Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-22, 14:30   #261
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ble ferdig med Sweater No. 18 i går.

580EFF34-59C3-4085-BDBD-EE860A73C316.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 20-02-22, 11:20   #262
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.690
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig med Northland.

La opp til en Ellens cardigan, men ble ikke helt fornøyd, så tok den opp igjen og leter litt etter et annet mønster.

Skal også begynne på en Aros genser til meg selv.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 20-02-22, 11:33   #263
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.654
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har akkurat begynt på en "Guttevest" fra Gustav og Berta-boken, til nevø på 2 år. Så har jeg lagt opp til en Friday slipover v-neck (petiteknit) til meg selv, men tror mohairen jeg valgte ødelegger spillet i det håndfargede garnet, så jeg tenker begynne på nytt.

Har strikket ferdig genseren til 10-åringen, må bare samle ork til å feste resten av trådene. Glattstrikk er greia når man er syk.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv  
Gammel 20-02-22, 11:59   #264
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.853
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Albertine er godt i gang med Fanakoften hun strikker til meg, og jeg har sett bilde og er bare superfornøyd med fargevalget. Selv strikker jeg jevnt og trutt på min Karamell sweater, den blir helt nydelig, jeg er helt superfornøyd med garnvalget.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 20-02-22 kl 12:05.
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 20-02-22, 15:57   #265
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.419
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg bruker samme mohairgarn som deg Pøblis, men sammen med et annet garn, Sultan. Det skal bli et skjørt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg ADAB7D44-4479-4DD2-82DD-F9840E04D511.jpg (20,5 KB, 161 visninger)
Pelen er ikke aktiv  
Gammel 20-02-22, 16:53   #266
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.268
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Vinterferie og endelig tid til å strikke igjen. Jeg har lagt opp til en zipper sweater til meg selv og skal parallellstrikke en Louvre sweater til min mor.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 20-02-22, 20:31   #267
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Min 3. islender. Men denne er til meg!

Også har jeg ett "ha med bort" strikketøy.
Marna sine sokker på Farmen Kjendis.




Reinfang Langstrømpe har den opprinnelige oppskriften.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 20-02-22, 21:52   #268
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.892
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Så fine sokker Fløyel, jeg ble skikkelig glad av de fargene.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 21-02-22, 07:21   #269
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.833
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har felt av med italiensk felling på mitt første strikketøy (ribbkant på bolen), og den ble jo så fleksibel og bra! Så er jeg selvsagt usikker på om jeg strikket genseren litt for kort..., men litt strekk etter skylling blir nok bra. Mangler fortsatt to ermer, så det går vel enda et par uker, kjenner jeg meg selv rett. Men altså fornøyd med å ha fått til noe nytt. Det var enkelt når jeg først kom i siget!

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 21-02-22, 08:21   #270
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er ferdig med bunadsstrømper og strikker nå Juliana sokker.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 21-02-22, 08:57   #271
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har tatt en pause fra Bregnegenseren og har strikka Oslolue til begge ungene som de skal få i helga, og er snart ferdig med lester (raggsokker) til kjæresten til Herremannen (han mente at det var bedre enn lue, som var den opprinnelige planen, fordi hun aldri bruker lue og de trengte å ha like lester ).

Når lestene er ferdige, skal jeg forlenge bolen på Ingen dikkedarer-genseren min med 5-8 cm. Når bolen er passe lang, må jeg teste på nytt og se om jeg skal forlenge ermene også, eller om de føles mer passe når jeg ikke går og trekker ned bolen hele tida. Håper å bli ferdig før helga så jeg kan bruke genseren i helga når jeg reiser til Oslo.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 21-02-22, 09:07   #272
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.326
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ingen større prosjekt på gang, så holder på med helt enkle sokker i rester av Sisu. Strikket et par stripete i helga til minste, og syntes det var noe kjent med fargekomboen. Plutselig skjønte jeg det. Er fargene til den lokale idrettsklubben. Har ikke hatt barn som har vært med på dki eller fotball/håndball. Men hvis hun begynner på fotball, så har hun fotballsokker. De er nemlig et nummer for store foreløpig
(Hun stakk av med den ene mens jeg festet tråder, så de falt i smak)

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 21-02-22, 09:08   #273
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.833
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Det er Ingen Dikkedarer jeg også har strikket, der jeg tror kanskje jeg skulle hatt 3-5 cm til. På en skala fra 1-10, hvor stress er det å rekke opp vrangborden og klare å få alle maskene inn på pinnen igjen, uten panikk for å miste noen masker?

