Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Tursko/joggesko

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-20, 15:35   #1
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tursko/joggesko

Jeg trenger sko til å gå tur med langs veien/rundt et vann etc. Altså, asfalt eller grusvei, ikke fjellturer, da har jeg fjellsko.

Hva er best, gode joggesko eller andre typer tursko? Føler at jeg trenger noe med litt støtte.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-20, 16:04   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursko/joggesko

Du vil ha Salomon Speedcross terrengjoggesko.

Eller Hoka (det har jeg ikke prøvd selv, men "alle" sier det ).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-20, 16:46   #3
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tursko/joggesko

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Du vil ha Salomon Speedcross terrengjoggesko.

Eller Hoka (det har jeg ikke prøvd selv, men "alle" sier det ).

Takk, må sjekkes.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-20, 18:12   #4
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tursko/joggesko

Asfalt eller grus, da hadde jeg gått for joggesko, men det er fordi jeg er avhengig av god demping.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-20, 18:29   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursko/joggesko

Hvis det er mer asfalt enn grus, så ville jeg hatt løpesko med god demping. Jeg har Nike Air Pegasus 37.

Hvis det er en del grus/skogssti, så ville jeg hatt Salomon terrengløpesko. «Alle andre» liker Hoka-sko, men til meg er for brede og litt «vinglete». Jeg må ha mer stabilitet og støtte.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-20, 19:02   #6
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tursko/joggesko

Jeg degraderer løpeskoene mine til tursko når de ikke duger til løping lenger.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-20, 20:35   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tursko/joggesko

Om det er tursko du vil ha, er disse knallgode (jeg sakser innlegget mitt fra en annen tråd):

Jeg har disse fra Hoka - beste turskoene jeg har hatt. De er lette og demper godt (hvilket var de viktigste kriteriene mine), men det finnes selvsagt sko som støtter bedre rundt anklene, dersom det er viktig for deg.
https://static.antonsport.no/image/u...nqgkfbxot2.jpg

Link for mer informasjon: https://www.antonsport.no/hoka-one-o...SABEgIT2fD_BwE

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-20, 23:09   #8
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tursko/joggesko

Jeg kjøpte nettopp La Sportiva Helios 3,til 899,-. Veldig gode i terrenget. Lette og med suverent grep.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-20, 08:47   #9
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tursko/joggesko

Takk for gode tips alle sammen. Mulig jeg burde ha to par nye sko. Skal sjekke ut de dere har anbefalt.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-20, 12:33   #10
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tursko/joggesko

Har du funnet deg sko Sissel?
Jeg har ganske like kriterier som deg ser jeg. Har jaktet på Hoka, men de finner jeg ikke i min størrelse noen plass.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-20, 18:06   #11
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tursko/joggesko

Jeg endte opp med tursko fra Salomon, disse: https://www.xxl.no/salomon-x-raise-g...179493_1_style . De er veldig gode og lette, mye lettere enn de andre hikingskoene jeg prøvde fra Salomon.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-20, 19:13   #12
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tursko/joggesko

Takk, de så ikke dumme ut. De så heller ikke så stive ut som mange av de andre jeg har sett.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-20, 21:58   #13
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tursko/joggesko

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Takk, de så ikke dumme ut. De så heller ikke så stive ut som mange av de andre jeg har sett.

De føles som en blanding av joggesko og tursti, og som sagt veldig lette.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-20, 22:12   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tursko/joggesko

Nå har jeg også Nike Air Pegasus 36 Trail Gore Tex, og de anbefales virkelig til denne årstiden. Lette og dempede som joggesko, men med grov såle og goretexmembran.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-20, 22:31   #15
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tursko/joggesko

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Nå har jeg også Nike Air Pegasus 36 Trail Gore Tex, og de anbefales virkelig til denne årstiden. Lette og dempede som joggesko, men med grov såle og goretexmembran.

De så også veldig greie ut, finner selvsagt ingen på nett i min størrelse, men skal sjekke butikkene vi har her.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no