Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Peptalk med gutta våre

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-17, 11:28   #81
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Peptalk med gutta våre

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Sist jeg og 15-åringen snakket om dette mente han at det var jentene som var mest frempå. Hans ord var vel at "jentan e så desp på oppmerksomhet." Jeg prøvde å høre etter om det var mye nudes og rumper og sånn, men han ville ikke ut med hva han mente var desperat oppførsel fra jentene. Det er en balansegang det der hvor mye en kan få vite om livet til disse som begynner å bli store, kjenne rjeg.

Jeg både skjønner hva han mener, og henger meg opp i måten han omtaler sine kvinnelige medelever på. Det er jo nettopp slike holdninger og talemåter som vanskeliggjør det gode samarbeidet mellom gutter og jenter. Det er ikke meningen å henge ut din pode Karamell, han har vel bare plukket opp språket blant de han omgås, men som mamma (til både gutter og jente) og dame kjenner jeg at jeg reagerer på språket.

Man kan kanskje ikke kreve å få vite så mye, men man kan snakke seg blå om rekspekt, språk og hvilke signaler man selv sender i form av deltakelse i det sosiale livet i virkeligheten og på nett.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-17, 11:44   #82
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peptalk med gutta våre

Jeg klarer ikke se hvordan det er et tegn på lite respekt at en tenåring sier til sin mor at jentene er desperate etter oppmerksomhet. Det kan da være et fullstendig reelt inntrykk han har? Fjortenåringen min blir pepret av meldinger, snaps og instadm-er fra jentene i hans omgangskrets, og han er også ganske oppgitt over massiviteten i det hele.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-17, 12:25   #83
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Peptalk med gutta våre

Nei hva de sier til mor er kanskje ikke så farlig. Og jeg skjønner at jentene kan være litt voldsomme i sin framferd. Kanskje det bare jeg som har opplevd å bli skvist mellom to umuligheter: å vise oppmerksomhet -> desperat, eller å ikke gjøre det -> overlegen?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-17, 12:30   #84
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Peptalk med gutta våre

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Nei hva de sier til mor er kanskje ikke så farlig. Og jeg skjønner at jentene kan være litt voldsomme i sin framferd. Kanskje det bare jeg som har opplevd å bli skvist mellom to umuligheter: å vise oppmerksomhet -> desperat, eller å ikke gjøre det -> overlegen?

Åja, skjønner. Nei, det er jo ikke helt uvanlig det der, og vi uttaler oss jo etter hva vi har erfaring med.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no