Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Ånei, det skjedde noe med datan min!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-11, 21:18   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Ånei, det skjedde noe med datan min!

Drammen ødela den!
Han snudde på den mens den var på, og ka-svosj så er alt gult.
Jeg har boota, sjekka kabler, sjekka skjermkort, sjekka skjermen, demontert og montert, men gult og fælt er det.

Noen smarte teorier? Hovedkortet?

Det er da en stasjonær sak særbygget fra netshop i sin tid, fire år gammel. Dødsdom?

  Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 21:25   #2
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.639
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Shoppingmulighet! *ser positivt*

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 21:31   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Å, det passer så dårlig nå. Dette er tildels jobbmaskin så jeg kan ikke kjøpe noe gøy, den må yte til flere skjermer og greie å dra litt som jeg ikke trenger privat. Samtidig er jeg i permisjon om en uke, de gidder sikkert ikke fikse ny nå.

  Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:00   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.087
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Nytt skjermkort? Har du et annet du kan prøve med? Er det integrert, prøv å sette i et. Det høres veldig skjermkort-ish ut. Ryker hovedkortet får man som regel pip og blåskjerm

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:18   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Skjermkortet er integrert, ja. Har ikke et liggende så jeg får se om jobben vil kjøpe ny maskin ellers får jeg teste å kjøpe et selv. Jeg må ha liv i skranglekassa.

  Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:20   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Du har googlet?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:21   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Kanskje skjermkortet har gått til dundas? Kan du høre at den går? Kjører vifta?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:22   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Screen of death: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Screen_of_death

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:23   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Dette kan jeg ikkenoe om, men dette sier Wikipedia om gul dødsskjerm: The Yellow Screen of Death occurs when an ASP.NET web application encounters a problem and crashes.[2] It is also used to refer to an error in the parsing of an XML document in a web browser.[3]

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:25   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Eller er det gul "tint" på alt og du kan fortsatt lese det som står?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:36   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Jeg er vant med at blå er en dårlig farge. Har ikke noe forhold til gul.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:39   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Yellowscreen? Forgifta pc?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:54   #13
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Det ække gul blåskjerm, nei. Alt synes, bare at det ser ut som om noen har tissa nedi skjermen. Finner ikke noe smart på Google heller. Maskinen går og melder ingen feil på hverken skjerm eller kort. Prøvde å hente nye drivere for å se om den kom seg eller døde på ekte, men den bare fortsetter å være gul. Jeg skulle aldri latt en macfanatiker røre maskinen min.

  Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 22:56   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Så maskina går, men skjermen er gul? Bytte skjerm?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 23:10   #15
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Startet maskinen faktisk opp da? Kan du fjernstyre den? Eller få kontakt med den utenifra på annen måte?

Edit: Ok, den er på men fargene er feil? Da er nok et annet skjermkort, evt. annen skjerm eller annen skjermkabel tingen å prøve.

Ben "ping" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 23:54   #16
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Krysser fingrer!

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 08:06   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Skjermkabel - den kan jeg prøve å bytte aller først, ja. Takk. Tror hjernen fikk seg en knekk den også jeg.
Hvis ikke så får jeg stappe inn et dedikert skjermkort. I verste fall venne meg til at alle filmene jeg ser heretter fra den her skal ha asiater i alle rollene.

  Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 08:13   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Jeg kan ikke noe om dette, men hvis en av pin-ene ryker eller får knekk på seg, så får man fargefeil. Du får håpe det er i kabelen og ikke i utgangen din, i tilfelle (ellers lar vel den seg bytte også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 08:44   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Hvis det er en fargetone i bildet, så kan absolutt noen av koblingene til skjerm være av det mer sansynlige.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 09:03   #20
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ånei, det skjedde noe med datan min!

Jaaaaaah!!!!!! Det var kabelen!
(Ok, jeg burde skifta den i går før jeg skrev noe her - jeg er gravid, det kanke brukes mot meg seinere. )

Tusen takk. I see white people.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no