Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor lenge ammet du?

Se resultatene: Hvor lenge ammet du?
Jeg ammet ikke 10 2,19%
0-1 måned 29 6,35%
2-3 måneder 40 8,75%
4-6 måneder 41 8,97%
7-9 måneder 80 17,51%
10-12 måneder 102 22,32%
13-17 måneder 124 27,13%
18-23 måneder 69 15,10%
24-30 måneder 33 7,22%
Mer enn 30 måneder 9 1,97%
Har ikke barn/ammer fortsatt 63 13,79%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 457. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-07, 18:18   #21
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg har ammet i henholdsvis 15 og 16 mnd.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 18:46   #22
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Begge mine var rundt 14-15 måneder. Ammetåken varer derimot evig.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 19:06   #23
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.238
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg ammet til han var 10 mnd.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 19:15   #24
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Malin ble ammet til hun var ni måneder gammel. De siste par-tre ukene var det kun morgen og kveld. Hun avvente seg selv egentlig, noe jeg syns var greit, men håper på å amme lillebrøster i et år ialfall.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 19:23   #25
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Fullammet i 2-3 mnd.
Ammet på mornignen i 6mnd tror jeg.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 19:30   #26
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Lillegutt var ganske nøyaktig 13 måneder da vi sluttet.
Da skulle mor og far på fem dagers alenetur til Tromsø på By:larm, så da tenkte jeg det ville være en god anledning siden det ikke var så mye melk igjen og ammingen stort sett var bare morgens- og kveldskos.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 19:35   #27
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

12 mnd med to stk. Svarte selvsagt bare for de. Ammet Iben i ca 5 mnd, da var det tomt.

Kunne ikke falt meg inn å amme lenger enn til et år. Amming er noe av det kjedeligste jeg noensinne har involvert meg i.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 19:43   #28
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Storebror var 13 måneder da han fant ut at han ikke gadd mer, lillesøster holdt ut en måned lenger.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 19:48   #29
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 765
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg ammet lillesønn til han var 10mnd. Da mistet han interessen.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 19:58   #30
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Ved 18 mnd sa jeg stopp. Gullet virker som om kunne fortsatt evig...

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 19:58   #31
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

To år og halvannet år. Storesøster tok jeg initiativ til ammeslutt med pga. at jeg burde begynne på noen medisiner. Plutten ville ikke mere da han var halvannet, dessverre.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 20:04   #32
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

23 mnd

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 20:10   #33
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kunne ikke falt meg inn å amme lenger enn til et år. Amming er noe av det kjedeligste jeg noensinne har involvert meg i.

Det utsagnet kunne jeg ikke vært mer uenig i. Amming er til tider tidskrevende ja men når man vet helsegevinsten av det og i tillegg oppnår den spesielle nærheten det er å amme et barn så er kjedelig et ord jeg aldri ville ha brukt.
Jeg ble overrasket over at dette kom fra deg Sitron.

For min egen del:
Førstemann ble ammet i ca 14 mnd. Andremann ammes fortsatt og er 19 mnd.


Sist redigert av Schnuppa : 29-09-07 kl 20:36.
Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 20:16   #34
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Ammet storesøster i 18 mnd. Da ble det oftere at hun glemte det så det gikk helt naturlig.

Ammer fortsatt lillebror( han er 14 mnd nå). Det er en stor utfordring siden han er så allergisk . Jeg må stå på spesialkost og må ha med matpakke alltid. Han er mye mer glad i puppen og ammer 3-4 ganger i døgnet fortsatt. Jeg holder på en stund ennå så får vi se.

Jeg har håp om at mye pupp vil hjelpe han å bli kvitt noe av allergien tidligere.....

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 20:16   #35
Solblomst
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Eldstemann sluttet av seg selv da han var ca. 11 måneder, og lillemor sluttet jeg å amme da hun var ca. 15 måneder.

  Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 21:22   #36
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg krysset av for 0-1 mnd for Lillemor fordi hun ble ammet i ca 1 uke (så lenge vi var på sykehuset og noen kunne legge henne til brystet for meg), men jeg fortsatte å pumpe så hun fikk MM (og MME) frem til hun var nesten 3 mnd, da var "tanken" tom.

Jeg glemte å krysse av for nobalille, han ammes fortsatt og jeg håper han vil ha pupp lenge enda. Jeg nikoser meg med amminga denne gangen.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 21:25   #37
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Det utsagnet kunne jeg ikke vært mer uenig i. Amming er til tider tidskrevende ja men når man vet helsegevinsten av det og i tillegg oppnår den spesielle nærheten det er å amme et barn så er kjedelig et ord jeg aldri ville ha brukt.
Jeg ble overrasket over at dette kom fra deg Sitron.

Overrasket? Fordi jeg er ærlig? Fordi jeg ikke har opplevd det som kos? Fordi hvorfor? Jeg har ammet i opp til et år, så ikke kom her med helsegevinst pjatt. Jeg vet akkurat hvor positivt det er med amming, det er derfor jeg har kjedet meg gjennom det i to og et halvt år til sammen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 21:39   #38
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

ammet storsøste til hun var 14 mndr, mellombror til han var 18mnd og lillebror til han var 16 mnd. Jeg synes ikke ammingen var strevsom, det var en naturlig del av å ha spebarn

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 21:46   #39
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Storesøster ville ikke ha mer pupp da hun var 15 mnd. Lillesøster er snart 5 mnd og får fortsatt bare pupp.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-07, 21:50   #40
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.974
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

"mer enn 30 måneder", hva er det for noe da? Altfor grov inndeling, spør du meg.





Dessuten har jeg flere barn som er blitt ammet over 30 måneder, og det får jeg vel ikke lagt inn i svaret??

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no