Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Fra IPhone til Chromecast?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-22, 21:13   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Fra IPhone til Chromecast?

Jeg føler meg som en utdatert gammel kjerring når det kommer til moderne bruk av tv og streaming. Jeg ser ikke på tv, verken på den ene eller andre måten, så derfor kan jeg heller ikke stort om det.

Vi har Chromecast og den kan jeg faktisk bruke. Jeg klarer å caste feks fra Tv2 Play til tv-skjermen. Utrolig nok. Men nå vil jeg gjerne hjelpe mine svigerforeldre som straks kommer på tre ukers besøk slik at de får sett lokalnyhetene fra sin hjemby i Tyskland mens de er hos oss. Noe annet er nemlig stor krise, så for alles skyld, bør vi få dette til å funke. Vi har appen til den aktuelle tv-kanalen og kan se den på IPad og telefon, men gamle folk vil helst ha stor skjerm og lyden på full guffe. I appen er det ikke noe Chromecast-ikon. Når jeg trykker på ikonet for å caste (heter det egentlig det?!) til skjermen, får jeg opp IPhone AirPlay. Jeg finner ikke Chromecasten. Trenger jeg en egen app for å få dette til?
Samme problem kommer forøvrig via alle husets Apple-dinger. Mulig vi burde hatt Apple-tv eller hva det heter, men jeg har ikke lyst til å bruke penger på dette når vi allerede har en dings.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-22, 21:27   #2
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fra IPhone til Chromecast?

Hm, jeg har en chromecast, og en iPhone, funker fint å sende til tvén. Jeg har lastet ned Google Home appen da.
(Også kjøpte jeg ny smart-tv for en stund siden, så nå er ikke chromecasten like ofte i bruk, har flyttet den til en eldre tv på loftet).

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-22, 21:41   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra IPhone til Chromecast?

Det funker her også på Tv2 Play og mange andre streamingapper, men ikke på enkelte andre. Vi kan fint de tysk tv på iPad/iPhone, men klarer ikke få det på tv via chromecast. Har også Google Home-appen, men finner ikke ut av det likevel.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-22, 21:44   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fra IPhone til Chromecast?

Mulig dette blir mansplaining-nivå (beklager det i så fall!), men er iPhonen koblet på samme wifi som chromecasten? Skjønte ikke helt om det er deres iPhone dere bruker, eller den samme som du bruker til vanlig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-22, 21:56   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra IPhone til Chromecast?

Samme nettverk og samme IPhone. Jeg kan fint bruke chromecasten på tv2 Play feks, men når jeg prøver med appen til den tyske tv-kanalen NDR, funker det ikke. Jeg kan se programmene på IPhone, men får bare opp IPhone AirPlay når jeg forsøker å finne Chromecast.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-22, 22:04   #6
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fra IPhone til Chromecast?

Kanskje ikke den appen har støtte for Chromecast. Er ikke alle som har det.

Men da skal du kunne speile innholdet fra Home-appen.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-22, 22:08   #7
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fra IPhone til Chromecast?

Ja, stemmer jeg måtte gjøre noe triks en gang, jeg fikk ikke den knappen opp på nrk-appen, men da gikk jeg via google appen, som Venla nevner.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no