Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Roma-tips når du har vært der mange ganger?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-19, 13:30   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Roma-tips når du har vært der mange ganger?

Jeg har vært i Roma mange ganger (bodde f.eks. i Italia når jeg var barn) så jeg har sett det meste av de historiske stedene, områder som man bør besøke eller de stedene der de fleste turister besøker.

Jeg vil gjerne ha dine tips om de genuine Roma, gjerne utenfor turiststrøkene. Et koselig torg å spise lunch på. En bra restaurang? En koselig park? Et område det er koselig å sitte i osv osv.

Har du noen tips?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 13:40   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma-tips når du har vært der mange ganger?

Spis hos Fabrizio i Trastevere, en opplevelse for livet! Billig, god mat og en herlig familie som driv den.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 14:32   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma-tips når du har vært der mange ganger?

Jeg synes også Trastevere var kult. Men jeg har ikke vært der mange ganger, altså, bare to. Å rusle rundt der og se på folkelivet og spise deilig, ikke-overpriset mat, var helt supert. Litt utenfor de store turisthordene.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-19, 18:36   #4
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Roma-tips når du har vært der mange ganger?

Kanskje det er noen bra tips her: https://www.vg.no/reise/i/21LjPx/36-..._content=row-4

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-19, 00:10   #5
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Roma-tips når du har vært der mange ganger?

Skulle finne adressen til min favorittrestaurant i Roma, som definitivt ikke er i noe turiststrøk, men så er den lagt ned gitt. Den var nok for fancy for nabolaget sitt.
Jeg likte Glass Hostaria i trastevere, selv om det ligger midt i der. Ganske dyrt, da. Jeg har vært mye i Roma. En av de beste aktivitetene vi har gjort der (etter at alle "må" er unnagjort), var å sykle Via appia antica og videre til Castel Gandolfo. Etter å ha spist lunsj der, brukte vi resten av dagen ved lago Albano.
Du kan lese om stedene på denne siden:
https://theculturetrip.com/europe/it...stel-gandolfo/

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no