Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Toll: Er det normalt at en vare til 25 euro skal fortolles for kr 242?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-20, 00:25   #41
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Toll: Er det normalt at en vare til 25 euro skal fortolles for kr 242?

Ja, det er spennende. Jeg tror meningen er at Feelunique skal kreve inn norsk moms og at det ikke skal komme ekstra kostnader, men det er fortsatt et relativt nytt system.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-21, 10:15   #42
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toll: Er det normalt at en vare til 25 euro skal fortolles for kr 242?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, det var ditt tips, ser jeg, Cauchy - feelunique. Tror det stemte med prisen at moms var fratrukket. Også frakten var rimeligere. Spent på hvordan dette ender!

Fasiten her ble at totalsummen for to tuber pluss porto ble under 250 kroner, så jeg har ikke betalt en krone i gebyrer. Veldig fornøyd, bortsett fra litt lang leveringstid. Det hjelper jo at disse Eucerin-kremene, som er det eneste jeg har funnet som greier å holde ansiktet mitt fuktig, koster 89 kr per tube.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-21, 11:27   #43
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Toll: Er det normalt at en vare til 25 euro skal fortolles for kr 242?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Fasiten her ble at totalsummen for to tuber pluss porto ble under 250 kroner, så jeg har ikke betalt en krone i gebyrer. Veldig fornøyd, bortsett fra litt lang leveringstid. Det hjelper jo at disse Eucerin-kremene, som er det eneste jeg har funnet som greier å holde ansiktet mitt fuktig, koster 89 kr per tube.

Så bra. Hvilken er det du bruker? Jeg er på konstant jakt etter krem som gir nok fukt.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-21, 11:34   #44
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toll: Er det normalt at en vare til 25 euro skal fortolles for kr 242?

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Så bra. Hvilken er det du bruker? Jeg er på konstant jakt etter krem som gir nok fukt.

Jeg tror det er denne:

https://www.feelunique.com/p/Eucerin...am-5-Urea-50ml

Eucerin Dry Ski Replenishing Face Cream med 5 % urea (urin). De hadde den på norske apoteker tidligere, men den har selvsagt gått ut av sortimentet. Billig sak - kosta kun 9 pund da jeg bestilte.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-21, 11:39   #45
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Toll: Er det normalt at en vare til 25 euro skal fortolles for kr 242?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg tror det er denne:

https://www.feelunique.com/p/Eucerin...am-5-Urea-50ml

Eucerin Dry Ski Replenishing Face Cream med 5 % urea (urin). De hadde den på norske apoteker tidligere, men den har selvsagt gått ut av sortimentet. Billig sak - kosta kun 9 pund da jeg bestilte.

Takk, spørs om jeg må shoppe litt igjen da.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-21, 11:48   #46
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toll: Er det normalt at en vare til 25 euro skal fortolles for kr 242?

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Takk, spørs om jeg må shoppe litt igjen da.

Dette velter i alle fall ikke noe månedsbudsjett. Jeg har i alle år slitt med veldig tørr hud i ansiktet, og dette er faktisk den kremen jeg har funnet som holder det best i sjakk. Den er uparfymert. Om natta bruker jeg Locobase Repair; det sier kanskje litt om nivået av tørrhet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-21, 11:57   #47
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Toll: Er det normalt at en vare til 25 euro skal fortolles for kr 242?

Min erfaring er at det virker veldig random hvilke pakker som får toll og gebyr. De kan nok ikke kontrollere alt, og da er det noen som slipper unna. Både bestilt fra Europa og Asia. Og uten at jeg klarte å finne ut at de var registrert i det registeret og fikset det selv.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-21, 12:29   #48
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Toll: Er det normalt at en vare til 25 euro skal fortolles for kr 242?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Dette velter i alle fall ikke noe månedsbudsjett. Jeg har i alle år slitt med veldig tørr hud i ansiktet, og dette er faktisk den kremen jeg har funnet som holder det best i sjakk. Den er uparfymert. Om natta bruker jeg Locobase Repair; det sier kanskje litt om nivået av tørrhet.

I natt har jeg sovet med fuktmaske, men likevel føles ansiktet knusktørt.
Har testet meg gjennom en del, så veldig greit med tips om noe såpass billig.
Locobase repair har jeg jo, kanskje teste det som nattkrem ja.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 10:11   #49
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.048
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toll: Er det normalt at en vare til 25 euro skal fortolles for kr 242?

I utgangspunktet skal det betales avgifter ved innførsel, uansett verdi på pakken.

Inntil videre er det bestemt at forsendelser som har en verdi på inntil 350 kroner ikke skal betale avgifter. Dette unntaket gjelder ikke for forsendelser som inneholder næringsmidler (f.eks. te eller kosttilskudd) eller restriksjonsbelagte varer.

Handler du i en nettbutikk som er VOEC-registrert skal du betale moms til nettbutikken, selv om vareverdien er under 350 kroner.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-21, 10:37   #50
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Toll: Er det normalt at en vare til 25 euro skal fortolles for kr 242?

Har dere fått med dere det store sjokket i England, etter Brexit, nå som også de må betale for fortolling? Det er visstnok storstilt avvisning av pakkene når de kommer frem.
Bl.a. https://www.bbc.com/news/business-55734277

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no