jeg er lite fornøyd.

Så mitt stalltips: Dine syriner vil overleve og du har null og niks å bekymre deg for i så henseende. Kom tilbake om et par-tre-fire år, så kan vi diskutere om du skal bekymre deg for at du så villig plantet syriner.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 22:15   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd bladknopper.

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg er virkelig ikke noe hagemenneske. Men syriner regner jeg som ugress. De har tildels tatt over hagen min, og jeg er lite fornøyd.

Så mitt stalltips: Dine syriner vil overleve og du har null og niks å bekymre deg for i så henseende. Kom tilbake om et par-tre-fire år, så kan vi diskutere om du skal bekymre deg for at du så villig plantet syriner.

Jeg har en stor, flott syrin på baksiden. Det var jo derfor jeg plantet to nye foran huset og. Går det an å ikke like syriner?

Ellers er det skuffende lite som trives i den leirete jorda vi har her, alt jeg gjerne skulle hatt vil helst ha godt drenert jord.

Men da er det håp for den da? Den andre jeg plantet har ingen skudd. Snodige greier. (Men det er to ulike typer da.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 22:52   #5
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd bladknopper.

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Går det an å ikke like syriner?

Syriner er nydelige og blomstrer flott. Hadde jeg bare hatt én syrin, og den holdt seg på én plass, så hadde det vært helt fint. Da hadde jeg likt den. Men slik er det altså ikke.

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Men da er det håp for den da?

Jeg kan dessverre litt for lite om syriner til å si om det er noe håp for din løvsprettende syrin. Derimot er det lite håp for deg. Lykke til med å klippe bort rotskudd i de nærmeste årene.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 22:55   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd bladknopper

Kanskje det er den dårlig drenerte leirjorda som gjør at den ikke sprer seg? For den gjør ikke det, nemlig. Og om så skjer blir jeg egentlig bare glad. Så det så.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 22:58   #7
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd bladknopper

Jeg noterer meg at jeg skal ønske meg dårlig drenert leirjord i julegave. Takk for godt tips!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 22:59   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd bladknopper

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg noterer meg at jeg skal ønske meg dårlig drenert leirjord i julegave. Takk for godt tips!

Jeg har masse, vi kan godt bytte. Men dårlig drenert leirjord tar knekken på all annen jord, omtrent som syrinen din da tydeligvis.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 23:01   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd bladknopper

Den skyter nye skudd og blader her også. Satser på at det går bra. Forøvrig er det visstnok bare når man forsøker å klippe den ned den skyter noe vanvittig med rotskudd. Har jeg hørt. Jeg liker også syriner godt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 23:06   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Tommel ned

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd bladknopper

Hm, jeg har klippet min ned ganske drastisk de siste årene (for å ikke miste all sol i hagen) men har i grunnen ikke merket noe til rotskudd av den grunnen. Nå er den gammel da, den var stor allerede når vi flyttet inn for 10 år siden.

Men mine syriner står sånn plassert at jeg gjerne vil ha de til å spre seg litt utover også, syrinhekk er helt greit.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 23:07   #11
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd bladknopper

Jeg har syrin med knopper nå og det er ikke vanlig. Har tenkt på det og håper ikke været som ikke klarer finne ut at det er vinter nå egentlig gjør så syrinene mine ikke overlever vintern som kommer en eller annen dag.

Vi har aldri hatt problem med syriner som sprer seg, men vi har og dårlig drenert jord. Jeg krysser fingrer for at de skal overleve denne rare vinter med så mye væromslag.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 12:59   #12
Stompen
Aktiv
 
Stompen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 228
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd bladknopper

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg plantet to nye syriner på forsommeren. Nå ser jeg at den ene har tett-i-tett med knopper hvor blader er i ferd med å springe ut. Den har jo nesten nettopp felt bladene for høsten, hva skjer? Det skal ikke skje nå, ikke sant?

Og det jeg lurer aller mest på er om den kommer til å overleve? (For vinteren kommer vel før eller senere...)

Nå ble jeg veldig nysgjerrig her altså, for i dag dukka det opp bilder på facebook av en syrin som hadde grønne knopper...

__________________
Hilsen Stompen

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 13:13   #13
Stompen
Aktiv
 
Stompen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 228
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd bladknopper

Opprinnelig lagt inn av Stompen, her.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig her altså, for i dag dukka det opp bilder på facebook av en syrin som hadde grønne knopper...

Og så kom jeg på at jeg ikke trenger å være nysgjerrig mer. Jeg har jo sett bilder av deg her inne Det er visst flere syriner som tar feil av årstida.

__________________
Hilsen Stompen

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 13:23   #14
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd bladknopper

Kan ikke svare på spørsmålet ditt, bare tilføye at jeg er enig med lille snøfte og har saget ned de to svære syrinene jeg hadde i hagen. :nøgd:

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 14:28   #15
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd bladknopper

Min har også store, grønne knopper nå. Jeg kommenterte det nettopp, at vi kanskje har lilla syrinhage på julaften.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 15:21   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd bladknopper

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Min har også store, grønne knopper nå. Jeg kommenterte det nettopp, at vi kanskje har lilla syrinhage på julaften.

I år må julestjerna vike for lilla syriner.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 15:58   #17
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd (bladknopper)

Er ikke så rart så mildt som det er nå. Tror det er mange planter som blir forvirra

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 19:29   #18
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd bladknopper

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Kan ikke svare på spørsmålet ditt, bare tilføye at jeg er enig med lille snøfte og har saget ned de to svære syrinene jeg hadde i hagen. :nøgd:

Snøfte? SNØFTE? Det kan da umulig være meg du snakker om?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:03   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage]Syrinen min er full av nye skudd (bladknopper)

Her er det knopper på de eldgamle rosebuskene. Det bekymrer meg hakket mer.
Men det går nok bra. Det var så mildt i 2001 også. :elefant:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no