Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Paypal, erfaringer?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-19, 11:25   #1
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Paypal, erfaringer?

Noen har registrert seg på PayPal med en av gutta sitt telefonnr.
Jeg ringte PayPal og trodde det skulle ordne seg greit. Det gjorde det ikke.
Oppsummert fikk vi beskjed om å bytte nr dersom vi var så opptatt av det, de som hadde brukt nr fikk uansett ikke utnyttet det.


Vel...
Jeg slo meg ikke til ro med det og fikk snakke med noen høyere opp i systemet. Fikk løfte om at det skulle fikses.
Den gang ei. Fikk mail om at jeg måtte bekrefte at jeg eiede nummeret. Og det er helt greit. Men for å gjøre det måtte jeg lage meg en konto. Det gadd jeg ikke og sendte faturakopi og bilde av førerkort (med sladda fødselsnr) på mail. Det kunne de ikke godta.


Av en eller annen grunn kan ikke nr søkes opp (har snakket med Telenor og nr er ikke sperret for søk, men registrert bruker er 13 år, så mulig derfor).
Så til slutt lagde jeg en konto hos PayPal, i mitt navn og verifiserte hans nr på den. Nå prøver jeg å få PayPal til å bekrefte at nr hans nå er slettet fra den andre kontoen. ALtså bare nr, ikke at de skal slette kontoen. Den driter jeg jo i. Men neida, de greier ikke forstå det og svarer i hytt og pine om at jeg ikke kan forlange å få andres kontoer slettet.
Nei tenkt, jeg har bare bedt om at telefonnr til min 13 år gamle sønn slettes fra en konto der det er misbrukt....


Å blæ!! Måtte egentlig bare ha ut litt frustrasjon.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-19, 12:06   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paypal, erfaringer?

Det hadde jeg politianmeldt. Så får Paypal forholde seg til det.

Først kan du selvfølgelig true med politianmeldelse.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-19, 12:45   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Paypal, erfaringer?

ID-tyveri skal politianmeldes. Å oppgi en annens telefonnr for å opprette konto vil jeg anse som ID-tyveri, så jeg hadde kontaktet politiet med kopi til PayPal.

Dere skal ikke være skadelidende pga PayPals manglende kontroll.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-19, 13:10   #4
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paypal, erfaringer?

Politiet ja. Finnes det noen e-post? Så kunne jeg videresendt de håpløse mailene fra PayPal?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-19, 13:59   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Paypal, erfaringer?

Ditt lokale lensmannskontor?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-19, 17:31   #6
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paypal, erfaringer?

Ja ser ut til at det må til. Jeg venter dog på bekreftelse fra noen litt høyere opp som faktisk har forstått hva jeg ber om.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no