Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Podcasttipstråd

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-17, 01:02   #21
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Om man synes danske er OK, så anbefaler jeg "Kvinden med den tunge koffert" (dokumentar, mysterie).
Amerikansk; "Pod save America" (veldig bra om amerikansk politikk).
Og norske; "Purk eller skurk" (NRK) og "Uløst" (VG).
Ellers gleder jeg meg til å få hørt s-town

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-17, 10:52   #22
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 242
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Disse liker jeg:
S-town
Serial (spes. S1)
Missing Richard Simmons
The Mortified podcast (voksne som leser fra dagboken man hadde som ungdom)
This American Life
Kvinden med den tunge koffert
Nrk Skampod
Can he do that? (Om Trump og hva han kan/ikke kan gjøre)

Favoritten er dog denne:
Someone Knows Something - første sesong var bra, andre sesong var strålende. David Ridgen med aldeles strålene forteller/intervjuer-teknikk.

Podcast er så utrolig digg å lytty til, spesielt alene i bil. I tillegg får man et godt språkøre.

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-17, 22:05   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Sambo hører myyye på The Rich Roll podcast. En podcast om helse, trening, kosthold, livets utfordringer osv. Jeg hører litt i bilen når vi kjører på langturer og synes det er veldig interessant og spennende. Anbefales. Han legger ut ca en podcast om dagen så det ligger flere hundre ute.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 19:35   #24
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Akkurat ferdig med «Dirty John» Anbefales!

Noen som har noen nye tips?

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 19:58   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg hører, i tillegg til Aftenpodden, Urix og Dagsnytt 18, på P3s filmpolitiet. Skal også henge her for mer tips. Utfordringen min er at jeg ikke får byttet hvis jeg ikke liker episoden, siden jeg er på sykkel, så jeg har kuttet ut f.eks. Ekko og Morgenbladets podcast. Noe er veldig bra, noe direkte trafikkfarlig, siden jeg holder på å sovne mens jeg sykler.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 20:46   #26
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Small town murders. For de som liker true crime, men man må like at det er litt makabert. Ikke alle episodene er like bra, den siste de lagde er for eksempel ikke så bra.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-17, 21:03   #27
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Den svenske Träningspodden liker jeg veldig godt.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 14:03   #28
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Nå er jeg ferdig med "Sånn er du" etter tips fra dere. Gleder meg til å begynne på noe nytt. Dette er gøy

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg hører Ekko (omtaler seg selv om aktuelt samfunnsmagasin) når jeg vil ha noe "seriøst" og Sånn er du, hvor de personlighetstester diverse kjente folk, når jeg vil ha noe som er morsomt.

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Jeg liker også Sånn er du, og henger her for flere tips

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Jeg er også ny på podcast, og har hittil bare hørt Sånn er du. Har til gjengjeld hørt alle episodene, og det er kanskje litt sært, det går jo mye i det samme.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 15:25   #29
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Signerer på Dirty John. Har også hørt endel på Serial killers, men ble litt lei.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 22:54   #30
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Signerer på Dirty John. Har også hørt endel på Serial killers, men ble litt lei.

Dirty John, den er bra altså? Jeg har hørt noen episoder til nå, men syns de bruker veldig mye tid på å si lite. Men spennende tema!

Et annet spøtsmål: Når hører dere på podcasts? Som i, hva gjør dere mens dere hører?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 22:56   #31
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg likte den, men likte de første episodene også da. Hører mens jeg steller meg om morgenen, går til jobb, kjører bil, trener, lager mat, gjør husarbeid.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 23:03   #32
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.


Et annet spøtsmål: Når hører dere på podcasts? Som i, hva gjør dere mens dere hører?


Eg høyrer på podcasts når eg går tur eller køyrer bil.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 23:03   #33
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg hører på podcaster når jeg lager mat, strikker og når jeg tar kollektivtrafikk.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-17, 08:10   #34
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Et annet spøtsmål: Når hører dere på podcasts? Som i, hva gjør dere mens dere hører?

Når jeg går, sykler, tar tog/buss og når jeg kjører bil.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-17, 08:26   #35
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Jeg hører på podcaster mens jeg reiser til og fra jobb, mens jeg gjør husarbeid og av og til på kvelden mens jeg strikker i stedet for å se på tv.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-17, 08:45   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Når jeg sykler og hvis jeg går i byen alene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-17, 13:50   #37
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Seriøs gjeng! Jeg hører på Harm & Hegseth og The Perez Hilton Podcast.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-17, 16:19   #38
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Seriøs gjeng! Jeg hører på Harm & Hegseth og The Perez Hilton Podcast.

? Hører på What's the Tee og The Moth. Ikke sånn superseriøst!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-17, 18:46   #39
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Eg har høyrt medan eg broderer bunad, då er øyrene ledige, men resten av merksemda treng eg til broderiet.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-17, 23:25   #40
Normy
Superduperaktiv
 
Normy sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
Innlegg: 629
Normy er litt kulNormy er litt kulNormy er litt kul
Standard

Sv: Podcasttipstråd

Noen som har noen gode tips om dagen? Har akkurat hørt ferdig "En mørk historia". Veldig bra!

Normy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no