Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

"Gode uteklær"

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-07, 10:12   #41
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ulltøy som i ull-undertøy mener du? Det er vel begrenset hvor mye ull det er plass til ellers under en tykk dress.

Når det er skikkelig kaldt har gutten min gjerne både ullundertøy, ullfleecedress og/eller hjemmestrikket ullgenser under vinterdressen. Er det mange minusgrader og vind holder det ikke med ullundertøy under dressen. De dressene vi har hatt har vært romslige og med god plass til flere lag tøy under.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 10:16   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Min eldste har aldri brukt ull, Hun klør og klør og får røde nupper. Kan til nød bruke strikkegenser ytterst, men da med undertrøye og høyhalset under. Hun har godt utenpåtøy og har omtrent aldri vært våt eller kald i bhg. Ull er bra, ja, men det er ikke nødvendig for liv og levnad i bhg. Det gjelder bare å gjøre det beste ut av ting når man ikke kan bruke ull og det er så absolutt adekvate løsninger.

Enig, og så kommer det litt an på hvor i landet man bor. Ikke alle har minus 20 grader om vinteren. Her er det nesten ikke minusgrader om vinteren engang, kanskje 3-4 minus en sjelden gang. I fjor var det jo høst hele vinteren. Jeg gikk i tynn genser ute midt i januar.

Vi bruker ull til Camilla da, body og ullbukse under klærne. Vanlige sokker, men gode varme støvler og vintersko.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 11:55   #43
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.386
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.


Forresten: Noen som vet hvordan Super-fit sine gore-texsko er? De er nemlig kjempelette!

De hadde vi i fjor (om jeg ikke tar helt feil). Fikk aldri tilbakemelding om våte bein, og her kan det være temmelig vått og grått...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 12:02   #44
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ulltøy som i ull-undertøy mener du? Det er vel begrenset hvor mye ull det er plass til ellers under en tykk dress.

Vi bruker gjerne flere lag ulltøy. Under vinterdress også. Gjerne en hel dress, nå er det regnbueull. Er det veldig kaldt strikket bukse og genser.

Er det mildt så bruker de regntøy hos oss, og da blir det skikkelig hjemmestrikk (ikke av meg) under.

Jeg fikk et tips på et annet fora i fjor. Obs har noen egne ulldresser. litt tykkere enn regnbueull, og billigere. Tror muligens det var friends de het. 100% ull. De var billige, men var litt vel store i størrelsen så jeg får ikke testet før i år.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 12:05   #45
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Reflex har heldresser i ullfleece.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 12:07   #46
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Poenget med ull er ikke bare at det er så varmt, men at det holder barnet tørt. Dvs om det silsvetter, så føles ikke en ulltrøye våt.
Bruker man ikke ull så burde man i allefall ha superundertøy. Man kan godt si at ikke noe av dette er nødvendig, men da er man heller ikke garantert et barn som ikke fryser. Bomull blir vått om barnet blir svett.. Er man "allergisk" mot ull så skal man selvfølgelig ikke bruke det.
Men har man mulighet til å bruke ull/syntetisk innerst, noe isolerende (fleece, ull) og et "skallag" ytterst, så er man lur for da fryser man garantert ikke.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 12:11   #47
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Synes du har bra kontroll Karamell

Angående slike felles brev.
Jeg synes det er greit jeg da.. De som vet at de har alt 110% greit kan jo bare kaste det, er jo ikke verre..
Men alle har kanskje godt av å bli påminnet det en gang i blant, sånn at de kan gå igjennom det de har ? Sjekke at alt er ok og på plass.

Det er jo som oftes sånn at så og si alle kan mangle noe, men ofte ulike ting. Og jeg synes det er litt pes om vi skal gå å si til hver enkelt hva de må ta med mer av, og hva de mangler. Derfor synes jeg det er greit med en generell oppfordring, så får de som vil "ta det til seg".

Karamell: og du kan jo bare si at du ønsker tilbakemelding på om noe mangler etterhvert.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 13:38   #48
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Vi har også fått et liknende brev, og det synes jeg er fint - bl.a. fordi det er mange i vår ganske store barnehage som ikke er vant til norske vintre og det er greit for dem å få skikkelig informasjon uten at de føler at de blir spesielt utpekt.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 13:41   #49
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Er det noen som har sett superundertøy i størrelse mindre enn 6 år noe sted? Jeg har en 3 åring som ikke tåler ull rett mot huden, pga atopisk hud. Da hadde det vært ypperlig med superundertøy under ulldressen.

Vi bruker forøvrig reimatec vinterdress med enten:

- kun undertøy (langermet genser + strømpebukse) opp til 3/4 minus ca
- tynn ulldress utenpå fra Janus fra minus 3/4 til - ca -9/10
- tykkere hjemmestrikket bukse + genser hvis det er kaldere enn -10.

Så jeg syns det er nødvendig med ull undertøy, tynnere ulltøy og tykkere ulltøy til å ha under dressen, for å variere ift temperatur.

Buff er godt å bruke med fleece opp mot haka, og et must er også luer som er varme og luer som er vanntette, de bør dekke godt over ørene og ned mot kinnene.

Votter syns jeg nesten er vanskeligst. Vi har brukt tovede ullvotter på jentene som har tålt det, når det har vært veldig kaldt. Nøstebarn sine lange votter med ullfrotte på innsiden har vært gode, de er såpass tynne at det er lett å gripe om ting, men varme allikevel. Også har vi hatt noen tec- votter til våtere dager. Hestravotter har vi også god erfaring med.

Sokker; der er det lurt å investere i noen ullvang e.l. blandingssokker om du bruker goretexsko. De er passe varme, og sitter godt på foten uten å skli ned.


