Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tortillavarmer til stekeovn

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-20, 01:22   #61
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Lotusskålene er gode til ost, men lite annet. Vi har også litt større boller til salat, men oppskårne grønnsaker har vi ingenting dom passer til. Figgjoskål til mais var et godt tips, det er de til syltetøy/sukker du tenker på? Sånne har vi, og de vil passe bra til det, ja.

Vi pleier å bruke et slags brett med tre småbrett oppi til løk, agurk og tomat, men kantene er for lave, og de er for små til agurk og tomat og det blir bare søl, hver gang.

Ja, det er slike. Vi har to, den andre bruker vi til løk.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 02:15   #62
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Vi har et sånt taco sett med små skåler rundt en stor og trlysbubder den store og alt på et roterende brett.

Brettet brukes ikke, og ikke telys-greia heller (da koker kjøttet fakrisk) men skålene er passe grei størrelse til mye synes jeg

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 08:54   #63
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Når jeg er alene så varmer jeg dem ikke.
Er det lov å si

Om jeg ikke hadde hatt mikro ville jeg prøvd å varme uten noe som helst, og pakke kjapt inn i kjøkkenhåndkle etterpå, omtrent slik jeg gjør med pitabrødene.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 09:37   #64
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Jeg synes min løsning er både praktisk og ikke minst oppvask-besparende: Alt av «tørt» tilbehør legger jeg sammen, men likevel separat i en stor skål, evt et fat med kanter. Det blandes ikke, og det fungerer kjempefint. Jeg misliker veldig å vaske ørten små skåler. Til guacamole/pico de gallo etc bruker jeg Ittala Teema. Mais og rømme settes på bordet i boksen det ble kjøpt i. Ost bruker vi ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 10:51   #65
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes min løsning er både praktisk og ikke minst oppvask-besparende: Alt av «tørt» tilbehør legger jeg sammen, men likevel separat i en stor skål, evt et fat med kanter. Det blandes ikke, og det fungerer kjempefint.

Sånn gjør vi det også. Vi bruker noen store, vide pastaskåler som egentlig var et bomkjøp på nett, men nå er kjøkkenets mest brukte. Guacamole og pico de gallo lages i skåler for seg, men alt annet legges opp i adskilte hauger i samme skål/fat. Hvis vi har gjester og skal ha mer av alt, fordeler vi bare innholdet over ei skål til. Vi pleier ikke ha serveringsfat på bordet når vi spiser, men på kjøkkenøya rett ved, men akkurat taco setter vi mellom oss på kjøkkenbordet, så alle kan velge det de vil ha. Det funker helt fint med 2-3 sånne vide skåler, sjøl om vi er mange rundt bordet, og det er veldig lite styr med å pakke bort rester og rydde inn i maskinen etterpå.

Skulle gjerne hatt en miljøvennlig tortillavarmer, da. Vi bruker stort sett aluminiumsfolie, noe som føles litt bortkasta, sjøl om vi gjenvinner den.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 11:48   #66
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Enig, Matilda. Vi bruker faktisk også vide pastaskåler. Jeg elsker dem, de er det mest brukte serviset på kjøkkenet overhodet. Har hatt dem i 20 år, tror de er fra Porsgrund. De brukes forøvrig også til alt av middag som er antydning til rennende.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 12:00   #67
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Hm, vi har faktisk et par små ildfaste former som kan funke på det viset. Godt tips!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 12:00   #68
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Jeg legger grønnsakene i hauger på en middagstallerken eller to. Noen ganger bruker jeg en terteform.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 16:10   #69
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Vi bruker mummi-skålene til taco, jeg syns det er perfekt størrelse.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 18:44   #70
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Vi bruker mummi-skålene til taco, jeg syns det er perfekt størrelse.

Ja, de er vel samme dimensjon som teema. Passer til det meste.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-20, 01:02   #71
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Jeg har ihvertfall testet tacolefevarmeopplegg som funker godt. Eva Trio lav gryte med passe omkrets. Dytter lefsene nedi og har på lokk. Raskere og mer miljøvennlig enn med sølvpapir.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 11:16   #72
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Hva som passer til ingredienser kommer jo an på hvor mye man bruker av hver ingrediens... Men jeg har oppheng i skåler og boller, har i utallige størrelser og varianter og det jeg bruker desidert mest til taco er "kinaskåler" (heter det egentlig det? )

Synes det passer til alle finkuttede grønnsaker. Og så er de pene. Har mange i den varianten som er på bildet, men også noen med mer fargerike mønster. Hadde sånne skjeer i porselen som passer perfekt nedi også, men de har dessverre knust en etter en, så nå bruker jeg teskjeer oppi. Og så har jeg salat og bønner (ev. kjøttdeig) i noen andre, større skåler.

Jeg synes også de skålene er perfekte til yoghurt og korn/granola og ymse dippsaus man lager som tilbehør til annen mat.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 12:48   #73
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Åh, sånne har mamma. Lurt. Må høre om jeg kanskje kan overta etpar isteden for at de opptar plass i skapet hennes. Husker at hun har skjeer også.

Jeg bruker små arvede glasskåler. Sånne Jeg kjøper lite stæsj for jeg vet at jeg kommer til å få mye fra mamma etterhvert , som hun også har arvet av sin mamma, og liker sånt som har "litt sjel".

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 12:53   #74
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Kan oppdatere med at den skjea vi alltid bruker i maisen har samme fasong som disse porselensskjeene, men den er i rustfritt stål. Veldig praktisk, bikker aldri ut av skåla men rommer likevel mye. Skulle gjerne hatt flere slike.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 13:25   #75
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Ja, sånne asiatiske suppeskjeer må være perfekt! Det ønsker vi oss ellers også, så ska stikke innom et par bruktbutikker og se. De risskålene er også bra størrelse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 13:38   #76
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Jeg tror jeg har sett slike skjeer på Søstrene Grene.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-20, 13:46   #77
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Ja, de har både sånne skjeer og sånne skåler, men i keramikk, med diverse mønstre på Søstrene Grene.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-20, 14:42   #78
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Jeg kjøpte to nye skåler i dag, på TGR. De minner i stilen og størrelse om de rajraj viste frem. Jeg kjøpte i tillegg noen enda mindre, som ser ut til å passe til soyasausen til sushi! Det har jeg savnet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 23:37   #79
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.818
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Du kan fukte matpapir (eller bakepapir) og legge rundt lefsene i ovnen. Har gjort det ved et par anledninger.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 23:57   #80
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tortillavarmer til stekeovn

Greia er at jeg vil bruke noe jeg kan bruke flere ganger, ikke kaste etterpå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no