Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Mental huskeliste til neste ferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-16, 12:06   #141
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Kanskje din memolapp burde værere:

"Husk å huke inn avlastning, slik at ferien blir lenger enn ni dager til neste år."

Fra spøk til alvor; denne tråden handler vel så mye om å minne seg selv på hva som skal til for å ha en bra ferie, de ukene man har fri. Jeg MÅ f.eks. ha en uke med garantert sol og varme, hvis jeg ikke får det, så er ikke batteriene mine ladet nok til en lang høst og vinter. Og mannen min kan ikke ha ferie hjemme. Da føler han ikke at han har hatt fri, og får ikke ladet sine batterier. Det er jo dessuten et poeng å minne seg selv på de tingene man faktisk kan gjøre noe med. Jeg får jo ikke en "lærersommer", og hadde jeg ønsket meg det, burde huskelappen min vært at jeg måtte skaffe meg en lærerjobb i løpet av året.

Blir man værsyk, og kan unngå endeløse dager med dårlig vær, så må det være målet neste år.

Jeg hadde foresten er ganske lang liste etter en ukes opphold på al inclusive i Tyrkia. Kort oppsummert var den: ALDRI MER!

Så i novebmer har vi leid leilighet på Grand canaria
Så får vi se da, om det var al inclusive, Tyrkia, været eller faktisk Syden koneptet som var feil

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 15:04   #142
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Reis til utlandet og bli der i tre uker.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 15:08   #143
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.892
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

- reis tidlig i ferien, vi liker følelsen av å komme hjem og fremdeles ha mye ferie igjen framfor å gjøre det omvendt
- reist bort maks to uker
- ha minst to uker hjemme bare oss fem med late dager, små utflukter og ren hygge

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 15:08   #144
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.507
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Ja, forresten, om jeg skal reise til utlandet neste sommer (noe jeg trolig ikke skal) må jeg huske på at man nesten ikke kan ha for god tid mellom to fly ved mellomlanding, ikke mellomlande på Gardermoen på vei hjem, slik at man må ta ut bagasjen gå igjennom tollen og levere den inn igjen, og å ikke legge bilnøkkelen i innsjekket bagasje.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-16, 16:01   #145
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Reis til utlandet og bli der i tre uker.

Jeg signerer denne. Solsikkert barnevennlig sted, i juli.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 09:29   #146
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg hadde foresten er ganske lang liste etter en ukes opphold på al inclusive i Tyrkia. Kort oppsummert var den: ALDRI MER!

Så i novebmer har vi leid leilighet på Grand canaria
Så får vi se da, om det var al inclusive, Tyrkia, været eller faktisk Syden koneptet som var feil

GC får veldig dårlig stjerne av oss. Men det å ha egen leilighet, og ha ting i gåavstand er helt suverent.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 09:31   #147
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.752
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Jeg blir helt suicidal av all-inclusive.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 09:35   #148
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.877
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Det eneste må være at mannen må få seg jobb sånn at vi faktisk har råd til ferie.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 09:36   #149
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Jeg har en ny huskelapp:

Alt trenger ikke være på "barnas premisser". Når vi gjør ting med barna som vi/jeg virkelig liker å gjøre selv, så er tålmodighetskontoen min enorm, og gleden og entusiasmen min smitter over på selv det mest mugne barnet.

(All-inclusive hadde tatt livet av oss. Sol og varme er ikke ensbetydende med samme sted i en uke eller mer. Vi må få aktivisert oss, og liker å spise på forskjellige steder.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 09:37   #150
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg hadde foresten er ganske lang liste etter en ukes opphold på al inclusive i Tyrkia. Kort oppsummert var den: ALDRI MER!

Så i novebmer har vi leid leilighet på Grand canaria
Så får vi se da, om det var al inclusive, Tyrkia, været eller faktisk Syden koneptet som var feil

Vi har hatt all inclusive en gang og kommer ikke til å gjøre det igjen. Ofte ligger hotellene da langt fra andre ting og jeg liker å spise ute på restauranter og teste ting de selger på supermarkedene.

Vi var på GC for tre år siden i november. Bodde i Puerto de mogan og hadde en kjempefin ferie. Fin leilighet, trafikksikkert i forhold til ungene og ok matopplevelser. Veldig fint å få litt avbrekk fra den norske vinteren. Eneste jeg nok hadde sett etter neste gang var oppvarmet basseng på hotellet, for det var litt for kaldt for meg iallefall. Men ellers var været fint og vi kunne gå i sommerklær også om kvelden.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 09:50   #151
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Var på GC i høstferien i fjor. Bodde i Las Palmas, og vi hadde 37 grader på det varmeste.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 10:16   #152
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg blir helt suicidal av all-inclusive.

