Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg ammer min 7-åring!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-06, 21:12   #201
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Jeg synes det eneste "ufine" i dokumentaren var 7 åringen som ble ammet.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 21:14   #202
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Å amme en sju åring er for meg helt galt. En syv åring trenger ikke morsmelk, og den nærheten man får ved amming kan man gi på andre måter. Hva andre gjør får selvsagt bli opp til dem, men for meg går grensen et sted rundt to års alderen.

Helt enig med deg. Syns det blir helt feil. Hva er argumentasjonen for å amme en 7-åring? Det er flott med nærkontakten ja, men den kan man ha uten å amme.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:26   #203
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.840
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Jeg så siste halvdel av programmet og jeg reagerte på at sjuåringen ble ammet. Jeg prøvde å se for meg min egen sjuåring og meg selv i en liknende situasjon og det ble helt og absolutt feil. Absurd ville jeg si.

Jeg synes det var litt trist med hun som drev og avvente toåringene sine. De ville så tydelig gjerne ha mer og jeg tror hun hadde kommet langt med å sette grenser. Ut fra det mannen fortalte hadde hun hatt puppen framme så og si hele tiden og det er ikke nødvendig med så store unger, men en sånn bare-pupp-i-pysj-greie burde ha vært mulig. Morgen- og kveldsamming til kos kunne hun vel ha beholdt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:36   #204
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Jeg blander meg ikke inn i hvor lenge folk ønsker å amme barna sine. At noen ønsker å amme barna til de er 2-3 år gamle er helt greit, men 7 år synes jeg rett og slett er vemmelig. Det blir liksom helt feil.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:52   #205
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Jeg fikk ikke sett programmet. jeg har pakket ut.

Etter å ha lest diskusjonen her må jeg si meg enig med Vimsen og Skremmeren.

Hver gang jeg slutter å amme angrer jeg (hver gang slutter jeg fordi jeg har begynt å jobbe). Sist sluttet jeg ved 19 måneder og det hadde ikke gjort meg det spøtt å amme snart femåringen fortsatt. Neste gang skal det gå enda lenger før jeg begynner i jobbe. *planlegger*

Også overrasker det meg at man kan bli uvel av slikt. Ting som gjør meg uvel er nemlig virkelig ekle ting som overstadig berusede mennesker, oppkast i fanget, karuseller og triste opplevelser.

Og jeg synes faktisk at det er mer upassende med en sjuårng med mobil enn en som blir ammet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 22:57   #206
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Så hele dokumentaren.

Og jeg har ingen større kommentarer til det som ble vist som dere ikke allerede har tatt opp:

7 åring som fikk pupp,vel det var litt lenge å ha puppen syntes jeg.

De tvillingene som ble avvent vel de kunne sikkert gjort det annerledes.

Hun som fikk adoptiv datteren syntes hun virket reflektert og gjorde det forsiktigt med tulla.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 00:10   #207
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Søren. Jeg glemte hele programmet. Reprise?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 00:18   #208
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.

Svigersfamilien var ganske så sjokkert over at jeg ammet snuppa enda, og hun er 10 1/2 mnd.
Sa at jeg hadde tenkt å amme henne så lenge som mulig, og at det anbefales å amme frem til 2 år. Da ble de enda mer sjokkert; "nei det er nå aaaaltfor lenge. Så lenge kan du da ikke amme henne?!?"

Min svigerfamilie er sjokkert over at jeg fremdeles ammer snuppa som er 4 måneder og synes tanken på at noen skal bli ammet til de er to er direkte syk. Men dem om det!

Nå har ikke jeg sett den omtalte dokumentaren, men jeg synes vel kanskje 7 år er litt drøyt.
Ville ikke synes det var kvalmt, men underlig med en 7åring som ble ammet og ville vel tenkt mer på hva det sosialt sett gjorde med barnet (mobbing ol).

Jeg har sett en 4 åring bli ammet i barnehagen jeg arbeidet i og de ble frarådet av tannlegen å fortsette. Husker ikke hvorfor...

Kan aldri tenke meg det er mange dette gjelder.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 08:05   #209
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.486
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Søren. Jeg glemte hele programmet. Reprise?

Jeg tror ikke de såkalte dokumentarene på TVNorge går i reprise, iallefall ikke sånn umiddelbart.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 11:04   #210
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Jaja, her var det mye rart å lese. Jeg gadd forresten ikke å lese alt. Noen som ønsker å anmelde meg for incest eller noe slikt? Gjør det gjerne! Det har forresten blitt gjort i USA. Kvinnen det gjaldt ble selvfølgelig frikjent.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 11:12   #211
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Det var ikke det styggeste jeg så på TV i går, for å si det slik.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 11:25   #212
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.328
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Bryster er ikke kjønnsorgan, de er mat. At det skal være incestuøst å amme lenge, er et utsagn som faller på sin egen urimelighet.

At det kan være problematisk å amme en 7-åring er en helt annen sak. Man må til en viss grad tilpasse seg samfunnet man lever i.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 12:34   #213
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Men en syv åring har ikke et behov for morsmelk.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 12:39   #214
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.328
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Men en syv åring har ikke et behov for morsmelk.

Nei, men hun har ikke vondt av det heller. Nå så jeg ikke dokumentaren, og synes også at å amme en 7-åring er unødvendig, men å amme eldre barn enn normalen generelt synes jeg bare er bra.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 12:41   #215
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Nei, men hun har ikke vondt av det heller. Nå så jeg ikke dokumentaren, og synes også at å amme en 7-åring er unødvendig, men å amme eldre barn enn normalen generelt synes jeg bare er bra.

Ja, men hvor går grensen? Det er jo selvsagt opp tilhver enkelt mor,men å amme en andre klassing?

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 12:46   #216
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.788
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Jeg så ikke dokumentaren, men må innrømme at tanken på å amme min eldste (som er 7) gjør meg lattermild.

Jeg ammet henne til hun var 18 mnd. og der gikk grensen for meg. Hun var igrunnen enig.
Guttene har jeg ammet kortere pga diverse årsaker, men jeg hadde nok uansett aldri ammet dem til de var over 2 år.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 12:50   #217
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.328
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Ja, men hvor går grensen? Det er jo selvsagt opp tilhver enkelt mor,men å amme en andre klassing?


Jeg vil ikke sette noen grenser, men synes definitivt at å amme barn i skolealder kan føre til problemer.

Egentlig blir jeg mer provosert av at man stiller opp på sånne tv-produksjoner, og setter barna sine så laglig frem til hogg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 12:52   #218
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Men den 7 åringen ble det også slutt på puppen for henne i programmet.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 12:52   #219
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.200
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Jeg merker meg at mange sier "2 år" her, og har vel egentlig tenkt det selv også. Men hvis man tenker på at barn altså stort sett vil selvavenne seg før de er 3, er ikke det en mye mer "naturlig" grense?

Naturligvis kan man være LEI før det, men jeg syns det er rart å sette "naturlig"grensen til 2 år, når "naturen" kanskje sier 3.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 13:07   #220
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Bryster er ikke kjønnsorgan, de er mat.

Men dersom en ekkel gammmel gubbe hadde stått på stranda og befølt min jente på sju år på brystene hennes (ja, selv om hun er aldri så lite utviklet) hadde jeg blitt rasende illsint. For DET er ovegrep/incest i mine øyne. (kanskje ikke incest i ordets riktige forstand? )

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no