Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Føler du deg liten og ubetydelig?

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-08, 19:50   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Føler du deg liten og ubetydelig?

Her får man virkelig se hvor små vi faktisk er, jeg blir helt satt ut. Hvor stor kan en stjerne egentlig bli? Dette er jo helt fantastisk. Når du sitter og måper og tror det ikke kan bli større, blir det nettopp det. Jeg fatter det ikke.


(Kilde: youtube.com)

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:01   #2
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Føler du deg liten og ubetydelig?

Jøss. Dette er jo helt sykt, jeg visste faktisk ikke at det finnes store stjerner.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:04   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Føler du deg liten og ubetydelig?

Nei ikke jeg heller, haka mi ramlet lenger og lenger ned for hver stjerne de viste.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:05   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Føler du deg liten og ubetydelig?

Ah, det var deilig, jeg spiste litt for mye til middag og føler meg som ei dundre.

Men jeg er uenig i at saturn kom etter jupiter. En stor feil det, i mine øyne. :nerd:

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:07   #5
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Føler du deg liten og ubetydelig?

utrolig

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:16   #6
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Føler du deg liten og ubetydelig?

Jeg lurer på hvilket andre større stjerner som finnes og som enda ikke har blitt oppdaget og hvorfor skal det kun være vann og luft kun her i denne "lille" planeten jorden jeg snakker om altså.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:19   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Føler du deg liten og ubetydelig?

Ja, for meg virker det direkte ulogisk at vi skal være det eneste "intelligente" livet i universet. I så fall er det jo waste of space til de grader. Jeg synes astronomi er superspennende, og spesielt dette med liv på andre planeter. Finnes det feks. planeter som ligner på denne, med vesener som ligner på oss? Spennende, spennende.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:34   #8
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Føler du deg liten og ubetydelig?

Å hjelpes.

Jeg kan nesten ikke begynne å tenke på universet uten å bli litt kokko. Kjenner det gjør noe med meg og det blir for stort for mitt hodet. Hvor ender alt liksom... Nei ut av denne tråden med meg før jeg sitter å gaper.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:37   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Føler du deg liten og ubetydelig?

Haha, samme her. Jeg og min bror (og et vennepar) kan sitte og diskutere dette og ende opp med å bli helt gale til slutt. Ender universet noe sted? Om det gjør det, er det plutselig en "vegg" man kommer til? Hvis det er uendelig, hvordan er det mulig? Jeg blir sprø!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:39   #10
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Føler du deg liten og ubetydelig?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, for meg virker det direkte ulogisk at vi skal være det eneste "intelligente" livet i universet. I så fall er det jo waste of space til de grader. Jeg synes astronomi er superspennende, og spesielt dette med liv på andre planeter. Finnes det feks. planeter som ligner på denne, med vesener som ligner på oss? Spennende, spennende.


Ja ikke sant, det samme tenker jeg. Men så sitter jeg og tenker litt for meg selv. Hadde det fantes luft og vann i andre planeter så hadde vi formet oss som bare det og "ødelagt" flere plasser i universe. Kanskje de planetene er forhåndslaget, altså Venus er nesten like stor som Jorden, hva om det fantes liv der før. Også ble alt utslettet? Også etter det er det jorden "sin" tur å dyrke liv i.

Eller hva om det er en grønn liten gutt som spiller ett PC spill i en annen verden og vi er i det pc spillet hans?
Får håpe at det blir lenge til det blir noe virus i hans pc hvertfall!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 20:45   #11
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Føler du deg liten og ubetydelig?

Fantastisk! For hver stjerne som åpenbarte seg, tenkte jeg at NÅ kunne det vel ikke bli noen større? Helt utrolig at de kan bli så store. Og det er rart om det kun er på lille Tellus at det er liv, ja.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 11:42   #12
Mammarit
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Lesja, Oppland
Innlegg: 14
Mammarit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Føler du deg liten og ubetydelig?

Fytti - dette var utrolig kult Nå har jeg noe å tenke over neste gang jeg ser på stjernehimmelen.... Liten og ubetydelig? Jepp, men likevel enestående, unik og verdifull

Mammarit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 12:02   #13
Millis
Multividunder
 
Millis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 850
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Sv: Føler du deg liten og ubetydelig?

Helt utrolig! Det ble jo bare større og større!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, for meg virker det direkte ulogisk at vi skal være det eneste "intelligente" livet i universet. I så fall er det jo waste of space til de grader. Jeg synes astronomi er superspennende, og spesielt dette med liv på andre planeter. Finnes det feks. planeter som ligner på denne, med vesener som ligner på oss? Spennende, spennende.

Det er jo helt merkelig om det virkelig er bare vi i hele universet. Vi er kanskje de eneste i vår galakse, men finnes det ikke flere slike, hva om alle har hver sin jordklode?! Liv på andre planeter er vel noe man har fundert på i alle år og sikkert kommer til å fundere i alle år fremover uten at man finner noe sikkert svar.

__________________
Ruskesara -05 Lillebror kom 10.august -09
" I don't need therapy. It's not my fault there's a disaster every time I blink. I want to f***ing move on and leave it behind me"
Millis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 15:42   #14
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.837
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Føler du deg liten og ubetydelig?

Det var en flott fremstilling. Den skal jeg vise ungene.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 18:32   #15
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Føler du deg liten og ubetydelig?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Fantastisk! For hver stjerne som åpenbarte seg, tenkte jeg at NÅ kunne det vel ikke bli noen større? Helt utrolig at de kan bli så store. Og det er rart om det kun er på lille Tellus at det er liv, ja.


Slik tenkte jeg også, og synes nesten det hele var litt svimlede.

Men så fant jeg ut at det gjør det jo enda mer fantastisk at jeg er helt unik i alt dette store. Verden hadde på ingen måte vært den samme uten meg, og det er utrolig.

:selvsentrert:

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 18:39   #16
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Føler du deg liten og ubetydelig?

WOW!!!
Uulig å forestille seg at det kan være så stort! Umulig å forsøke å se for seg hvor stor kloden vår egentlig er synes nå jeg!

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no