Jeg og. Alt for mye folk og alt for mye bråk. Vi hadde riktignok kun frokost inkludert, men det var mer enn nok.
Reis alene står også på min huskeliste.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 10:33   #153
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.507
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg har en ny huskelapp:

Alt trenger ikke være på "barnas premisser". Når vi gjør ting med barna som vi/jeg virkelig liker å gjøre selv, så er tålmodighetskontoen min enorm, og gleden og entusiasmen min smitter over på selv det mest mugne barnet.

(All-inclusive hadde tatt livet av oss. Sol og varme er ikke ensbetydende med samme sted i en uke eller mer. Vi må få aktivisert oss, og liker å spise på forskjellige steder.)

Signerer denne!

Jeg for min del kjeder meg i hjel i fornøyelsesparker og badeland, derfor planlegger jeg ikke ferier der dette er hovedaktivitetene. Kan alltids avlegge et lite besøk i en eller annen vann- eller hurramegrundtpark en av dagene på ferien, hvis det tilfeldigvis er en i nærheten av der vi er, men legger ikke ferien opp etter det. Hvis jeg hadde digget fornøyelsesparker, berg-og-dalbaner, karuseller, crazy vannsklier og den slags selv derimot, da hadde saken vært en annen. Men både jeg, mannen og vennene vi ferierte sammen med setter størst pris på naturopplevelser og friluftsliv, og da blir feriene der etter. Men selvsagt lagt opp på en måte så det blir gøy og hyggelig for ungene også.

I sommer har vi vært i Sveits, og mye av tiden har vi vært på tur høyt til fjells, selvsagt med avstander og vanskelighetsgrader satt på barnas premisser. Det viste seg at naturen hadde tilrettelagt helt på egenhånd, med en fin dam like ved den ene turisthytta, full av lys levende rumpetroll og salamandere, og flere berg i umiddelbar nærhet, med klatreruter i alle vanskelighetsgrader, helt ned til svært barnevennlige. Rundt den andre turisthytta spanderte fjellet flere flotte bergkrystaller lett tilgjengelig for barn på skattejakt, og stilte ellers opp med både gemse, murmeldyr og steinbukk.

Men det ble da sol og bading også, i form av besøk i mindre, lokale utendørs svømmebasseng, i tillegg til et par late dager ved innsjøen med bading og SUP-padling, og noen forfriskende dukkerter i diverse elver og fjellvann. Det holdt i massevis for meg, jeg hadde ikke orket ei hel uke ved en bassengkant eller på ei tett befolket badestrand, selv om ungene sikkert hadde elsket det. Skulle vi hatt en slik ferie måtte vi voksne ha elsket det selv også.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 10:33   #154
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.009
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Jeg har vært på to all inclusive ferier; av helt forskjellige grunner. Når jeg reiser med både mann og barn velger i en annen type ferie, men som den gangen da jeg reiste alene med to relativt små barn syntes jeg AI var veldig greit. Det hjalp nok på at jeg ikke hadde noen forventninger overhodet. Da er det så mye lettere å bli fornøyd.

Maten var ålreit, og de hadde et system med påmeldinger til bordsettinger på kvelden slik at det ikke ble så mye køer.

Den største overraskelsen var alle de godt voksne mennene som raidet barnebuffeten for kyllingnuggets og pølser. Det var masse god mat å velge i, og en del av mennene valgte altså "barnematen" og tok ALT som var lagt frem.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 11:11   #155
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Jeg er enig i at turen selvfølgelig til en viss grad må tilpasses barna, men jeg har etter hvert skjønt at det handler vel så mye om utstyr, klær og vær. Ikke lengde og vanskelighetsgrad, siden barna er godt trente og vant til å være mye ute på lange turer.

Vi bruker derfor ganske mye penger på at barna skal ha godt utstyr. De har f.eks. skikkelige fjellsko, som sitter godt på bena og har godt feste. De har gode turbukser og vi bærer heller med oss flere lag med klær enn at de skal klage over at det er for kaldt eller varmt. Jeg har også erfart at krevende turer, med variert terreng, innebærer mindre klaging enn kortere og enklere turer. Mini på åtte klaget ikke en eneste gang over Besseggen, og hun pleier å måtte "gås inn" når vi er på tur. Men hun fikk styre tempo fra start, hun liker bratt terreng og setter pris på fin natur. Dessuten var utstyret som det skulle, skoene satt godt, og hun fikk nok med påfyll av nøtter, sjokolade og saft (og spiste tre brødskiver til lunsj, selv om hun "hater" brød). Og været var veldig fint! Litt overskyet, så det ikke ble for varmt, men likevel god sikt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 11:41   #156
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.507
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg er enig i at turen selvfølgelig til en viss grad må tilpasses barna, men jeg har etter hvert skjønt at det handler vel så mye om utstyr, klær og vær. Ikke lengde og vanskelighetsgrad, siden barna er godt trente og vant til å være mye ute på lange turer.

