Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-22, 20:03   #461
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Det er vel omtrent samme strikkefasthet på tynn merino og silk mohair, men jakken vil jo bli en del tyngre med kun merino.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 06-06-22, 08:50   #462
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker en annen genser som skal ha to tråder SM i to tråder merino for tiden, det blir kjempefint. Jeg har også gått fra 1+1 til bare merino, så jeg ser ingen grunn til at det ikke skal funke fin- fint!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 06-06-22, 08:51   #463
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Det er vel omtrent samme strikkefasthet på tynn merino og silk mohair, men jakken vil jo bli en del tyngre med kun merino.

Ja, det blir den selvsagt!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 11-06-22, 19:31   #464
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nå holder jeg på med Giverny Bluse.
Tykt garn og tykke pinner, går unna.
Jaggu godt for jeg var i en egen verden da jeg startet på den i går …. Økte bare på ryggpartiet så jeg måtte ta opp 10 cm.

DE2AFD64-177B-4D22-A7FC-87DE0699721A.jpg

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 13-06-22, 17:26   #465
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig med Bregne-genser til fornøyd niese, fargen heter støvet Aqua og garnet er fra Knitting for Olive iht oppskriften.



Nå har jeg kjøpt to prosjekter til sommerferien; Barbroe Bluse (den rosa) - til meg, jeg er spent på hvordan den sitter over min relativt romslige byste. Og Antiquity bluse fra Fabelknits - men jeg skal strikke en litt mer stø og mye lengre fletteribb nederst hadde jeg tenkt. Jeg er temmelig spent på passformen på den også.



m^2 er ikke aktiv  
Gammel 15-06-22, 22:09   #466
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ble ferdig med denne i går.
Giverny Bluse fra Knits from Oslo.
Nå har jeg satt i gang med en til i ferskenfarget som skal bli gave til svigerinna mi.

8483C801-6FDC-47A8-AC33-8146FDE586D2.jpg

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 19-06-22, 23:00   #467
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Noen som har oppskrift på mariusgenser med rund sal? Kort versjon. Lurte på hvilken pinnestr man strikker bråtet med? Perlestrikk og 220 masker? Str M.
Har kjøpt alpakka garn. Blir svart, lysegrønn og lysegrå trur eg

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv  
Gammel 21-06-22, 10:20   #468
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Kollegaen min vener en liten bebis i disse. Dager så jeg har lagt opp til en Slå om jakke fra KFO. Supersett liten jakke.
Babysktikk er herlig, det går så fort

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 30-06-22, 19:16   #469
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg lukter litt på Jeol sweater, noen her som har strikket den? Originalt garn? Annet? Passform?

https://aegyoknit.com/products/j-e-o-l-s-w-e-a-t-e-r-no

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 12-07-22, 09:35   #470
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har strikket en champagne cardigan (som jeg så krympet i vaskemaskinen!) og 2 June Top-er.

Skal enten strikke ferdig Aros-en min som jeg ble litt lei av, eller begynne på Spot Sweater. Men ble litt usikker på garnvalget...

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 12-07-22, 09:55   #471
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Etter å ha ferdigstilt Sille slipover til meg selv (veldig fornøyd), så har jeg nå begynt på Ankers trøye som min eldste datter ønsker seg.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 12-07-22, 18:58   #472
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.790
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Jeg lukter litt på Jeol sweater, noen her som har strikket den? Originalt garn? Annet? Passform?

https://aegyoknit.com/products/j-e-o-l-s-w-e-a-t-e-r-no

Har sett på den mange ganger, men aldri endt opp med å faktisk strikke den. Den er så fin på det bildet du lenka til, men søker man hashtagen på feks Insta så synes jeg det ser ut som at resultatene blir veldig så ymse så jeg har blitt litt usikker.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv  
Gammel 12-07-22, 19:20   #473
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er ferdig med denne:
B0820A83-38EE-4549-9F19-52E166075897.jpg

007 er ikke aktiv  
Gammel 12-07-22, 19:23   #474
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Og nå er denne på pinnene:
AFAC0C82-F871-4071-8CE9-F722C733BAD3.jpg

007 er ikke aktiv  
Gammel 13-07-22, 09:05   #475
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har både sokker og votter på pinner og er akkurat ferdig med bolen på Chunky Dahlia. Strikker ovenifra så har igjen ermer. Strikker i L med litt egne mål og med Farytale på pinne 3/4,5. Passer fint.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 13-07-22, 15:14   #476
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Noba, her.

Har sett på den mange ganger, men aldri endt opp med å faktisk strikke den. Den er så fin på det bildet du lenka til, men søker man hashtagen på feks Insta så synes jeg det ser ut som at resultatene blir veldig så ymse så jeg har blitt litt usikker.

Det var litt samme inntrykket jeg fikk, så derfor jeg spurte.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 13-07-22, 15:51   #477
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Strikket genser til meg selv litt før ferien, og til snuppa i begynnelsen av ferien. Snuppa er glad i rever... Ikke brukt dem ennå, da det er litt varmt med ulljakke/alpakka nå.

Nå holder jeg på med babyteppe til kollega med termin i september. Samme teppe som jeg har strikket før, med nå i dyp petrol.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20220527_203404_resize_77.jpg (652,4 KB, 26 visninger)
Filtype: jpg Screenshot_20220713-153337_Samsung Notes_resize_92.jpg (77,8 KB, 20 visninger)
__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 15-07-22, 09:59   #478
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

9D59EBC2-4E2E-41DA-8748-A2689BCCE0A5.jpg
Strikket denne til svigerinnen min i gave.
Tror ikke hun får flere hjemmestrikkede gaver….

EA50DB9C-196D-4E98-96C7-FEF1070AEC94.jpg
Dette ble gitt bort til en nybakt mor, kollega, hun ble superglad.

Nå har jeg en cumulus på pinnene i orange og cerise.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 21-07-22, 21:33   #479
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg hekler så det støver for tiden. Har heklet flere små bamser, kaniner, hunder og mus. Inn i mellom dyrene hekler jeg småbrikker og glassunderlag.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 22-07-22, 09:40   #480
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Skikkelig herlig ble dennne Cumulusen.


20EF3D61-2B81-4E60-87B3-B33781F562B0.jpg

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no