Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Halvtime å koke opp vann i en Eva Trio gryte

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-07, 21:51   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Halvtime å koke opp vann i en Eva Trio gryte

Knurr. Frykter jeg har kjøpt katten i sekken. Jeg kom i dag lykkelig hjem med en Eva Trio 3,6 liter rustfri stålkjele med pastainnsats, kjøpt på tilbud på Jernia. Utenpå esken står det at gryter er induksjonsklar og at den har sandwichbunn.

Jeg tenkte at en tykkbunnet og ordentlig stålkjele kunne være greit å ha, men da jeg skulle koke opp vann til nudler fylte jeg gryten med varmt vann fra springen, likevel tok det 20 min før vannet koket opp (!)

Skal det være sånn?!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 17:29   #2
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Halvtime å koke opp vann i en Eva Trio gryte

Nå kjenner ikke jeg til Eva Trio grytene men det høres ikke rett ut at det skal ta sååå langt tid å koke vann Jeg har induksjonstopp og det tar ikke mange minutter å koke opp vann, eller andre ting for den del

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 17:43   #3
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halvtime å koke opp vann i en Eva Trio gryte

Hørtes snodig ut. Det er vel ikke induksjonstopp du har? På min tar det veldig kort tid, uansett hvilke gryter jeg bruker.

Bruker du varmtvann fra springen altså? Etter å ha hørt fra min rørleggermann hvordan varmtvannsberedere kan se ut (gjørmegørr), orker jeg ikke tanken en gang. Men jeg innrømmer gladelig at jeg er litt sær.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 22:57   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halvtime å koke opp vann i en Eva Trio gryte

Ikke varmtvann fra springen til matlaging!

Men min Eva Trio-gryte bruker ca. 3-4 minutter fra kaldt vann til koking, på en induksjonstopp.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 23:18   #5
Hunter
Matentusiast
 
Hunter sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 91
Hunter har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Halvtime å koke opp vann i en Eva Trio gryte

Vann til matlagning skal være kaldt og ferskt. 20 minutter høres veldig lenge ut ja. Sikker på at du hadde full guffe på ovnen din?

Hunter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 00:31   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halvtime å koke opp vann i en Eva Trio gryte

Jeg har nå hatt gryten min en stund, og er veldig fornøyd! Tror platen må ha slått seg av innimellom første gang jeg kokte opp vann (komfyrren min er ikke helt god). Så Eva Triogryten er herved friskemeldt!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 09:11   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halvtime å koke opp vann i en Eva Trio gryte

Jeg hadde en gryte med pastainnsats en gang for lenge siden, og den var veldig treg å koke opp. (Det var ikke Eva Trio). Tror det hadde noe med at det ble veldig mye metall og deler inni gryta, som også skulle varmes opp.
Hvis jeg brukte den uten pastainnsatsen gikk det mye fortere.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 09:17   #8
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halvtime å koke opp vann i en Eva Trio gryte

Kok opp vann i vannkoker først.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no