Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Forskjellen på NAN 1 og 2?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-09, 18:43   #1
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Forskjellen på NAN 1 og 2?

Jeg har fra flere hold fått hørt at NAN 2 metter mer enn NAN 1 og at jeg bør gå over til det etter som lillegutt har sprengt 1-litersgrensa for lenge siden. Eneste signifikante forskjellen jeg finner er jo økning av jernmengde.
Noen som vet mer om dette? Har litt vanskelig for å tro at NAN 2 metter mer på bakgrunn av ingredienslista på pakken.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 18:45   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

NAN 1 er vel beregnet opp til 4 mndr, NAN 2 til året eller noe sånt?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 19:10   #3
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

NAN 1 er vel beregnet opp til 4 mndr, NAN 2 til året eller noe sånt?

Den er jeg klar over, var mer det med mettende jeg tenkte på...

*note to self: formuler bedre neste gang*

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 19:12   #4
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Ingen grunn til at det skulle mette mer, nei. Energinivået er praktisk talt det samme.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 19:17   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Den er jeg klar over, var mer det med mettende jeg tenkte på...

*note to self: formuler bedre neste gang*

Noe forskjell må det vel være??

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 19:18   #6
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Forskjellen er at NAN 2 er tilsatt jern.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 19:23   #7
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Forskjellen er at NAN 2 er tilsatt jern.

Ikke sant, bare så rart at tre forskjellige personer forteller at deres babyer har redusert døgninntaket ved overgang til NAN 2. Jaja, time will show.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 23:43   #8
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Har ikke merket noe forskjell på nan 1 og nan 2. Eneste forskjellen er at 2 inneholder dobbelt så mye jern som 1.

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 23:45   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Nan2 koster 91,80 på vår nærbutikk i motsetning til Nan1 som koster en god del mer.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 23:46   #10
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Bruker dere NAN2 Veronal?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 23:52   #11
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Vi bruker Nan2, ja. Hovedsakelig fordi den er billigst, men det skader sikkert ikke med litt ekstra jern.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 00:04   #12
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Så rart det er prisforskjell på de to, det er det ikke på de 5-6 butikkene rundt her, men 3 er dyere og inneholder mindre, men det er vel ikke noe produkt å satse på uansett.

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 00:10   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Opprinnelig lagt inn av Hønemor!, her.

Så rart det er prisforskjell på de to, det er det ikke på de 5-6 butikkene rundt her, men 3 er dyere og inneholder mindre, men det er vel ikke noe produkt å satse på uansett.

NAN 3 har jeg ikke noe tro på. Hva er vitsen liksom?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 00:28   #14
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Opprinnelig lagt inn av Hønemor!, her.

Så rart det er prisforskjell på de to, det er det ikke på de 5-6 butikkene rundt her, men 3 er dyere og inneholder mindre, men det er vel ikke noe produkt å satse på uansett.

Ikke prisforskjell her heller. Men den koster over 20 kroner mer på Ica enn på Rema!

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 00:51   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

NAN 3 har jeg ikke noe tro på. Hva er vitsen liksom?

Jeg tenkte også "eeeh" da jeg så den første gangen, men samtidig er jeg jo kjempeskeptisk til å introdusere kumelk, og denne er jo laget mer "menneskevennlig" enn ren kumelk. Jeg vet ikke, vanskelig det der. Her går det fremdeles i NAN2, han runder året om to uker. Men det minker og minker på det nå, han drikker vel maks 3 flasker i døgnet nå og ellers går det i rent vann. Kumelk kommer jeg ikke til å introdusere som drikke, kun litt på havregrynene og sånt.

Ja, det er utrolig prisforskjeller på NAN rundt omkring. På Rema koster NAN 1 og 2 rundt 90,- kroner, mens på feks. Ica koster de jo 110,- eller noe sånt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 00:58   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Jeg siterer fra www.flaskeposten.org;

Sitat:

NAN 2 kan brukes fra 4 måneders alder og inneholder dobbelt så mye jern som NAN 1. NAN1 inneholder kun laktose som karbohydratkilde. NAN2 inneholder primært laktose som karbohydratkilde men også noe maltodekstrin.

Også synes jeg de er viktig å legge til at barna god kan bruke MME1 hele flaskeperioden.

Dersom barnet ditt er over fire måneder ville jeg vurdert å begynne med grøt dersom han drikker over 1 liter i døgnet over en lengre periode.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 01:20   #17
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg siterer fra www.flaskeposten.org;



Også synes jeg de er viktig å legge til at barna god kan bruke MME1 hele flaskeperioden.

Dersom barnet ditt er over fire måneder ville jeg vurdert å begynne med grøt dersom han drikker over 1 liter i døgnet over en lengre periode.

Takker, trodde jeg hadde lest alt på flaskeposten jeg...
Har prøvd med bittelitt grøt denne uka, ikke overbegeistra, men alt må jo læres. Han blir ikke 4 mnd før neste søndag, men ble anbefalt av ei hs å begynne bittelitt allerede nå av flere grunner. Faste hs derimot, sier at vi ikke skal begynne med fast føde før 6 mnd/fast 1500 ml. (Skjønner det med 6 mnd altså.) Gjett om jeg gruer meg til 4mnd-kontrollen. Lurer meg på om vi skal holde kjeft om introduksjonen jeg gitt.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 01:40   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Faste hs derimot, sier at vi ikke skal begynne med fast føde før 6 mnd/fast 1500 ml. (Skjønner det med 6 mnd altså.) Gjett om jeg gruer meg til 4mnd-kontrollen. Lurer meg på om vi skal holde kjeft om introduksjonen jeg gitt.

Dette gjelder vel helst de som blir fullammet og er mest pga. morsmelkens beskyttelse, antistoffer og lignende. Barn som kun får MME kan begynne med fast føde fra 4 måneder av, trodde jeg. Min gutt begynte da, han drakk også langt over literen daglig og jeg ble rådet på HS å begynne med grøt ved 4 måneders alder siden han ikke ble ammet og at det dermed ikke var snakk om noe antistoffer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 01:57   #19
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Mitt inntrykk er at man gjerne råder barn som får MME til å starte innføring av fast føde ved 4-5 måneders alder, og fra 6-måneders alder ved MM. Pjokken her har drukket over en liter med MME i døgnet i lang tid, vi ønsker allikevel å avvente fast føde til rundt 5 måneders alder. Akkurat dette føler jeg at helsestasjonen ikke er så oppdatert på, så jeg tror vi går for egen fornuft og magefølelse.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 10:45   #20
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forskjellen på NAN 1 og 2?

Barn som får MME kan få fast føde fra 4 månedersalder ja. Helsesøsteren din er tydeligvis ikke helt oppdatert.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no