Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fosen-saken, hva tenker dere?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-23, 15:36   #101
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.413
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Sau og kyr er stort sett inngjerdet om det er i bebygde strøk (snakker ikke om hyttefelt), så de er sjeldent i andres hager. Om bonden har egne dyr i sin hage kan jeg godt se for meg. Så om du mener at sau og ku er i hagen der de bor på gården er det nok riktig. Men sjeldent eller aldri i andre sine hager.

Elg, rådyr og hjort derimot. De herper hager.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 15:38   #102
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Sau og kyr er stort sett inngjerdet om det er i bebygde strøk (snakker ikke om hyttefelt), så de er sjeldent i andres hager. Om bonden har egne dyr i sin hage kan jeg godt se for meg. Så om du mener at sau og ku er i hagen der de bor på gården er det nok riktig. Men sjeldent eller aldri i andre sine hager.

Elg, rådyr og hjort derimot. De herper hager.

Altså, min tidligere svigermor bodde i Valdres og hadde støtt og stadig både kuer og sauer i hagen. I et helt vanlig boligfelt, riktignok litt oppå fjellet. Det var helt vanlig der i bygda.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 16:04   #103
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.498
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

De som har kyr og dyr i hagen eller eiendommen, har ikke overholdt gjerdeplikten sin.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 16:12   #104
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.496
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

De som har kyr og dyr i hagen eller eiendommen, har ikke overholdt gjerdeplikten sin.

Ja. Dette er en viktig distinksjon - det er den som eier som har plikt til å gjerde inn sin eiendom. Ikke bøndene som har ansvar for utmarksgjerde (i praksis tror jeg nok mange bygder har utmarksgjerde på grunn av trafikk, bøndene ikke orker å krangle eller de ønsker å holde dyra unna spesifikke geografiske områder)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 16:17   #105
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Det er heller ikke alle planter i en hage som er så sunne for dyra.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 16:32   #106
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

De som har kyr og dyr i hagen eller eiendommen, har ikke overholdt gjerdeplikten sin.

Gjelder det reinsdyr også? Isåfall er jo saken grei.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 16:42   #107
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.048
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men du tror ikke på at kyr og sau er vanlig i hager der de bor?

Jo? Jeg fikk svar på at det gjør de, så det tror jeg da på. Jeg foretrekker likevel ikke rein i hagen midt i byen.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 16:52   #108
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja. Dette er en viktig distinksjon - det er den som eier som har plikt til å gjerde inn sin eiendom. Ikke bøndene som har ansvar for utmarksgjerde (i praksis tror jeg nok mange bygder har utmarksgjerde på grunn av trafikk, bøndene ikke orker å krangle eller de ønsker å holde dyra unna spesifikke geografiske områder)

Det med gjerdeplikt er jo ikke ensidig da. Det kan jo fort være en kostnad man må dele på, for det er vel en vokterplilt også? Der er jo ikke alltid man har lov til å sette opp gjerde heller sånn helt uten videre.

Jeg synes forøvrig at reinsdyr i gata i Tromsø var supereksotisk da jeg var der.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 16:56   #109
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Gjelder det reinsdyr også? Isåfall er jo saken grei.

https://lovdata.no/lov/2007-06-15-40/§69

For reindrift er det reineier som har ansvar for gjerder for å hindre skade, selv om grunneier kan pålegges av jordskifteretten til å bære en del av kostnadene.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 16:58   #110
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.496
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

[quote=Milfrid;5217129]Det med gjerdeplikt er jo ikke ensidig da. Det kan jo fort være en kostnad man må dele på, for det er vel en vokterplilt også? Der er jo ikke alltid man har lov til å sette opp gjerde heller sånn helt uten videre.[\QUOTE]Jo, det er ensidig. Er på mobil, men kan finne frem lenker senere

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 17:05   #111
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

[quote=him;5217132]

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Det med gjerdeplikt er jo ikke ensidig da. Det kan jo fort være en kostnad man må dele på, for det er vel en vokterplilt også? Der er jo ikke alltid man har lov til å sette opp gjerde heller sånn helt uten videre.[\QUOTE]Jo, det er ensidig. Er på mobil, men kan finne frem lenker senere

https://www.bondelaget.no/jusilandbruket/gjerdeplikt

Denne fra Bondelaget sier det ikke er det da, men jeg er åpen for at jeg bare ikke forstår hva jeg leser da.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 17:12   #112
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.536
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Sau og kyr er stort sett inngjerdet om det er i bebygde strøk (snakker ikke om hyttefelt), så de er sjeldent i andres hager. Om bonden har egne dyr i sin hage kan jeg godt se for meg. Så om du mener at sau og ku er i hagen der de bor på gården er det nok riktig. Men sjeldent eller aldri i andre sine hager.

Elg, rådyr og hjort derimot. De herper hager.

