Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Nyvaska pass

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-24, 09:27   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyvaska pass

Jeg har vasket passet mitt. På 40 grader faktisk.
Det var kanskje ikke hverken lurt eller nødvendig. Men det ble nå gjort (ved et uhell ja, om noen er i tvil). Jeg tromlet det ikke da. Men hang det til tørk.
Jeg reiser ikke så mye så jeg har ikke tenkt noe på det. Men nå skal jeg plutselig til Spania. Og England i februar.
Må jeg virkelig ha nytt pass?
Jeg tipper den elektroniske delen er ødelagt. Men ellers ser passet helt ok ut.
Har sjukt dårlig tid om jeg må ha nytt.
Det var nytt i januar ‘23. så greit å slippe……

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-24, 09:37   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyvaska pass

Ingen erfaring med vasket pass, men Spania går helt sikkert fint. Jeg ville fått nytt før Englands-turen, da må man jo gjennom passkontroll, og det er veldig greit å kunne gå gjennom elektronisk passkontroll, i England kan den manuelle være evig lang.

Kanskje politiet kan sjekke om det fortsatt virker?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-24, 09:49   #3
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter å ha vært i Irland og vist passet mitt 5 gange på utreise og 3 ganger på hjemreise er jeg ikke i tvil om at jeg ville skaffet nytt pass om jeg hadde vasket det.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-24, 09:50   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æsj. Da tar jeg det med i dag og stikker innom politiet for å sjekke.

Gammel 22-10-24, 10:17   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du skal reise utenfor Schengen så hadde jeg fått det sjekket, men det kan jo være at en telefon til politiet er nok. Du kan umulig være den første som har gjort dette, så det er godt mulig at de kan si noe om hvorvidt det tåler vask eller ikke.

Gammel 22-10-24, 15:14   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Om noen skulle lure. De tåler ikke vask
Så til litt forsiktig humring har jeg nå time for anskaffelse av nytt pass.

Gammel 22-10-24, 15:32   #7
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er i Spania nå og har ikke vist passet en eneste gang på veien hit, men det tror je må være en glipp en eller annen plass.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-24, 15:37   #8
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg er i Spania nå og har ikke vist passet en eneste gang på veien hit, men det tror je må være en glipp en eller annen plass.

Høres vanlig ut innafor Schengen – mulig du må vise det ved hjemreisen.

Jeg var i Tyskland forrige uke, og som vanlig viste jeg ikke pass på veien dit – men på returen måtte jeg legitimere meg på flyplassen i Berlin. Jeg har vært flere titalls ganger i Tyskland, og sånn har det vært hver gang.

Gammel 22-10-24, 15:41   #9
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nå begynte jeg å lure på hvor jeg har passet..

Gammel 22-10-24, 16:55   #10
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 46
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Det er enkelt å komme seg ut av landet utan pass, ikkje fullt så smooth å komme seg heim.

Gammel 22-10-24, 17:13   #11
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

dersom du har nasjonalt ID-kort vil det være gyldig ved reise til Spania, men ikke England.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-24, 17:48   #12
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Høres vanlig ut innafor Schengen – mulig du må vise det ved hjemreisen.

Jeg var i Tyskland forrige uke, og som vanlig viste jeg ikke pass på veien dit – men på returen måtte jeg legitimere meg på flyplassen i Berlin. Jeg har vært flere titalls ganger i Tyskland, og sånn har det vært hver gang.

Samme måtte vi i Frankrike i høstferien.

Gammel 22-10-24, 19:11   #13
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det er enkelt å komme seg ut av landet utan pass, ikkje fullt så smooth å komme seg heim.

Jepp. Var på ambassaden i Berlin på onsdag med en elev som hadde mista passet ( ), og hun vi snakka med fortalte at mandagen før hadde hun utstedt nødpass til en nordmann som hadde reist på helgetur til Berlin uten å ta med passet. Null problem å reise ut av Norge, men vedkommende fikk ikke komme på flyet hjem på søndag.

Det er jo ikke formelt sett passplikt i Schengen, men det er legitimasjonsplikt i mange land, og da er det i hvert fall i Tyskland bare pass eller ID-kort som godtas som gyldig legitimasjon for nordmenn.

Gammel 22-10-24, 20:02   #14
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til og fra England er de nøye på det da. Det var en feil med etternavnet mitt og det var eviglang samtale med et eller annet SAS-kontor i utlandet før det kunne bli endret og ikke minst masse ekstra penger. Nå ble det noe nytt krøll med navnet mitt (jeg burde bestille billetter selv heretter!!) når jeg dro til polen nettopp og der leet ingen et øyelokk.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.