Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Grønnsåpe under sofaen

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-10, 12:50   #21
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønnsåpe under sofaen

Nei, det gjør jeg ikke, men vasker heller litt oftere.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 13:14   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsåpe under sofaen

De heldige jævlene som har peis, kan kaste mandarinskall på peisen og få skikkelig godlukt i huset, har jeg hørt.
Vi andre med begredelige varmepumper kan jo ha appelsinolje i en oljebrenner.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 13:24   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.576
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsåpe under sofaen

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De heldige jævlene som har peis, kan kaste mandarinskall på peisen og få skikkelig godlukt i huset, har jeg hørt.
Vi andre med begredelige varmepumper kan jo ha appelsinolje i en oljebrenner.

du kan "smelle" det mot et stearinlys da... altså hold klementinskallet nært lyset og brett det så det knekker, den oljen som kommer ut da flammer opp ganske stilig... gjør du det noen ganger, så lukter et i huset ei stund....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 13:33   #24
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsåpe under sofaen

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Mannen påstår hardnakket at de Jif-moppene lukter marsipan. Jeg lurer på hva slags marsipan han er vant med.

Jeg er litt enig, faktisk. De der engangsgreiene lukter jo ikke grønnsåpe i det hele tatt, de har en litt sånn kvalmende mandelessensaktig "bilukt", om man kan kalle det det.

Grønnsåpeskål høres ut som en ekkel hybelkaninfelle, like greit å moppe over golvet med grønnsåpevann.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 13:37   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.158
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsåpe under sofaen

Vi bruker ikke grønnsåpe, og har aldri gjort det, så for meg er det ingen assosiasjon ved det. Om noe, så minner det meg om barseltid...

Og rent har vi sørget for å ha det på annet vis.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 13:39   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grønnsåpe under sofaen

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.


Grønnsåpeskål høres ut som en ekkel hybelkaninfelle, like greit å moppe over golvet med grønnsåpevann.

Hybelkaninfelle høres jo lurt ut!

Og nei, jeg mopper ikke gulvet med grønnsåpevann, gulvet blir ikke skikkelig rent og det blir bare ekkelt av det. Først da jeg gikk over til annet rengjøringsmiddel enn grønnsåpe, fikk jeg plutselig rene gulv. Men jeg elsker lukten og da er det jo finfint å sette frem en slik skål.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 13:40   #27
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grønnsåpe under sofaen

Jeg liker ikke grønnsåpe lukt ,så står over

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 10:31   #28
Kilkenny
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: I en by i et hus
Innlegg: 4
Kilkenny har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Grønnsåpe under sofaen

Nei, denne varianten var forsåvidt ny for meg. Har derimot hørt en del si de drar en klut med grønnsåpe rundt dørlister. Da lukter det rent idet gjester f.eks. går gjennom døren... Aldri prøvd det selv da, men...

Visste jo ike at det fantes engangsmopper med grønnsåpelukt jeg! Er de med furunålslukt eller naturell grønnsåpe?

__________________
Lykkelig jentemamma
Kilkenny er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 10:49   #29
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grønnsåpe under sofaen

Opprinnelig lagt inn av Kilkenny, her.

Visste jo ike at det fantes engangsmopper med grønnsåpelukt jeg! Er de med furunålslukt eller naturell grønnsåpe?

Blåsyrelukt.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 12:28   #30
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grønnsåpe under sofaen

Nei.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no