Dette er mine erfaringer på vintertøy.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 13:59   #50
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Jeg vil tror det betyr at barna bør ha gode, varme klær, og i tillegg godt med skifteklær.
Feks utedress, regntøy, støvler, andre varme sko, ullsokker, ullgenser + bukse, lue, votter, tørt tøy til skift, inneklær osv.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:14   #51
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er jo like god plass til ull som til annet tøy? :skjønte ikke helt:

Reimadressen til Lille B har fint plass til ullstrømpis, ullgenser, tykk ullstillongs og tykk ullgenser. Det ville jo ikke blitt noe bedre plass om vi byttet det ene laget med ett eller annet annet.

Jeg mente at dersom man har ull undertøy, har man da også ull genser, ull stillongs osv.? og det svarte du på - altså dobbelt opp med ull, men når man putter på 2 lag med ull og deretter Reimadress, så er det vel fryktelig kaldt ute, eller?

Takk for informasjon! Godt å vite for en som er stygt redd for at hun kommer til å sette på jenta si for lite klær når høsten og vinteren kommer.


fy flate så kaldt det begynner å bli nå...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:18   #52
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Vi bruker gjerne flere lag ulltøy. Under vinterdress også. Gjerne en hel dress, nå er det regnbueull. Er det veldig kaldt strikket bukse og genser.

Er det mildt så bruker de regntøy hos oss, og da blir det skikkelig hjemmestrikk (ikke av meg) under.

Jeg fikk et tips på et annet fora i fjor. Obs har noen egne ulldresser. litt tykkere enn regnbueull, og billigere. Tror muligens det var friends de het. 100% ull. De var billige, men var litt vel store i størrelsen så jeg får ikke testet før i år.

Regnbueull??? Vet ikke hva det er jeg tror jeg....

Huff, dere må tro jeg er steike gal som har så mye spørsmål om varme klær osv. men det er faktisk ikke så lett når man plutselig skal skifte hele garderoben til fornuftige varme, tørr klær fremfor tynne, florlette sommerkjoler...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:18   #53
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg mente at dersom man har ull undertøy, har man da også ull genser, ull stillongs osv.? og det svarte du på - altså dobbelt opp med ull, men når man putter på 2 lag med ull og deretter Reimadress, så er det vel fryktelig kaldt ute, eller?

Det som er veldig greit med ull er at det tempererer. På milde vinterdager har vi bomullsgenser og kanskje bomullstrømpis med ull utenpå, men mesteparten av vinteren har han dobbelt opp med ull under dressen. I Oslo, hvertfall på nederste del slik at han ikke blir kald av å sitte på bakken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:20   #54
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Reflex har heldresser i ullfleece.

og hva er Reflex, og hvor kjøper man det? Heldress i ull høres i alle fall veldig lurt ut synes jeg...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:22   #55
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Vi har også fått et liknende brev, og det synes jeg er fint - bl.a. fordi det er mange i vår ganske store barnehage som ikke er vant til norske vintre og det er greit for dem å få skikkelig informasjon uten at de føler at de blir spesielt utpekt.

Nemlig!!! Helt enig! Jeg hadde blitt superglad om jeg hadde en "liste" med må-ha-klær/sko osv. :utlending:

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:24   #56
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Buff er godt å bruke med fleece opp mot haka, og et must er også luer som er varme og luer som er vanntette, de bør dekke godt over ørene og ned mot kinnene.

Noen som har tips på varme luer som er vanntette, dekker nedover kinnene osv?...

...og hva er Buff?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:24   #57
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg mente at dersom man har ull undertøy, har man da også ull genser, ull stillongs osv.? og det svarte du på - altså dobbelt opp med ull, men når man putter på 2 lag med ull og deretter Reimadress, så er det vel fryktelig kaldt ute, eller?

Takk for informasjon! Godt å vite for en som er stygt redd for at hun kommer til å sette på jenta si for lite klær når høsten og vinteren kommer.


fy flate så kaldt det begynner å bli nå...


Regnbueull er noe Janus har, det er tynne ullklær.

Ullundertøyet og dressene vi bruker er ikke så veldig tykke. Men er det enda kaldere bruker vi tykkere ull enn regnbueull.

Vi bruker gjerne den tynne kjeledressen utenpå undertøyet og tar da av vanlige klær. Dongribukse er ikke så behagelig under dressen.

Hvor mye klær en bruker under en dress avhenger av været og av barnet. Det som passer ett barn passer ikke et annet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:26   #58
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Regnbueull er noe Janus har, det er tynne ullklær.
.

Janus-undertøy har jeg kjøpt! Trøye og longs!! :flink:

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:28   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

og hva er Reflex, og hvor kjøper man det? Heldress i ull høres i alle fall veldig lurt ut synes jeg...

Det er mange som har hele ulldresser i ullfleece eller ullfrotte.

Reflex får du hos babyshop i allefall, og kanskje fru Lyng.
Nøstebarn har hele dresser, de ligger på Bjølsen, har også nettshop.
Janus prinsesseull og regnbueull har de på Bogerud Tekstil. Prinsesseull er rosa med blonder, regnbueull er rød eller blå med regnbuefargede sømmer.

Jeg syns det er greit med begge deler; hel dress til de kalde dagene, og todelt til de dagene man ikke trenger så mye enten på over eller underkroppen. Også er det lettere å bytte hvis en del blir våt.

Jeg syns det er vanskelig med hvor mye klær man skal ha på om vinteren selv om vi nå begynner på vår tredje barnehagevinter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 18:20   #60
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.799
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Gode uteklær"

Ang. Superfit Goretex: Vi har hatt disse i to omganger, og er superrfornøyde! Kjempelette, varme og gode. Anbefales!

pippo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no