Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-13, 10:34   #1
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.786
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Ny rapport viser igjen at barn dør.
http://www.aftenbladet.no/nyheter/ut...s-3124710.html

Her er enda mer, fra ammehjelpen.

Jeg vet at boikott av Nestlé er omfattende, og at man må gi slipp på hurtig-kaffen sin og andre greier som gjør livet vårt enklere, men jeg har allikevel problemer med å skjønne at folk ikke gidder boikotte et selskap som driver på denne måten.

Opplys meg.

__________________
02 10

Sist redigert av Fluke : 18-02-13 kl 10:44.
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 10:42   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.885
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Helt ærlig så har jeg ikke satt meg inn i hvilke produkter de produserer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 10:59   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.053
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Helt ærlig så gidder jeg ikke boikotte noe som helst.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:06   #4
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Jeg prøver å unngå å handle fra Nestle. Det er andre produkter jeg også unngår å kjøpe.


Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Helt ærlig så gidder jeg ikke boikotte noe som helst.

Hvorfor ikke? Fordi det er slitsomt, fordi det ikke nytter, eller noe annet?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:11   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.053
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Hvorfor ikke? Fordi det er slitsomt, fordi det ikke nytter, eller noe annet?

Jeg er ingen boikotter av natur, rett og slett, på samme måte som jeg heller ikke er en demonstrant.

Jeg synes forøvrig ikke alltid det er lett å vite om alternativene er bedre heller, og jeg tenker at man må sette seg veldig godt inn i de ulike alternativene dersom man virkelig skal vite hva som er best. Jeg er helt sikker på at det er mange bedrifter som har svin på skogen som ikke kommer fram.

Jeg handler forøvrig generelt lite fra Nestle, nærmest ingenting nå som vi ikke har barnemat.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:11   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Jeg boikotter de ikke, men kan ikke komme på et eneste produkt jeg bruker derfra heller. Mulig de lager noen frokostblandinger?


Uansett - hvis jeg helt bevisst skal boikotte de må jeg jo samtidig ta en grundig gjennomgang av alle andre produkter vi bruker. Er de bedre, er de bra nok?

Jeg synes det er litt vanskelig som forbruker å vite alt om alle produsenter og jeg velger å stole på myndighetene først og fremst. At de luker ut selskaper man ikke kan handle med.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:13   #7
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Siterer fra artikkelet: "- Men vi vet også at det hender mødre ikke er i stand til å amme. Da må det være tilgjengelig produkter av god kvalitet, sier Voûte, som legger til at selskapet setter pris på at rapporten peker ut flere årsaker til at mødre ikke ammer."

Det er mange mødre i vestlige land som ikke får det til å amme. Våre kropper er (satt på spissen her) fulle av vitaminer, mineraler og kroppsfett. Alt ligger tilrette for at vi skal kunne amme. Likevel er det mange som ikke får melk eller ikke får det til å amme. Jeg tror det er naivt å tro at alle disse mødrende i uland skal ha fulle pupper og at disse barna ikke ville sulte ved brystet når det fins babyer her i Norge som blir underernært og som sulter ved mors bryst.

Jeg tror ammepropagandaen her i Norge er forferdelig for oss som må ty til MME produkter, opplysningen om korrekt tillagingsprosidyrer, lagring, oppvarming er manglende for å si det mildt. Mødre som ber om råd angående MME blir avfeiet og samtidig blir vi bedt om å boikotte en av de få fullgode produktene som fins der ute.

Nei jeg boikotter ikke Nestle. Jeg ser absolutt hvorfor noen velger å gjøre det og jeg syntes synd på de barna som sulter i uland. Jeg syntes det er synd at barna dør av skittent vann, undernæring, sykdom, ingen ønsker det for barn. Men samtidig kjenner jeg at det plager meg mer at barn HER lider fordi helsestasjonene bare fremmer puppen som løsningen på alle problemer.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:15   #8
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Jeg boikotter litt halvhjertet. Jeg velger alltid noe annet hvis jeg står i butikken og det er alternativer.

Samtidig spiser jeg After Eight hvis jeg får det servert.
Og jeg bestilte et stort rør Smarties av mannen da han skulle på tax free nå i ferien (er ikke Smarties Nestle, tro?).

Jeg var nok mer bevisst før, da jeg handlet barnemat. Det føltes som om det "monnet mer" da jeg konsekvent unnlot å kjøpe Nestle-grøt, som det jo gikk en del av.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:19   #9
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

. Jeg syntes det er synd at barna dør av skittent vann, undernæring, sykdom, ingen ønsker det for barn. Men samtidig kjenner jeg at det plager meg mer at barn HER lider fordi helsestasjonene bare fremmer puppen som løsningen på alle problemer.

Virkelig?
Det plager deg mer at at helsestasjonene i Norge driver ammepress enn at barn i u-land dør av skittent vann, underernæring og sykdom?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:21   #10
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Jeg boikotter Nestlé, så godt som jeg får det til.

