Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Må man bestille seter til flyreisen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-10, 22:37   #1
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Må man bestille seter til flyreisen?

Jeg skal snart ut å fly. Charter. Noen dager etter bestilling av reisen fikk jeg epost med forespørsel om bestiling av flyseter. Dette til ekstra kostnad.

Må jeg bestille, tro?

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:38   #2
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Nei, det må du ikke. Det er kun et tilbud dersom du ønsker noen spesielle seter.

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:41   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

På Norwegian så er det lurt hvis man reiser med små barn ettersom man ikke er garantert å få sitte sammen hvis man ikke har forhåndsbestilt plasser.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:41   #4
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Om du vil sitte ved siden av noen spesielle, foran eller bak eller ved nødutgangene, har vindu/midtgang-preferanser, kan du jo bestille. I tilfelle ikke, ser ikke jeg poeng i å bruke penger på det.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:51   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Men risikerer man å ikke få familien samlet hvis man ikke bestiller seter? (Ikke norwegian, men charter. Type ving.)

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:53   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.091
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men risikerer man å ikke få familien samlet hvis man ikke bestiller seter? (Ikke norwegian, men charter. Type ving.)

Ja, i teorien i alle fall. Vi er 3 stk, bestilte ikke ifjor, fikk sammen, men ikke vindu.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:53   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.064
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Jeg har aldri hørt om noen som ikke har fått sitte sammen når de er på chartertur.

Jeg ble riktignok spurt meget pent om å sitte et par rader unna mamma og broren min en gang, men det var ganske uproblematisk siden jeg var 25 år.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 23:02   #8
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men risikerer man å ikke få familien samlet hvis man ikke bestiller seter? (Ikke norwegian, men charter. Type ving.)

Vi fløy med Malaysian Airways fra Kuala Lumpur i fjor (rutefly, altså). Sjekket inn tre timer før avgang, og fikk beskjed om at det dessverre ikke var flere plasser ledige ved siden av hverandre. Fireåringen måtte nok sitte alene. På en 12 timers flight. Etter mye mas og lirking og overtalelse fra flyvertinnens side, ordnet det seg helddigvis. Men jeg kan ikke fatte at det ikke er standard i bookingsystemet deres at småbarn må sitte ved siden av en foresatt/voksen i reisefølget!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 23:16   #9
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Vi reiste 7 stk til Mallorca i juni, hadde tenkt å forhåndsbestille plasser for å være sikker på å sitte i nærheten av hverandre, men ble for sein, men vi fikk alikevel plasser ved siden av hverandre både utreise og hjemreise. Vel ca 1000 kroner spart på å være glemsk.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 08:52   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men risikerer man å ikke få familien samlet hvis man ikke bestiller seter? (Ikke norwegian, men charter. Type ving.)

Når vi reiser 5 stykker med charter så får vi stadig seter i alle fall 2 forskjellige steder de gangene vi ikke har forhåndsbestilt seter.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 09:30   #11
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Vi er kun to som skal reise og jeg gjør regning med at vi får seter ved siden av hverandre uten å betale ekstra. Jeg tør ærlig innrømme at jeg synes dette med å måtte betale ekstra for seter på fly er noe kjedelig. Det er vel ikke mange årene siden selskapene ikke engang hadde tenkt på denne inntjeningsmuligheten.

Når vi to nå skal ut å reise så har vi jo betalt en sum for det hele. At vi skal være "nødt" til å betale ekstra for flysetene er noe usmakelig opplever jeg. Men men. Det er tydeligvis sånn det har blitt og jeg skjønner jo at det er en fordel om en er mange som reiser sammen slik at det finnes en garanti for at en får de setene en ønsker.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 09:34   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Hvis dere bare er 2 stykker hadde jeg ikke giddet å bestille om dere ikke absolutt skal ha plass med god benplass. Hvis dere ikke skulle komme sammen så får en alltids byttet med noen. Det er verre om en er flere. Mest sannsynlig kommer dere sammen om dere ikke er sent ute til innsjekking.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 12:41   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.091
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvis dere bare er 2 stykker hadde jeg ikke giddet å bestille om dere ikke absolutt skal ha plass med god benplass. Hvis dere ikke skulle komme sammen så får en alltids byttet med noen. Det er verre om en er flere. Mest sannsynlig kommer dere sammen om dere ikke er sent ute til innsjekking.

