Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-08, 22:51   #21
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Jeg blir sint når jeg hører argumenter som at norsk fengsel er som en god juleferie mot straffene i det landet vedkommende opprinnelig kommer fra, derfor koster det mindre - og frister mer, å gjøre lovbrudd i Norge. Og jeg blir sint når jeg hører at noen ikke har respekt for den norske stat og regelverket her, derfor bryter de bevisst loven. Men det siste kan like gjerne gjelde en nordmann.

Utover det ser ikke jeg personlig noe anderledes på lovvbrudd begått av innvandrere. Likevel, som flere har vært inne på, synes jeg det er dumt at noen ødelegger for resten, fordi det er med på å bygge under noen rasistiske fordommer som virkelig ikke trenger å gjødsles.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 16:55   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Jeg blir ikke det. Man kan hisse seg opp over så mye - jeg lar etnisitetsrelasjonen til krimstatistikken få være en av de jeg ikke hisser meg opp over.

  Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 17:24   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg merker at hver gang det skjer et eller annet ulovlig så tenker jeg: "ikke la det være en utlending".

Egentlig blir jeg vel mer sint når det er en utlending som har gjort det, men da fordi den personen er med på å sette "de andre" i dårlig lys.

Omtrent noe slikt er det jeg tenker også. Jeg jobbet en gang i tiden med ei albansk jente. Hun var så forbanna på albanere som smulget dop til Norge, for dermed ble hun automatisk stemplet som dopsmugler når folk hørte hun var albaner.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 15:49   #24
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nei, jeg tenker ikke på hvor man kommer fra - men jeg kjenner jeg blir irritert over at etnisitet blir påpekt i nyheter.

Som her, for eksempel. Enda han har vært norsk statsborger i 10 år.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/12/16/558528.html

  Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 15:51   #25
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Så da er spørsmålet; bør vi har assimileringsleire, populært kalt hjernevaskningsanstalter, der vi fjerner alt av hukommelse før de kom til landet? Tenk så gode borgere de blir da, der de står ved samlebåndet og sløyer fisk.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 15:55   #26
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

En kriminell er en kriminell samme hvor man kommer fra.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 15:58   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg merker at hver gang det skjer et eller annet ulovlig så tenker jeg: "ikke la det være en utlending".


Egentlig blir jeg vel mer sint når det er en utlending som har gjort det, men da fordi den personen er med på å sette "de andre" i dårlig lys.

Ja, nettopp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 16:02   #28
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.495
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Jeg blir ikke mer sint, men jeg blir ofte mer redd. I mange tilfeller er det en "god saus" av vold og psykiske problemer, som jeg personlig er veldig redd. Tenker blant annet på drapet i Bodø nå. Ved butikktyveri, stjeling av biler etc så reagerer jeg ikke spesielt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 16:02   #29
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Jeg kan ikke si at sinne er en følelse jeg får når jeg hører om at noen har begått kriminelle handlinger. Jeg har tenkt på dette spørsmålet en god stund nå, og det har jeg kommet frem til. Jeg kan bli lei meg, oppgitt, skremt, maktesløs og en masse annet, men ikke sint. Og jeg vil si at følelsene er like sterke om det er en innvandrer som har gjort noe kriminelt som hvis det er en norsk, men jeg kan kanskje som flere nevner bli litt mer oppgitt fordi innvandrere som en helhetlig gruppe stigmatiseres og stilles i et dårlig lys ved digre medieoppslag der det er om å gjøre å få frem etnistiteten til gjerningsmannen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 16:06   #30
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg blir ikke mer sint, men jeg blir ofte mer redd. I mange tilfeller er det en "god saus" av vold og psykiske problemer, som jeg personlig er veldig redd. Tenker blant annet på drapet i Bodø nå. Ved butikktyveri, stjeling av biler etc så reagerer jeg ikke spesielt.

Men denne sausen du snakker om er det jo også mange nordmenn som har? Jeg tror at det kan være akkurat det samme som sender en innvandrer over kanten som en etnisk norsk person.

Hva om drapsmannen er tredjegenerasjons innvandrer? Spiller etnisiteten inn da også?

  Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 16:29   #31
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Hva om drapsmannen er tredjegenerasjons innvandrer? Spiller etnisiteten inn da også?

Nei.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 17:09   #32
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg blir ikke mer sint, men jeg blir ofte mer redd. I mange tilfeller er det en "god saus" av vold og psykiske problemer, som jeg personlig er veldig redd. Tenker blant annet på drapet i Bodø nå. Ved butikktyveri, stjeling av biler etc så reagerer jeg ikke spesielt.

Enig med him, her. Det er noen av disse som begår alvorlige lovbrudd (vold, drap osv.) som sliter med traumer etter krig, vold og elendighet fra hjemlandet. Disse blir gjerne for tikkende bomber å regne. Når man da slipper de ut i et samfunn uten å ha gitt dem tilstrekkelig psykiatrisk behandling og oppfølging er nok denne "sausen" til stede.

Når det blir opplyst at "mannen er iraner" men har bodd de siste 10 år i Norge, blir jeg oppgitt. Dette er med på å øke fremmedfrykt og på å bekrefte fordommer folk har.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 23:31   #33
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Ja, fordi vi har nok kriminelle fra før av.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 00:20   #34
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.495
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Men denne sausen du snakker om er det jo også mange nordmenn som har? Jeg tror at det kan være akkurat det samme som sender en innvandrer over kanten som en etnisk norsk person.

Det finnes nordmenn som er akkurat slik også, ja. Jeg mener jo at hvis man er asylsøker og/eller flykting er det rimelig at man er mer traumatisert. Jeg antar jo at de som søker seg inn i landet på disse vilkårene ikke gjør det fordi de "synes det hadde vært så gøy å oppleve Norge".

PS! Anbefaling: Persepolis.

Og Palestina:

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata

Hva om drapsmannen er tredjegenerasjons innvandrer? Spiller etnisiteten inn da også?

Nei, det spiller ingen rolle for meg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 01:53   #35
Dinochef
Aktiv
 
Dinochef sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 161
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Sv: Blir du "mer sint" når det er innvandrere som begår kriminelle handlinger?

Nei

__________________
Det er kokkens rett - når maten er ferdig skal han være mett.
Dinochef er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no