Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-07, 15:29   #41
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg ville tatt vare på dem i tilfelle musikken blir slettet ved et eller annet uhell.

Ja, det er et godt argument.
I tillegg er jeg av den gammeldagse sorten som liker å gå i innercoveret og sjekke detaljer, som hvem som har skrevet den og den melodien/teksten, hvem som har spilt på skiva, lese tekstene etc.
Det er kos å gå i hylla si og rent fysisk plukke ut akkurat den plata du kjøpte den dagen du hadde kjærlighetssorg eller den du endelig fant etter årelang tråling av platesjapper.
*nostalgiker*

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 18:04   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.249
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Jøss, BM, hva du vet. Jeg er imponert, igjen. Du kan få komme på fest hos meg og belære lydnerdene.

Men jeg vil altså fremdeles heller beholde CDer og vinylen enn å FLACe. :sta:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 29-06-07 kl 18:05. Årsak: i all verden, da!
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 18:36   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Jeg hater både alle dvdene (vi har minst 5-600 stykker) og cdene som flyter på kontoret! Jeg vil selge alt, men mannen mener vi ikke får solgt det siden ingen vil ha slikt lenger.
Jeg liker sjelden alle låtene på en cd, så jeg synes bare det er irriterende å sette inn en cd der den ene drittsangen etter den andre kommer. Så jeg bruker bare MP3's, så jeg kun får ei liste med det jeg VIL høre på.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 18:50   #44
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.650
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Å, nei. Musikk og bøker er det vanskelig å kvitte seg med. Jeg har tatt vare på alt på vinyl, både LPer og singler. De står stablet i boden sammen med platespilleren, siden vi ikke har plass til å ha det framme. (Har vel absolutt ikke plass i boden heller ... ). CDer kjøper jeg fremdeles, og det faller meg ikke inn å kvitte meg med dem.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 20:31   #45
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Kaste CD'ene? Det høres jo helt horribelt ut. Hos oss er CD'er og bøker samleobjekter og de får samle støv så mye de vil. Du må jo ta vare på alle innecoverne da, der står jo alt om musikerne og gjerne masse annet kult om banda og sånt. Du burde jo også sjekke om du har noen samleobjekter der. Guri meg for en skummel idè å kaste alle cd'ene. Tenk om du angrer!

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-07, 20:32   #46
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.922
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Ben, du er velkommen hjem til oss når som helst. (Jeg kan servere noe godt å spise, mens du ripper cd'r eller lærer oss å gjøre det.) Jeg må si jeg liker idéen om å ha noen back-up siden min cd-samling forsvant.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-07, 23:55   #47
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.491
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Til info: Vi har bestemt oss for å kvitte oss med fryseren. Det var en intuitiv løsning på hele problemet. Noe måtte ut og mannen ofret fryseren og vi er alle happy.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 07:58   #48
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Til info: Vi har bestemt oss for å kvitte oss med fryseren. Det var en intuitiv løsning på hele problemet. Noe måtte ut og mannen ofret fryseren og vi er alle happy.

Det hørtes ut som en veldig god løsning. Jeg hadde heller ikke vært i tvil om hva som var viktigst av fryser og CD'er. Jeg må innrømme jeg fikk frysninger langt ned i ryggmargen når du vurderte å kvitte deg med CD'ene.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 08:31   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Jeg hadde heller beholdt fryseren enn cdene. :ønsker seg dypfryser og har alle MP3'ene på pcen:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 08:53   #50
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.832
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Fryseren? Hvordan skal du handle stort på tilbud da?

Jeg ville beholdt alt jeg. :maksimalist:

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 10:57   #51
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Til info: Vi har bestemt oss for å kvitte oss med fryseren. Det var en intuitiv løsning på hele problemet. Noe måtte ut og mannen ofret fryseren og vi er alle happy.

Det var en imponerende god, og overraskende, løsning på plassproblemet.

Ben "gordisk" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 11:14   #52
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.922
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Frysern? Ja, ja, utrolig hva man kan ofre for å beholde cd-samlingen sin.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 17:50   #53
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Desverre, jeg ville aldri i verden kvittet meg med CDene. Men det er fordi jeg er en skikkelig musikknerd og får åndenød hvis jeg ikke har cover og slikt tilgjengelig. Jeg må ha det fysiske produktet enten på CD eller vinyl.



Jeg ble helt iskald inni meg da jeg leste hovedinnlegget. Jeg er ikke glad i overmøblerte rom, men CDene hadde gått etter både TV og sofa.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 19:37   #54
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.922
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Tenk på hva du ville reddet hvis du hadde hatt tid ved brann/oversvømmelse eller lignende? Min prioriteringsliste av materielle saker: Bilder, bøker, cd'r og garn.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 20:03   #55
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.491
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Tenk på hva du ville reddet hvis du hadde hatt tid ved brann/oversvømmelse eller lignende? Min prioriteringsliste av materielle saker: Bilder, bøker, cd'r og garn.

Jeg ville først og fremst ha tatt med meg en liten pyntesak jeg har etter faren min. Jeg burde ha tatt med vitnemål, attester og lignende. Takk for tips, mannen foreslår at vi scanner inn vitnemål og lignende. Bildene og musikken har vi remote backup av. DVD-er burde jeg ha tatt med.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 21:59   #56
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.922
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Vitnemål og lignende er sikkert smart å scanne, men tror du allikevel må ha rett kopi av dem. Kan skaffes ved å be om en kopi fra skolene du har gått på. Attester fra jobb er sikkert smart å scanne, da.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 23:12   #57
tone.m
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 16
tone.m har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Jeg har et forslag; du kan ta cd-ene ut av plastcoveret, og ta også ut papirdelene. Sett de enten i fine cd-mapper - f.eks. kjøpe på Granit, og vips har du minimert plassproblemet. Evt. skaff små plastmapper som er beregnet på cd-plater og sett i cd-esker. Plastcoverene tar nemlig uhorvelig mye plass....

tone.m er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 01:03   #58
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.493
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Leste hovedinnlegget for Ekallen, og han hadde følgende melding til din mann: - Bytt kjerring!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 02:02   #59
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Leste hovedinnlegget for Ekallen, og han hadde følgende melding til din mann: - Bytt kjerring!



Ben "sound advice" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 20:48   #60
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal jeg kaste/selge CD-ene mine?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi har all musikken lagret i like god kvalitet som CD-ene er, altså, selv om vi nesten utelukkende spiller den gjennom iTunes. Man trenger ikke velge formater som gir kvalitetstap, selv om man ripper platene til harddisk.

Hjelp en uvitende sjel! Jeg sitter i skrivende stund og legger inn CDene våre i iTunes. Forringes kvaliteten? Må jeg gjøre noe spesielt? (Jeg mater inn og gjør som jeg får beskjed om...)

mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no