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 21-02-22, 09:12   #274
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Det er Ingen Dikkedarer jeg også har strikket, der jeg tror kanskje jeg skulle hatt 3-5 cm til. På en skala fra 1-10, hvor stress er det å rekke opp vrangborden og klare å få alle maskene inn på pinnen igjen, uten panikk for å miste noen masker?


Når jeg forlenger ensfarga strikk setter jeg inn to pinner med et par omg. mellom rett over vrangborden, kutter tråden mellom dem og tar de to stykkene fra hverandre, strikker videre til ønska lengde på det ene stykket, og masker dem sammen igjen. Gidder aldri å strikke vrangborden mer enn en gang; det er det kjedeligste jeg vet.

Når det er sagt, bør det være greit å rekke opp nedenfra når genseren er strikka ovenfra. Det er verre å rekke opp vrangborden nede hvis arbeidet starter der, men det går hvis man er villig til å plundre litt, det også.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 21-02-22, 09:15   #275
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.326
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Det er Ingen Dikkedarer jeg også har strikket, der jeg tror kanskje jeg skulle hatt 3-5 cm til. På en skala fra 1-10, hvor stress er det å rekke opp vrangborden og klare å få alle maskene inn på pinnen igjen, uten panikk for å miste noen masker?

Uten at jeg kjenner til genseren, er det ikke bare å tre to pinner, klippe tråden mellom, strikke det du mangler og maske sammen igjen? Det har jeg gjort på både ermer og boler.


Og der var Stompa kjappere enn meg....

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 21-02-22, 09:27   #276
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.833
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Hva dere vet! Jeg skjønte ikke helt, men nå vet jeg hva jeg skal Google for å finne en ok video. Klarte jeg italiensk felling, så må jeg jo klare dette også. Tusen takk begge

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 21-02-22, 11:35   #277
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg innser at jeg aldri mer skal strikke mønsterstrikk med Dreamline Pure fra DSA, nydelig mykt garn, men det er så "slapsete" at mønsterstrikk ser helt krise ut, iallefall når det blir lange trådsprang. Men bare noen få omganger igjen med mønster før hals så satser jeg på at det jevner seg litt ut og at jentungen setter så pris på hvit genser at hun kan se forbi at mønsteret ikke blir perfekt.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 21-02-22, 11:52   #278
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har igjen en erme-vrangbord på Louisianna-sweateren til eldste. Etter det vet jeg ikke helt hva jeg skal strikke. Har strikket ferdig sunday socks som jeg hadde som veskestrikk. Tror det blir skog-genser til eldste, kanskje.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er aktiv nå  
Gammel 21-02-22, 12:04   #279
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.047
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Det er Ingen Dikkedarer jeg også har strikket, der jeg tror kanskje jeg skulle hatt 3-5 cm til. På en skala fra 1-10, hvor stress er det å rekke opp vrangborden og klare å få alle maskene inn på pinnen igjen, uten panikk for å miste noen masker?

Jeg har gjort dette flere ganger, har dog ofte endt med å rekke opp store deler av vrangborden må jeg innrømme. Spesielt utfordrende synes jeg det er om det er to tråder der det er mohair innblandet. Men det har altså gått helt greit og det er verdt det om man føler at genseren er for kort.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv  
Gammel 21-02-22, 12:18   #280
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.793
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Hva dere vet! Jeg skjønte ikke helt, men nå vet jeg hva jeg skal Google for å finne en ok video. Klarte jeg italiensk felling, så må jeg jo klare dette også. Tusen takk begge

Klarer du italiensk avfelling, klarer du alt, spør du meg. Jeg klarer stort sett å finne ut av det meste hva strikking angår når jeg bare prøver litt, men italiensk avfelling…..

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no