Vi bruker derfor ganske mye penger på at barna skal ha godt utstyr. De har f.eks. skikkelige fjellsko, som sitter godt på bena og har godt feste. De har gode turbukser og vi bærer heller med oss flere lag med klær enn at de skal klage over at det er for kaldt eller varmt. Jeg har også erfart at krevende turer, med variert terreng, innebærer mindre klaging enn kortere og enklere turer. Mini på åtte klaget ikke en eneste gang over Besseggen, og hun pleier å måtte "gås inn" når vi er på tur. Men hun fikk styre tempo fra start, hun liker bratt terreng og setter pris på fin natur. Dessuten var utstyret som det skulle, skoene satt godt, og hun fikk nok med påfyll av nøtter, sjokolade og saft (og spiste tre brødskiver til lunsj, selv om hun "hater" brød). Og været var veldig fint! Litt overskyet, så det ikke ble for varmt, men likevel god sikt.

Ja, at turen er tilpasset barnas ferdigheter betyr ikke nødvendigvis at den er kort og lett. Vi gikk også Besseggen i fjor, da tvillingene var sju og storesøster ti, og opplevde heller ingen klager. Og bruker også mye penger på bra utstyr til ungene. Genistreken i år var tursekker med drikkesystem. De syntes det var überkult, ville mer enn gjerne bære sekk, og vi slapp å stoppe for å finne fram drikkeflasker hver gang noen ble tørste.

Men denne gangen gikk vi sammen med venner som har mindre barn enn våre, også disse temmelig turvante, og med foreldre som bruker enda mer penger en oss på utstyr, sko og klær til ungene, men små bein tross alt. Så turene ble tilpasset minstemann, selv om innmarsjen til første turisthytta kunne være tung nok for langt eldre. Ikke så veldig langt, men over 600 høydemeter omtrent rett til værs. Men ungene var strålende fornøyde, følelsen av å endelig se hytta, komme inn, ta av seg sekken og skoa og få seg et digert stykke hjemmebakt kake, og deretter gå ut og oppdage rumpetrolldammen, veide i fullt monn opp for alt slitet. Ungene sier at vi MÅ tilbake dit.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 11:56   #157
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Hvordan sekk er det, lillemy?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 13:04   #158
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.507
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

De fikk tidligere hver sin Osprey jet 18 liter sekk til dagsturer, skoleturer i marka etc, og denne har rom for drikkesystem (som jeg tror alle Osprey-sekker har), men drikkesystemet er ikke inkludert. Drikkesystemet som hører til kjøpte vi senere, det fikk de like før ferien. Drikkeblæra tar 1,5 liter. Siden vi skulle sove og spise inne på turisthytter, så de kun trengte lakenpose, tannbørste og ekstra klær, trengte de ikke større sekker enn det.

Men blant annet Camelbak har også små, rene drikkesekker til barn, som ikke har så mye mer plass enn det.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 05-08-16 kl 09:02.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-16, 20:20   #159
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.563
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Reis til utlandet og bli der i tre uker.

Dette hadde vi på den mentale huskelista for neste ferie ifjor, og gjennomførte det i år. Jeg må bare si; H E L T F A N T A S T I S K!!!
3 uker med sol, varme, avslapning, opplevelser, kultur, shopping og kos. Vi elsket det!

Så det er på lista vår neste år også.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-16, 11:02   #160
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.783
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mental huskeliste til neste ferie

Drikkesekker er veldig lurt, ja. Eldste har sin egen, som også har plass til litt klær eller mye sjokolade. Jeg syns det har vært et poeng at barna får vente med å bære sekk til de er motivert til det selv. Og det er viktig å velge en sekk som er godt tilpasset barnets rygg. Vi hadde glemt at eldste hadde lånt bort sekken sin til mormor på en annen tur, hun hadde endret på innstillingene. Han gikk flere timer med feiltilpasset sekk, og endte opp med å bli veldig sliten i skuldre og rygg, fordi vi ikke hadde sjekket tilpasningen før vi gikk. Mini slipper foreløpig å gå med sekk, mannen tar heller sin camelback på magen. Så får vi se om hun skal få sin egen før neste sesong.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no