Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-21, 11:06   #1
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Hvis jeg er ute på et kjøpesenter eller suller litt rundt på nettet så er det enkelte ting som bare havner i handlekurva helt av seg selv, og når min bedre halvdel ser hva jeg har kjøpt blir jeg alltid møtt med et hevet øyebryn som sier "har du ikke nok av dette? Trenger du enda mer?". Det er særlig tre ting som går igjen, nemlig bøker, garn og frø/planter. Jeg skjønner jo innvendingene, jeg har allerede en haug bøker jeg ikke har lest og nok garn til å strikke til både mormor og de åtte ungene, og det er begrenset hvor stor plass det er i vinduskarmene til alle frøene. Men det ligger så mye forventning i alle disse tingene, bøkene åpner en ny verden for meg, garnet blir til lekre plagg og frøene forvandler seg til de vakreste vekster. Man må jo bare, ikke sant?

Hvilke ting er det du ikke klarer å la være å kjøpe?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 11:13   #2
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Sjokolade.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 11:16   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Ingenting, tror jeg.
Jeg hadde en periode jeg kjøpte mange kjoler, men det begynner å bli noen år siden nå.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 11:16   #4
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Frø, planter og stæsj til planting. Nyttige saker altså. Det blir tross alt til (noen få) grønnsaker i løpet av sommeren. Også holder jeg liv i handelssamfunnet når jeg først handler frø og plantejord, plantelys og Potter. Så handler jeg småplanter (de jeg sådde selv døde jo) og drivhus. Og mer plantejord, vekstduk og plastunneler. Også handler jeg grønnsaker på butikken fordi småplantene jeg hadde kjøpt etter at de selvsådde også døde. Det er vinn vinn i alle ledd og jeg har livsløgnen min i behold. Nemlig at jeg dyrker grønnsaker til familien min!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 11:22   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Oppbevaringsbokser, både til mat og annet.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 11:43   #6
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Floksa

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 11:47   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.716
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Ikke så mye de siste årene, jeg har redusert det meste av forbruk. I gamle dager var det gjerne blomster, grønne planter, (brukte) kjoler og Pepsi Max. Allsidig, altså.

Bøker låner jeg på biblioteket, det har jeg spart mye på de siste fem årene. Jeg har alltid lyst på bøker.

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 28-02-21 kl 12:26.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 11:49   #8
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Bøker og planter her også. Jeg har alltid lyst på garn,men det har jeg så mye av, og jeg klarer faktisk å la være å kjøpe mer.
Kjøkkenutstyr er en annen ting jeg ofte kjøper. Trenger jo alltid et eller annet.
I matbutikken faller det ofte en energidrikk ned i kurven.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 11:50   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Det kommer jo helt an på hva slags butikk jeg er i. Men i matbutikken kan det fort blir sjokolade eller noe annet godis. Er jeg på senteret blir det fort garn om dagen. Det kommer an hva slags "dille" jeg har. Når jeg var på obs her om dagen ble det frø.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 11:57   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.443
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Sjokolade.



Og er det EN ting jeg ikke trenger, så er det mer sjokolade..


Sist redigert av Timar : 28-02-21 kl 14:50.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 12:11   #11
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Jeg går aldri i butikker hvis det ikke er noe helt spesifikt jeg skal handle, og surfer heller ikke på nettet uten å søke etter noe konkret. Det hender likevel at jeg under leting etter ting på «lista» også faller for fristelsen til å supplere med andre saker. Sist var det bildelotto i tre da jeg handlet do-sete til barnebarnet. Det siste året har jeg knapt vært på noe kjøpesenter, og det skal egentlig en del til før jeg blir fristet til impulskjøp. Når man ikke liker å fylle skapene med verken klær, kjøkkenting eller annet, og i tillegg misliker shopping, så er det ikke så mye å motstå heller.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 12:40   #12
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.857
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Bøker og gensere på tilbud. Roser.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 12:42   #13
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Bøker. Engelske pocketbøker

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 12:48   #14
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Glass, altså ulike drikkeglass og fine kopper.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 12:54   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Akkurat nå er det gjerne sånne matnyheter som slenger seg med i handlekurven min på butikken. Selv om jeg ikke hadde hørt om de før og de ikke erstatter noe på handlelista.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 13:00   #16
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Matbokser og drikkeflasker og produktnyheter i matbutikken er de største svakhetene.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 13:14   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Jeg kjøper også ofte datovarer. Mesteparten av kjøttet jeg kjøper er faktisk det. Men det er jo egentlig fornuftig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 13:20   #18
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Sjokolade, barneklær og stæsj til hundene. Og produktnyheter i matbutikken.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 13:44   #19
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.919
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Det er fint lite som havner i handlekurven av seg selv, mye fordi jeg bruker handleliste og fordi jeg vil fortest mulig ut. Jeg er ikke glad i butikker og heller ikke i netthandling. Unntaket er nye og spennende sjokolader eller is. Outland og den bortgjemte blad/bokbutikken i bakgården like med kirken i Tromsø sentrum o.l. er også et avvik, jeg kan fort komme til å trenge bærehjelp om jeg surrer meg inn på de to.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 14:03   #20
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.337
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Hvilke ting havner liksom i handlekurva av seg selv?

Notatbøker og penner. Får aldri nok!!

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no