Enig!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 15:34   #14
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

En av fordelene med å bestille flyseter på forhånd er jo at man slipper å bekymre seg for dette med plass og man trenger ikke møte opp så lenge i forkant. Det blir mye venting i kø og på de forskjellige venterommene så jeg synes det er greit å betale for å slippe dette. Jeg mener jeg betalte 600 kr for meg og to barn t/r med Ving i fjor.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 16:47   #15
Silver
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 193
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Vi har gjort det siden vi er 2 voksne og 2 små barn. Dumt om vi ble sittende rundt-om-kring... Og vi er litt usikre på hvor tidlig ute vi klarer å vere til innsjekk.
Enig i at det er merkelig å måtte betale ekstra for spesielle plasser, slik var det ikke før... men,men... ALT koster vist etterhvert!

Hadde vi bare vert 2 hadde jeg ikke gjort det. Skal vel litt til at 2 stk ikke får sitte sammen, i såfall må man ha vert veeeldig treige med å sjekke inn....

Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 16:58   #16
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Jeg har ikke gjort det, men har vært inne og sett på det som er igjen litt før avreise. Har da lagt merke til at det som er ledig stort sett er bak i flyet, så jeg lurer på om det er noe høyere overlevelsesrate om man sitter foran, eller noe.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 17:13   #17
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Vi betaler alltid ekstra for å få sitte sammen, og jeg synes egentlig ikke man kan regne med å få sitte sammen når ikke gjør det.
Da søsteren min reiste med Norwegian sist så betalte hun ekstra for å få sitte akkurat der hun ville, men det hjalp lite når det var en mor på flyet som ikke hadde bestilt seter til seg og sitt lille barn. Søsteren min ble sittende med dette barnet og moren hadde fått plass helt bakerst, og etter henvendelse fra flyvertinnen så måtte søsteren min sette seg bakerst så denne moren fikk sitte med barnet sitt. Så det er visst ikke så mye vits i å betale for seter så lenge noen velger å ikke gjøre det og forventer at det skal ordne seg uansett.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 17:22   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Vi betaler alltid ekstra for å få sitte sammen, og jeg synes egentlig ikke man kan regne med å få sitte sammen når ikke gjør det.
Da søsteren min reiste med Norwegian sist så betalte hun ekstra for å få sitte akkurat der hun ville, men det hjalp lite når det var en mor på flyet som ikke hadde bestilt seter til seg og sitt lille barn. Søsteren min ble sittende med dette barnet og moren hadde fått plass helt bakerst, og etter henvendelse fra flyvertinnen så måtte søsteren min sette seg bakerst så denne moren fikk sitte med barnet sitt. Så det er visst ikke så mye vits i å betale for seter så lenge noen velger å ikke gjøre det og forventer at det skal ordne seg uansett.

Det beste hadde jo vært om man ikke trengte betale noe ekstra, og at man ble plassert sammen med reisefølget sitt automatisk, så langt det lar seg gjøre (og da spesielt om man reiser sammen med barn).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 18:32   #19
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det beste hadde jo vært om man ikke trengte betale noe ekstra, og at man ble plassert sammen med reisefølget sitt automatisk, så langt det lar seg gjøre (og da spesielt om man reiser sammen med barn).

Helt klart, men så lenge det ikke er sånn så synes jeg de som trenger å sitte sammen med reisefølget sitt skal reservere seter og ikke forvente at de som faktisk har betalt innretter seg etter deres ønsker.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 18:38   #20
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må man bestille seter til flyreisen?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

På Norwegian så er det lurt hvis man reiser med små barn ettersom man ikke er garantert å få sitte sammen hvis man ikke har forhåndsbestilt plasser.

Og på Norwegian risikerer man å betale for det setet man ønsker seg, for så å bli bedt om å flytte på seg fordi en familie ønsker å sitte sammen. Mye vits i å betale for setet i utgangspunktet da.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no