Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøleskap temperatur

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-20, 11:42   #1
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Kjøleskap temperatur

Eg blir ikkje klok på kjøleskapet som me har. Det trur det er eit fryseskap. Eg har hatt det på både 2 og 4, men det fryser matvarer uansett. Dagens prosjekt er å tømme det heilt og av ise det, og sjekke at renna bak er rein (og isfri)
Kva har de kjøleskapet innspilt på? Eg er så lei av å finne frosne grønnsaker og pålegg.

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 12:38   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøleskap temperatur

Mitt står på 4 eller 5 grader vanligvis. Men det hender det skrur ned temperaturen av seg selv. Tror det skjer mest hvis det er litt for fullt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 12:53   #3
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøleskap temperatur

Vårt kjøleskap står på 5 grader. Blir det kaldere er det lett for at påleggene og ostene kjennes fryst ut.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-20, 09:13   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøleskap temperatur

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Eg blir ikkje klok på kjøleskapet som me har. Det trur det er eit fryseskap. Eg har hatt det på både 2 og 4, men det fryser matvarer uansett. Dagens prosjekt er å tømme det heilt og av ise det, og sjekke at renna bak er rein (og isfri)
Kva har de kjøleskapet innspilt på? Eg er så lei av å finne frosne grønnsaker og pålegg.

Kjøleskap som tror det er fryseskap kan bedre seg etter å ha blitt tømt, vasket og så renset i eventuelle avrenningshull. Ikke bruk dopapir til det siste, det bare fliser opp og tetter hullet mer. Har jeg hørt. Det kan hende du må sette termostaten på 5 for å få 4°C.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-20, 12:20   #5
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøleskap temperatur

Eg er vel litt redd for at det synger på siste verset. Etter å ha vaska det og satt det på igjen, så var det antydning til å fryse på igjen på bakveggen, då eg kom heim og skulle sette matvarer inn igjen. Satte det berre på 2 denne gongen.

Eg får sjå dei neste dagane og gje beskjed til huseigar at han muligens må sjå etter nytt kjøleskap

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-20, 14:26   #6
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøleskap temperatur

Når du sier du har satt kjøleskapet på 2. Kan det være at det betyr grader? Altså at du skulle satt det på 4 eller 5 i stedet? Jo lavere tall, jo lavere temperatur?

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-20, 14:29   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøleskap temperatur

Hjulet går frå 1-7. I mitt hovud tilseier 7 veldig veldig kaldt. Men eg blir ikkje klok på dette kjøleskapet. Det ser greit ut inntil vidare. "krysser fingrane"

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-20, 14:31   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøleskap temperatur

Mitt hjul går fra 1-6 der 6 er kaldest. Har ikke noe som viser grader.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-20, 15:25   #9
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøleskap temperatur

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Når du sier du har satt kjøleskapet på 2. Kan det være at det betyr grader? Altså at du skulle satt det på 4 eller 5 i stedet? Jo lavere tall, jo lavere temperatur?

Jeg tror alle kjøleskap jeg har vært borti og som har hjul, der ble det kaldere jo høyere tall jeg satte hjulet på. Det har vært slik også i hus jeg har vært gjest i.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-20, 15:40   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøleskap temperatur

Hvis du finner ut hvilken modell det er kan du sikkert finne bruksanvisningen på nettet.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-20, 16:06   #11
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøleskap temperatur

Eg har bruksanvisningen liggande. Har sjekka og stilt rett i følgje den. Håpar at det no vil fungere slik som det skal.

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-20, 17:26   #12
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøleskap temperatur

Er det god plass for luft til å strømme gjennom alle veier i kjøleskapet? Hos oss fryser maten dersom det er for fullt. Særlig i den nederste skuffen. Virker som at den kalde lufta ikke kommer videre rundt der inne.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-20, 18:33   #13
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøleskap temperatur

Det har ikkje vert stappfullt, så luft skal ha kunne kommen seg rundt. No er det renska godt opp, så det burde vera god gjennomstrømning der.

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 12:36   #14
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøleskap temperatur

Hvis det ikke begynner å oppføre seg er det nok på tide å bytte det ut, ja.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-20, 13:40   #15
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjøleskap temperatur

Til opplysning har vi et kjøleskap hvor lavt tall på innstillingen betyr lav temperatur. Verdt å prøve å skru det så høyt som mulig hvis du ikke har prøvd det.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no