Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-12, 21:45   #101
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Tja en time eller to eller om jeg er vill og gal en hel dag, men det biter meg hardt i baken etterpå, så jeg må være dobbelt så effektiv, eller ta med litt av jobben hjem...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 21:46   #102
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.063
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nei, det hadde ikke gått noe særlig bra, gitt. Det hender at jeg har dager der jeg ikke gjør så alt for mye fornuftig, men da har jeg bare ekstra mye å gjøre neste dag, så det går i grunnen bare utover meg selv.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 21:47   #103
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Jeg leste noe om en sommerjobb i fjor, som gikk ut på å sitte i en stol i en park i Oslo og se gresset gro. Vet ikke om det var sant.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:23   #104
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?


Nei, det hadde ikke gått bra veldig lenge gitt. Om jeg ville meg selv vondt, så kunne jeg sikkert gitt F et par dager eller sånn. Men da hadde det jo blitt endel opprydding etterpå da. Og det er det ikke verdt kjenner jeg.

Men jeg jobber ganske effektivt, så jeg kan godt finne på å lese endel nettaviser og surfe litt på FP innimellom uten at det går utover jobben.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:26   #105
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

I perioder kan jeg i prinsippet gjøre minimalt uten at noen nødvendigvis vil merke det. Et par uker, kanskje en måned - på rett tid av året. Men da vil det smelle når den travle perioden kommer og planleggingen ikke er gjort.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 22:38   #106
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nei, det kunne jeg ikke. Dagens saker blir planlagt på morgenmøtet, og det hadde selvsagt blitt lagt merke til om jeg ikke leverte det jeg skulle ved deadline. Men jeg kan godt være borte fra jobb en god stund hver dag uten at det legges merke til, bare jeg kommer i mål før fristen.

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 23:02   #107
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det spørs vel hvor mye liv det er på FP og FB det?

Man går fort lei.
Jeg har hatt prrioder med lite å gjøre, og det er kjedelig. I dag ble seminaret jeg skulle på avlyst, kalenderen var ledig og jeg hadde all verdens tid. Jeg får ikke gjort noe om jeg har mye tid.
eadlinejunkie:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 23:31   #108
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Haha! Nei.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 23:42   #109
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Joda, klart det! Klassene merker knapt om jeg er borte. Neppe! Jobbing i bhg og skole er vel ikke de jobbene der man ikke kan gjøre noe, nei.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 23:54   #110
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nei. Helsevesen.

Men når jeg tenker på det så har jeg jo jobbet med noen som nesten klarer å gjøre ingenting ved å "skal bare" på kritiske tidspunkt.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 23:59   #111
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Noen timer, ja. Men vi er bare to stykker på kontoret, og vi har deadlines hele tiden pluss at vi hele tiden sjekker hverandres arbeid, så det hadde fort blitt synlig om jeg ikke hadde gjort noe.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 06:07   #112
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.548
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Jeg kan "slippe unna"med en helt virkeløs dag, men det merkes veldig godt. Selskapet jeg jobber i består av meg og sjefen, så resultater og framdrift er synlig hver dag.
Men en gang i blandt unner jeg meg rolige dager.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 07:55   #113
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Samboeren min har ein fyr på jobben sin som har gjort minimalt dei siste 10 åra. Ledelsen er klar over det, og har prøvd å gjere noko med det, men har no gitt opp. Sidan det berre er to år igjen til han går av med pensjon har dei overført det meste av arbeidsoppgavene hans til andre (for at det i det heile tatt skal bli gjort) og så sitt han der og sullar med kaffi og nettaviser heile dagen. Han har rett og slett mista all motivasjon og interesse for jobben. Samtidig veit han vel at ingen gidd å ansette nokon som har to år igjen til pensjonsalder, så det er liksom ingen vits i å prøve å finne seg noko anna. Og med fast jobb i staten sitt han ganske trygt med kaffikoppen sin!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 08:10   #114
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nope, da hadde ikke avisa hatt noe særlig innhold... (grafiker i avis)

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 08:21   #115
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

I perioder kunne jeg det, men det er jo fordi jeg har en fri forskerstilling. Det ville ikke være spesielt lurt å droppe å jobbe.

Men jeg vet om en eller to kolleger av deg med fast jobb som jeg ikke egentlig kan skjønne gjør noe som helst.

I den jobben jeg har akkurat nå, og som jeg har hele fem dagers erfaring med, så kunne jeg nok gjort ingenting i tre uker. Men så ville det jo smelt ganske kraftig, så klart.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 08:25   #116
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.986
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Mnja ... Noen hadde nok reagert om banen ble stående på en stasjon. B-)

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 08:59   #117
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.471
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Hmmm... Skal jeg prøve? Så kan jeg rapportere tilbake

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 09:01   #118
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hmmm... Skal jeg prøve? Så kan jeg rapportere tilbake

Etter 14 år?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 09:10   #119
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hmmm... Skal jeg prøve? Så kan jeg rapportere tilbake

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Etter 14 år?


Småbarnsmamma fikk sparken etter å ha blitt utfordret på foreldreforum til å se hvor lenge hun kunne slippe unna å gjøre noe som helst på jobb.
"Det var Teofelia som fikk meg til å gjøre det!" sier hun i en kort kommentar.
Det har ikke lyktes FP-avisen å komme i kontakt med Teofelia, hun er tilsynelatende veldig opptatt på jobb ...


__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 09:19   #120
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Skylde på andre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no