Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Erfaring med jordbær og skadedyr

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-20, 22:40   #1
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Erfaring med jordbær og skadedyr

Vi får innmari mye jordbær i pallekarmene etter å ha plantet ut i mai, men de er ikke så fine. Noen råtner bare før de blir modne og noen er spist på av småkryp. Noen som har tips til å holde skadedyr unna og til å ha et sunt jordbærbed?

Det er mange fine også, og veldig gode, men kjedelig å måtte kaste så mange bær.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-20, 22:50   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erfaring med jordbær og skadedyr

Har du noko under jordbæra eller ligger dei rett på jorda?

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-20, 01:45   #3
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erfaring med jordbær og skadedyr

De ligger på fiberduk, og jeg har duk over dem også.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-20, 08:28   #4
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med jordbær og skadedyr

Nøyaktig samme problemet her, masse jordbær som ikke blir noe av. Jeg trodde først det var snegler, men siden vi aktivt bekjemper disse og heller ikke har sett særlig snegler i år, må det være noe annet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-20, 11:41   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erfaring med jordbær og skadedyr

Jeg har nett over mot skjæreangrep, og gressklipp rundt plantene slik at bærene ikke ligger på jord. Det beste er nok tørt høy, men det har jeg ikke tilgang på. Vi plukker snegler jevnt og trutt og er egentlig lite plaget. Likevel er det nok snegler som spiser på bærene, ut fra merket å dømme. Når bærene allerede er svekket koser maurene seg. Varmt vær er supert for insektene, så det vil nok alltid være noen bær som blir spist på. Jeg pukker flere ganger om dagen nå, og legger bær vekk fra jorda og utover kantene. Det ser ut til å hjelpe.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-20, 16:35   #6
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erfaring med jordbær og skadedyr

Har plantet jordbær i en av pallekarmene. Bruker tørket gress rundt plantene. Har gått ganske greit men nå i det siste så har det begynt å sverme svarttrost rundt i hagen her. Jeg har sånne grønne kompostbingnetting som jeg har lagt skrått over men det er ikke så veldig god løsning. Burde fått snekret en ramme med hønsenetting som lokk.
Er egentlig ikke plaget med snegler. Har sett 3stk sålangt i hele hagen i år.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no