Dyr i hagen som ikke er egne er en relativt vanlig hendelse ja. Jeg henter også jevnlig egne dyr i andres hager. Som i 3-10 ganger hver sommer. Oftere om gjerdene er dårlige. Generelt har man rett til å gjerde inn sitt eget. Og «rett» til p la være med tilhørende effekt.
Men en del hytte områder har regler der du ikke får gjerde inn. Gjerde mot utmark er mer diffust. Det er en grunn til at gjerdekonflikter er vanskelige.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 17:16   #113
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.536
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Det er kompliserte greier. Her har de vært uenige i mange, mange år.
Reinen smitter ned jordene med hjernemark som dreper geit på en skikkelig kjip måte.

https://www.retten.no/sok?query=Reinbeite

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 17:21   #114
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.413
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Jeg skjønner jeg har vokst opp et sted der det ikke var så utbredt med sau og ku i hagen. Det var jo et og annet utbryterdyr, men vanlig var det ikke. Få hager med gjerde, men beitet var inngjerdet/avgrenset. Sau ble f.eks skysset ut på egen øy.

Men det er jo slik, man tar utgangspunkt i egne erfaringer.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 17:27   #115
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Nå skyter jeg fra hofta her, og aner ikke om det er relevant en gang. Men vi holder på med 1800-tallet nå, og vi har så vidt sneiet innom samene et par ganger. Og jeg har jo kunnskap om fornorskningsprosessen, og det er jo en grusom historie der.

Men samtidig sitter jeg med en liten følelse av at man må være forsiktig med å ikke gå i den fella at man ender opp på den andre siden, på grunn av kollektiv dårlig samvittighet?

Jeg aner INGENTING om vindkraft, reinsdrift, naturvern eller noe slikt. Absolutt ingen peiling. Ikke kan jeg noe om juss heller. Så jeg har egentlig ingenting jeg skulle ha sagt.

Men i flere saker som jeg har lest så kommer det med hvordan samer er blitt behandlet opp tidligere. Og jeg har ikke oversikt over hvilken side det kommer fra. Men det rykker litt for meg, samtidig som jeg ikke helt vet hvorfor. For det som skjedde var grusomt. Og det er bra at det er blitt sagt unnskyld, selv om det er som å plastre en avrevet fot.

Men - skal det være et argument for miljøpolitikk og annen politikk, i dag? Hadde det vært mer ryddig om det argumentet hadde blitt plukket bort? For sannsynligvis så er jo argumentene som går på reinsdrift mer enn nok?

Jeg vet ikke. Men jeg føler at ved å bruke det argumentet så "stakkarsliggjør" man et helt folkeslag? Det blir litt som hvis noen sier at jeg skal få x eller y, fordi at skeive ble behandlet dårlig. For at de ble det, er jo helt riktig. Men hvor mye skal det påvirke i dag?

Jeg vet ikke, er bare noen tanker jeg gjorde meg.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 20:06   #116
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.291
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Aldri sett en ku i hagen.

Jeg har våkna til ku i hagen! Var fadermeg et rent mareritt å få dem tilbake der de hørte hjemme. Raserte en grei bit av kålåkeren først gjorde de og. Forøvrig var dette kviger. De er sikkert mer eventyrlystne enn ho saktmodige Dagros.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 20:42   #117
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.917
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Jeg er oppvokst på landet, men har aldri sett en ku i hagen. Rådyr derimmot...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 20:46   #118
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Serafin, det handler jo ikke om at samer skal få en kompensasjon for tidligere urett, men at kulturen og de som utøver den har krav på beskyttelse i dag. Litt som at vi skal ha rosa kompetanse inn i skolen i dag for å sikre gode oppvekstvilkår og rettigheter for skeive i dag, ikke som en kompensasjon for at skeive tidligere har blitt dårlig behandlet i skolen.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 21:40   #119
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Serafin, det handler jo ikke om at samer skal få en kompensasjon for tidligere urett, men at kulturen og de som utøver den har krav på beskyttelse i dag. Litt som at vi skal ha rosa kompetanse inn i skolen i dag for å sikre gode oppvekstvilkår og rettigheter for skeive i dag, ikke som en kompensasjon for at skeive tidligere har blitt dårlig behandlet i skolen.

Ja, jeg vet det. Men var bare en tanke jeg gjorde meg, ettersom det med urett er et av argumentene jeg har sett nevnt.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-23, 22:07   #120
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.176
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fosen-saken, hva tenker dere?

Vokst opp med sauer og kyr overalt (foreldrene mine bygde tross alt på en tomt skilt ut midt i et gårdsbruk. ). En av nabobøndene lot det gå sport i å la dyr og møkk plage naboer, men det var helt inngjerdet rundt vår hage, potetåker osv., så jeg tror ikke vi opplevde sauer i hagen ofte. (Kjøring av møkk opp og ned veien om morgenen 17. mai eller hvis en nabo hadde konfirmasjon, var derimot standard).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no