Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-20, 09:14   #221
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.165
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Mine foreldre er 71 og fullt ut i stand til å ta valg på vegne av egen helse. Hva vi gjør i sommer er usikkert enda, men jeg ser ikke bort i fra at de ønsker å være noe sammen på hytta. Vi bor i samme by så treffes kan vi uansett. Det handler i stor grad også om psykisk helse.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 09:46   #222
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.718
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Det handler i stor grad også om psykisk helse.


Dette.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 09:58   #223
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg er jo 100% innstilt på hjemmesommer. Men det bør bli noe annet enn snø.

Pappa tror jeg ikke helt har innsett at det ikke blir Spania på oss i sommer, men det er litt med at selv om de åpner opp for å reise til Spania, og Spania ikke forlanger karantene, så er jeg skrekkelig skeptisk til å reise med to unger slik ting er nå.
Og gudene vet om det kommer til å gå fly, det er jo også en ting.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 12:20   #224
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg får heller ikke til å avbestille. Jeg hadde gledet meg sånn til å vandre rundt i min andre hjemby i England, at jeg får helt vondt i hjertet av at vi ikke kan dra.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 12:24   #225
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg frykter at regjeringens reiseråd vile være ganske så deprimerende mtp å reise utenlands

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 12:38   #226
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg frykter at regjeringens reiseråd vile være ganske så deprimerende mtp å reise utenlands

Det tror jeg også. Får nok en nedtur i ettermiddag, tror jeg. Da blir det sikkert endelig. Nå tenker jeg hvisomattedersomatte, men tipper den følelsen går over under pressekonferansen.
Men mindre de venter til 15.juni, som endel andre land.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 12:42   #227
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.718
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Kommer oppdatering om reiseråd kl. 14.

https://www.nrk.no/norge/na-kommer-s...rad-1.15017859

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 12:51   #228
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Jeg får heller ikke til å avbestille. Jeg hadde gledet meg sånn til å vandre rundt i min andre hjemby i England, at jeg får helt vondt i hjertet av at vi ikke kan dra.

Det er jo også litt forskjell på hvor man drømmer om å reise. England har jo vært særdeles hardt rammet av sykdommen og det er mye smitte i befolkningen. Mens jeg lengter etter Hellas som har hatt under 150 dødsfall i en befolkning på 11 millioner.

Erna uttalte i en eller annen avis at det ble norgesferie i år, i hvert fall i den første delen av sommeren. Jeg har tatt ferie helt mot slutten i år.

Så jeg øyner et håp fremdeles.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 12:58   #229
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Jeg drømmer om Island og Hellas. Det første virker mest realistisk, kanskje.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 13:05   #230
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Island har åpnet opp for sine innbyggere for å reise til Færøyene og Grønland, jeg håper Norge er neste som står for tur, vi ønsker oss feriebesøk av familie som bor på Island.

Selv skal vi feriere i Norge, hjemme pluss 1 uke med bobil til et sted hvor været er meldt bra.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 13:26   #231
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Det foregår nok en større diplomatisk forhandling om turisme. Er landenes registrering til å stole på, er det sant at spanske kysten og øyene har mye lavere smitte enn innlandet, og vil Norge utveksle turister med disse landene. Og så tror jeg ikke mange land ønsker svenskene velkomne. Jeg ser ikke for meg at SAS og Norwegian flyr som normalt med kun nordmenn tur retur. Tyskland er rause, de har liten smitte, mange landsmenn med feriehus langs Middelhavet og et helsevesen som har kapasitet til gjester. De har allerede tatt i mot italienere.

Vår plan A er hjemmeferie, B Danmark i August, og C Spania i August. Krysser fingrene, og spekulerer at de ikke er A, vi har hverken hytter eller besteforeldre å besøke denne sommeren.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 14:20   #232
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.718
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Ja, da er pressekonferansen over.
Fint med nyhetene om besteforeldre.Fraråder utenlandsreiser frem til 20. august.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 14:26   #233
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Island har åpnet opp for sine innbyggere for å reise til Færøyene og Grønland, jeg håper Norge er neste som står for tur, vi ønsker oss feriebesøk av familie som bor på Island.

Men selv om Island skulle åpne, må de jo fortsatt sitte 10 dager i karantene når de kommer pga de norske reglene. For meg ville det gjort at det ikke var verdt turen.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 14:26   #234
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Letta over utvidelse av reiseråd. Da får vi igjen penger på reiseforsikring for airbnb vi har booka. Reisen har vi avskrevet for lenge siden, vi skulle på ferie med storfamilien, og i gruppa er det både personer i risikogruppa og helsepersonell.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 14:27   #235
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Jeg frykter at regjeringens reiseråd vile være ganske så deprimerende mtp å reise utenlands

20.aug kan du kanskje dra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 14:45   #236
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Men selv om Island skulle åpne, må de jo fortsatt sitte 10 dager i karantene når de kommer pga de norske reglene. For meg ville det gjort at det ikke var verdt turen.

Ja, slik det ser ut nå så vil det jo ikke være noen vits. Men leser nå at innen 15. juni vil regjeringen vurdere om det kan åpnes for fritidsreisende fra Norden, så jeg har ikke gitt opp alt håp.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 14:47   #237
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Da kan jeg vel svare helt klart ja på denne tråden. Har alt booket en tur til Nord-Norge for å besøke familien rett etter skolen slutter i juni. Vi skal bo hos min søster og besøke besteforeldre.

Ellers blir det biltur til Sørlandet, Stavanger og Bergen. Har allerede booket flere hotell, men med mulighet for avbestilling. Ungene har aldri vært sør for Skien i Norge så det blir spennende likevel. Regner med at vi svipper innom Lindesnes fyr og tar en tur på dresin i Flekkefjord. Jeg har lyst til å gå på tur til Prekestolen (sikkert med en horde andre) også ser Flo og Fjære spennende ut for en som liker hage, men får nok ikke resten av familien med på det siste.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 14:47   #238
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

En journalist stilte et spørsmål jeg ble glad for å høre. Det gjaldt prisen ved Norgesferie.

Annonser fra norske hoteller osv. har begynt å dukke opp i min Facebook-feed. Jeg har klikket på noen av dem, og prisene er avskrekkende. Et eksempel var å gå tur i Tyin-området i 3 dager. Overnatting, frokost, selvsmurt lunsj, og noe transport. For oss, som teller 5 personer, ville en slik tur komme på 15000 kr + middag. Antageligvis mer, fordi vi ville måtte ha to rom. Det sier seg selv at de færreste av oss kan fylle 3-4 uker med mange slike opplegg. Jeg skjønner at reiselivet lider, men å betale så mye for litt større bekvemmelighet om natta enn på en hyttetur, forstår jeg ikke.

Jeg får legge til at som selvstendig næringsdrivende i en bransje som pleier å merke nedgangstider godt, ser jeg det vel så viktig å spare en del av pengene jeg hadde satt av til sommerferien.

C3PO er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 15:54   #239
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

20.aug kan du kanskje dra.

Ja, helt håpløst. Da er jo sommeren over

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-20, 16:00   #240
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal alle her ha norgesferie i sommer?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Ja, helt håpløst. Da er jo sommeren over

Du får satse på høstferien der, kanskje, eller ta en uke fri mot slutten av august.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no