Det hender at det glipper på en sjokolade, fordi jeg ikke helt følger med. Men i hovedsak lar jeg være å kjøpe.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:21   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Men ut i fra artikkelen som er linket til så er det jo ikke bare Nestlé som gjør dette? Jeg boikotter ikke, men jeg tror ikke vi kjøper veldig mye produkter fra Nestlé, det vel i hovedsak Nespresso.

Og amming er bra, vi vet det. Men hva med de som ikke klarer å amme da, der også? De må jo få et tilbud? Jeg sier ikke at den type markedsføring som det kommer frem det har blitt drevet med fra ulike selskaper er bra, det er de absolutt ikke. Men samtidig må det jo være et eller annet system som hjelper de mødrene og barna som ikke har morsmelk og.

Morsmelk på boks?
(Bildet var brukt i artikkelen)



Ellers er jeg nok litt som apan.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:21   #12
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Nei jeg boikotter ikke Nestle. Jeg ser absolutt hvorfor noen velger å gjøre det og jeg syntes synd på de barna som sulter i uland. Jeg syntes det er synd at barna dør av skittent vann, undernæring, sykdom, ingen ønsker det for barn. Men samtidig kjenner jeg at det plager meg mer at barn HER lider fordi helsestasjonene bare fremmer puppen som løsningen på alle problemer.

Nå kjenner jeg at helsesøsterdelen av meg skal holde kjeft, selv om jeg nesten renner over.
Går på rommet mitt.

Utover det: ja, vi bør helt klart boikotte Nesle'.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:22   #13
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.010
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Jeg syntes det er synd at barna dør av skittent vann, undernæring, sykdom, ingen ønsker det for barn. Men samtidig kjenner jeg at det plager meg mer at barn HER lider fordi helsestasjonene bare fremmer puppen som løsningen på alle problemer.

Her er det jo snakk om å lide på så ulike nivå at det ikke engang er samme planet!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:24   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Og det står jo at det er flere årsaker, enn at de velger MME: Årsakene er flere, blant annet mangelen på jordmødre og helsesøstre i fattige land og tradisjoner om å gi babyer annen drikke, slik som kumelk, vann eller kaffe. Mangelen på permisjonsordninger gjør det også vanskelig for mødre å gi bryst.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:24   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Virkelig?
Det plager deg mer at at helsestasjonene i Norge driver ammepress enn at barn i u-land dør av skittent vann, underernæring og sykdom?

Ja, jeg satte teen litt i halsen når jeg leste den.

Jeg er helt for at de som trenger det skal få god info om alternativene. Det går an å tenke det, samtidig som man syns det ersatningsprodusenter driver med i uland er helt forferdelig. Boikott er jo faktisk en aksjonsform som virker.

Nessie: grunnen til at man snakker om å boikotte Nestlé er fordi det er en av produsentene som driver med heavy markedsføring av sine produkter til nybakte mødre, og som også finnes her i landet. Det er jo litt vanskelig for oss her å boikotte et lokalt, pakistansk eller kinesisk merke, syns du ikke?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 18-02-13 kl 12:46.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:24   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.484
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Jeg er visst som Apan.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:25   #17
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Fordi jeg tenker at boikott krever mye research, en helhetlig oversikt over både positive og negative Nestle-prosjekter og et engasjement for saken som jeg ikke har. Jeg velger bort Nestle der det er veldig godt mulig (barnemat, sjokolade) og der det er åpenbart smart (kaffe), men utover det så har jeg ikke skaffet meg oversikten over alle produktene der Nestle er direkte eller indirekte på eiersiden og har heller ikke tenkt til å gjøre det med det første.

Jeg er nok en litt sånn komfortabilitetsboikotter som velger andre alternativer der det er åpenbart enkelt og ellers ikke har kapasitet til å skaffe meg full oversikt over alt som eventuelt må boikottes. Jeg velger bort poteter og appelsiner fra Israel feks - fordi det er godt merket og fordi det finnes gode alternativer i hylla ved siden av. Jeg velger bort pels og treverk fra regnskogen og klær fra Gina og en masse andre ting av samme grunn, men jeg har aldri skaffet meg en fullstendig oversikt over hva som produseres hvor og under hvilke vilkår.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:25   #18
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.786
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Ja, jeg ser at det er andre ikke-navngitte produsenter i rapporten (mulig der er navngitt i rapporten, men ikke i artikkelen), men Nestlé er vel størstingen og den som har drevet på i flest år.

Jeg drømte i grunnen ikke om at det kunne komme kommentarer om hvordan helsestasjoner her i Norge driver på når det kom til dette, men lærer visst noe nytt hver dag.


Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Nå kjenner jeg at helsesøsterdelen av meg skal holde kjeft, selv om jeg nesten renner over.
Går på rommet mitt.

Utover det: ja, vi bør helt klart boikotte Nesle'.

Neinei, kom med det.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:27   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Jeg tenker at det må jo til et omfattende arbeid med informasjon om dette skal snu også, ift kultur og tradisjoner om hva de gir barna av drikke som babyer?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-13, 11:27   #20
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor boikotter dere ikke Nestlé?

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Virkelig?
Det plager deg mer at at helsestasjonene i Norge driver ammepress enn at barn i u-land dør av skittent vann, underernæring og sykdom?

Ja, ikke sant!?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no